"Ta umožní mikroplatby kartou na nejrůznějších místech a v různých sférách městského života," uvedl k chystaným změnám mluvčí projektu Martin Opatrný. Jde třeba o platby za vstupenky na sportovní utkání či divadelní představení, případně platby poplatků na úřadech.
Opencard jako studentská průkazka
"Chceme také umožnit, aby mohla být karta využívána i ve školách, úřadech i v podnicích jako zaměstnanecká nebo studentská karta. Na Opencard se mohou navázat také nejrůznější objednávkové, prodejní, slevové či bonusové systémy, například v oblasti kultury či sportu," popsal Opatrný.
V prvním čtvrtletí roku 2009 by mělo dojít také k výraznému zvýšení počtu míst, kde je možné uhradit parkovné pomocí Opencard.
V první fázi půjde o parkoviště na území Prahy 2, 3 a 7, v dalších etapách by tato možnost měla být dostupná postupně v celé Praze.
Tento rozvoj byl původně plánován již na podzim letošního roku, ale programátoři nestihli do té doby vytvořit počítačový program, který by to umožňoval.
Počátkem následujícího roku dojde také k rozšíření sítě validátorů -samoobslužných automatů pro nahrávání kuponů Pražské integrované dopravy zakoupených přes internet. Vedle trasy metra C a B, kde již v mnoha stanicích jsou, se objeví i ve stanicích trasy A.
Žádost o kartu přes internet
Autoři Opencard se také snaží napravit si reputaci po podzimním fiasku, kdy žadatelé museli vystát dlouhé fronty při podávání žádostí o Opencard a pak často ještě několik týdnů čekat, než jim kartu vyrobili.
Významnou změnou oproti letošnímu roku proto bude zjednodušení některých administrativních kroků. "Rádi bychom například veřejnosti umožnili podání žádosti přes internet," potvrdil Opatrný.
Univerzální kartu Opencard v současné době vlastní zhruba čtvrt milionu lidí. V pilotní fázi, kdy byl projekt městských karet spuštěn, tedy od dubna 2007 do srpna 2008, si o kartu zažádalo šest tisíc lidí. Významným zlomem bylo letošní srpnové zapojení Dopravního podniku do projektu.