Informace sdělila referentka Samostatného oddělení komunikace ŘSD Tereza Primová. Portál s názvem Pohyby vozidel zimní silniční údržby je k dispozici na adrese https://udrzba.rsd.cz/.
Na webu se na mapě ČR vykreslují trasy a jednotlivá vozidla. Barva trasy značí časový interval posledního ošetření. Typ vozidla představuje druh údržby. Kliknutím na ikonu vozidla se zobrazí detail jízdy s jejím směrem a činností. Pokud silnice nemá barevné označení, údržba na ní nebyla posledních šest hodin.
V souladu s českou legislativou jsou dálnice a silnice první třídy při zajišťování sjízdnosti nejdůležitější.
Doba od zjištění problému se sjízdností do doby výjezdu prvních vozidel zimní údržby nesmí být v zimním období delší než 30 minut.
Pořadím důležitosti se současně stanoví i lhůty pro zmírňování potíží ve sjízdnosti po výjezdu zimní údržby. U dálnic je to do dvou hodin a u silnic první třídy do tří hodin.
Nové silnice a dálnice: po chudém roce přijde „úroda“. Kde se začne stavět |
O sjízdnost dálnic a část silnic se v letošní zimě bude podle listopadových informací ŘSD starat 201 sypačů, na kterých se vystřídá 662 řidičů. Vedle sypačů je připraveno i 58 univerzálních vozidel s různým technickým vybavením. Sůl do sypačů může nakládat 48 nakladačů. Zásobu posypových materiálů ŘSD vypočítalo pro průměrnou zimu, případně může využít nouzových rezerv. Připraveno je přes 51 tisíc tun soli a solného roztoku.
ŘSD má na starosti 1355,5 kilometru dálnic, jejichž údržba spadá pod jednotlivá střediska správy údržby dálnice. Na jedno připadá zhruba 50 kilometrů dálnice.
Na zbývajících úsecích dálnic a silnic první třídy, které má ŘSD také na starosti, budou za údržbu stejně jako v minulosti zodpovědné dodavatelské firmy. Zbylé tisíce kilometrů silnic první třídy mají ve správě kraje.