"Myslím, že je to jediná účinná cesta, jak dát najevo, že se mi ty pořady svou podstatou příčí," říká Macek.
"Je hnusné chtít po někom, aby veřejně odhaloval svoje soukromí, a nabízet mu za to peníze. To je v podstatě prostituce, i když v mírnější formě," zamýšlí se Macek, jenž v Jablonci pracuje na faře římskokatolické církve a je vedoucím zdejší farní charity.
"Nebezpečí je v tom, že co je v televizi, to se stává časem normální. Myslím, že protesty budou sílit. Mým cílem je způsobit ztrátu těm firmám, které si zadávají reklamu v reality show, chci jim tak dát najevo, že se mi jejich jednání nelíbí."
Podle Jiřího Mikeše z Asociace komunikačních agentur, jež sleduje dění na českém reklamním trhu, již podobné aktivity v minulosti slavily úspěch.
"Aktivistům hnutí Greenpeace se například podařilo podobnou výzvou odrovnat firmy, které testovaly kosmetiku na zvířatech," říká Mikeš.
Současně ale dodává, že na české diváky zřejmě nebude mít výzva jabloneckého katolíka velký dopad.
"Morálka části televizních diváků je už tak pokleslá, že čekají jen na to, až se na obrazovce někdo pomuchluje a víc je nezajímá. A intelektuálové, které by výzva mohla oslovit, se zase na podobné pořady asi příliš nedívají."
Ani Jana Malíková, mluvčí Primy, jež vysílá VyVolené, si nemyslí, že je výzva poškodí. "Domnívám se, že nebude mít valný dopad."
Během doby, co VyVolení běží, se s podobnou aktivitou nesetkala. "Reality show vyvolává emoce. Toto je jedna z negativních. Na naše inzerenty ale patrně nebude mít vliv," věří Malíková.
Jiří Mikeš z Asociace komunikačních agentur si myslí, že účinnější než výzva k bojkotu by bylo, kdyby v Česku začal fungovat model, který znají v některých televizích v USA.
"Na etiku pořadů tam dohlížejí ombudsmani dosazení do televizí občanskými společnostmi, takže kontrola úrovně pořadů tam funguje zevnitř," míní Mikeš.