Provozovatel automobilu by podle novely musel zajistit, aby jeho řidič dodržoval předpisy. Jinak spáchá správní delikt, za který by hrozila až desetitisícová pokuta, ač bez bodového postihu. Úprava by se vztahovala na přestupky zachycené automatickým radarem a na nedovolené zastavení.
"Z právního hlediska je to postup zcela nesprávný," řekl zpravodaj tisku Karel Korytář. Pro vypuštění ustanovení byli všichni členové podvýboru.
"Připadá mi to, jako když pejsek a kočička pekli dort. Hodně chtěli, ale výsledek byl problém," poznamenal předseda podvýboru Petr Pakosta z ODS.
Za úpravu se postavil například ředitel dopravní policie Leoš Tržil. Náměstek ministra dopravy Jiří Žák upozornil na to, že Česká republika bude muset časem institut odpovědnosti provozovatele přijmout, protože to nařídí směrnice Evropské unie. Navíc podotkl, že ve Sněmovně je dostatečná síla, aby Senát přehlasovala.
Předloha rovněž zvyšuje až na výjimky věk pro řízení silných motocyklů na 24 let. Zamezí také tomu, aby občané v Evropské unii měli více řidičských průkazů.