"Pokud by městská policie přišla o měření rychlosti, neznamená to, že by jakékoli zaměstnance propustila, prostě budou jen dělat něco jiného. Na jejich místo ale určitě nenastoupí Policie ČR, protože to není v jejích kapacitních možnostech," vysvětloval svůj odmítavý postoj k rozhodnutí Sněmovny Kotrouš.
"V konečném důsledku si myslím, že by takovéto opatření vedlo k ohrožení bezpečnosti silničního provozu a ke zvýšení již tragických čísel úmrtí na našich silnicích," dodal.
Právě Praha, jejímž strážníkům Kotrouš šéfuje, si radarů v minulosti koupila nejvíce.
. ON-LINE ROZHOVORŠéf pražských strážníků Vladimír Kotrouš |
Vedle nejdůležitějšího hlediska, tedy bezpečnosti, hrozí, že velké výdaje na nákup radaru přijdou vniveč. "Je to znehodnocení stamilionů korun, které do nákupu radarů jednotlivá města investovala. Za to nás starostové zabijí," varoval už včera poslance ministr vnitra Ivan Langer.
Kotrouš v on-line rozhovoru často čelil výtkám čtenářů, že strážníci pokutují bezvýznamné přestupky, například překročení rychlosti o dva kilometry v hodině.
"Pokutování překročení o dva kilometry bych téměř vyloučil. Myslím, že za statutární města mohu hovořit s naprostou jistotou, protože jsme se na společném jednání usnesli o minimální toleranci 10 procent. V Praze předvoláváme vozidla, která jela o deset a více km nad povolený limit."
. anketaiDNES.cz se ptal institucí a policistů na diskutovanou změnu v zákoně |
Poslanci odsouhlasená novela teď míří do Senátu, ve který vkládá Kotrouš své naděje. "Osobně myslím, že změna teď neprojde, neboť starostové a primátoři vyvinou patřičný tlak na horní komoru Sněmovny," soudí.
Přestože Kotrouš počítá i s nouzovým plánem pro případ, že návrh projde, žádnou radost z něj nemá. "V krizové variantě se samozřejmě uvažuje o předání technických zařízení v zůstatkové hodnotě Policii ČR, ale pochybuji, že ta bude mít dostatek personálních kapacit, aby je mohla provozovat," uvedl.