Integrované centrum mobility, jak se stánek dlouhý pět metrů nazývá, je sice pěkný, ale někteří kolemjdoucí si už spočítali, že za ty peníze by se daly pořídit i dva slušně vybavené domky. "Ten nápad mi přijde dobrý, ale proč stál tolik peněz, to nechápu," divil se při pohledu na něj i student Pavel Rotschein.
Iva Machálková, která centrum připravovala, si však nemyslí, že je předražený. "Cena je podle mne přiměřená. Je v ní zahrnuté venkovní i vnitřní vybavení, například dotyková obrazovka, LCD obrazovka, propagační materiály, automat na jízdenky," uvedla Machalová.
Právě automat za půl milionu korun stál nejvíc. Na rozdíl od běžných automatů v něm lze platit nejen mincemi, ale i bankovkami a platební kartou.
"Vše je z velmi kvalitních materiálů, skla a nerezu"
Pochybnosti o výši částky nemá ani Jaroslav Javůrek z firmy Skanska, která se na stavbě podílela. "Ta částka je obvyklá, vše je z velmi kvalitních materiálů, skla a nerezu," řekl.
Smlouvu o stavbě stánku s firmou schválila městská rada letos na jaře. Jediným kritériem ve výběrovém řízení byla cena. Zakázku získaly Dopravní stavby Brno, jejich ředitel Vlastimil Chládek slíbil poslat rozpočet přes magistrát, zatím se tak ale nestalo.
Centrum je poslední z plánů projektu Civitas Elan, do kterého se Brno zapojilo v roce 2008. Patří mezi ně i zavedení minibusů pro zdravotně postižené, regulace energie v dopravních prostředcích nebo informační panely na České.