Diskuse k článku

Češi nejsou rasisti, spíš se bojí něčeho nového, řekla vietnamská lektorka

Češi nejsou rasisti, spíš jsou xenofobní - tedy, že se bojí něčeho nového, řekla v pořadu Rozstřel na iDNES.tv mladá Vietnamka Ngoc Anh Do, která pracuje jako lektorka českého jazyka. „Pokud se však více seznámí, tak to ale opadá,“ dodala dívka, která přijala českou přezdívku Zuzka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O32t32a 69S34a53l31y49k 2110633656

Čěši a rasisti? Fšichni fakt ne ;-D

0/0
26.4.2018 9:16

V64e68r65a 36S48l51o71b34o68d78a 9143648269246

Co si budeme namlouvat. Cesi jsou rasisti. Jenom kdyz se to o nich rekne a nebo napise, mohou se zblaznit. Maji se jeste hodne co ucit.

+1/−2
26.4.2018 3:41

P22e87t54r 90N89o64v23o69t61n22y 1291280881

Tak se uč. :-)

+2/−1
26.4.2018 7:46

V96i55k72t15o40r 71S69v98o11b90o92d36a 8342388752416

Osobně se považuji za velikého xenofoba, ale Vietnamci mi v zásadě nijak nevadí. V životě jsem neměl sebemenší konflikt s Vietnamcem. Na rozdíl třeba od Rusáků a Ukrajinců, kteří sem přicházejí ve velkém a to ze světa, kde slušnost je známka slabosti a je potřeba neustále hájit své právo na život demonstrací suverenity a síly. Neuplyne snad 14 dní, abych neměl nějaký (kulturní?) střet s někým, kdo se podle našich měřítek projevuje velice nevychovaně a když se na něj pak člověk špatně podívá, tak 1) začne mluvit rusky 2) hrozí intenzivní fyzický konflikt.

A nepište mi, že úkáčka jsou přece lepší, než Arabové. Asi jo, jsou o něco lepší, ale byl bych radši, kdyby naše pidizemně nebyla kolonizována ani jedněmi.

+3/0
25.4.2018 20:18
Foto

F98i55l27i67p 52V19a41j42d93í20k 8733116500971

V dětství měli děti nějaké kecy a pak v 18 si potkala jednoho kreténa? To je snad normální, blbé kecy snad zažil každý. Někteří lidi prostě se vyžívají v tom, když můžou brblat, nezávisle na tom co jsi. Oni si prostě vyberou cokoliv co by na tobě mohli ponižovat a jedou... a to není ani o tobě, ale spíš o jejich potřebě ponižovat lidi kolem sebe.

+1/0
25.4.2018 19:56

J13o23z29e33f 81K37o23s15t97e34l53a53n22s86k63ý 8965622399846

Já nejsu rasista. Pro mně cikán jak černoch... :-)

+3/0
25.4.2018 19:24

J92o30z22e72f 10K31o53s45t41e72l46a61n95s97k59ý 8925892229156

https://www.youtube.com/watch?v=wGR-pXebnA0

0/0
25.4.2018 19:26

V14e93n14d84u49l28a 43F97a65i28f55e39r22o20v70á 4648141813109

Naprostá většina Čechů podle mě skutečně nejsou rasisté. To, že mají určité národnostní potažmo etnické skupiny spojené s jevy, které se jim nelíbí a proto často automaticky reagují negativně na jejich příslušníky, není rasismus, jakože reakce na biologickou rasu, ale reakce na nesympatické chování. Podsouvání rasismu v těchto případech je nesmysl a to slovo to pak devalvuje. A vlastně i s tou xenofobií to vidím v principu podobně.

+8/0
25.4.2018 19:18

J55a32r60o82s77l73a35v 86D91r57o24z36d 6693179500337

No ale právě to mentální spojování si národnosti nebo etnické skupiny s nějakými nelibými jevy, a následně automatická aplikace těchto "spojení" (říká se jim "předsudky") na jednotlivce jen proto, že to jsou příslušníci dané skupiny, se jmenuje rasismus.

+1/0
25.4.2018 19:59

J80a98r26o36m32í81r 86K54r78á23l 4270169484849

No, to právě není. Rasismus je posuzování podle rasy, ne podle zkušenosti s určitou skupinou stejné rasy.

0/−1
26.4.2018 6:49

T36o94m87á17š 21N59o80v43á30k 2178756918552

Urcita mira xenofobie a rasismu je v kazdem z nas, je to dano geneticky, jako ochrana vlastniho kmene. Avsak oddelil bych tu neopodstatnenou xenofobii a nenavist, od te ziskanou zkusenostmi. Ja se za rasistu ani xenofoba nepovazuji, barva kuze je mi naprosto jedno a strach mam jen ze znamych veci, ideologii a nekterych lidi. Hlavne tech agresivnich.

+2/0
25.4.2018 18:25

F16i17l13i29p 68V15á69v47r83a 8148650722331

Jak by se Vietnamcům líbila rostoucí řekneme francouzská menšina u nich? Asi moc ne, řekl bych. Z představy ze by naše země měla být nejakej kosmopolitní stát je mi špatně. Národní obrozenci s Vietnamci určitě nepocitali.

0/−8
25.4.2018 18:17

M50a72r38e97k 60Š18i80m53o71n 2874407818988

Pokud by se u nich ti francouzi učili vietnamsky, tak by to asi nebyl takový problém jako když se snažili pofrancouzšťovat Vietnamce.

0/0
25.4.2018 18:25

V38á73c98l65a95v 29V56a88n41ě48k 2713193978461

Pane Vávro, vietnamci mají nyní u nich doma spousty cizinců ať už jako turistů, nebo těch co tam pracují.

Mě je naopak kosmopolitní společnost sympatická, - je různorodá, zajímavá a povětšinou činorodá.

Národní obrození si každý nosí v sobě sám.

+3/−2
25.4.2018 18:26

M43i25r88o20s82l51a47v 36D40v69o90ř19á24k 9835740617445

Jenomže Evropa je čím dál víc konfrontována s islámem a ten není kosmopolitní ani náhodou. Jinak souhlasím.

+2/0
26.4.2018 11:11

K25a87r86e16l 41H73y83n48e68k 9530757606415

Multižánrový festival na IDNES pokračuje. Opět chybně zařazený článek v rubrice "Rozstřel", který měl být v "Pereme se s češtinou" :)

Cituji: "Nejprve ve ve stáncích, poté se přidali kamenné obchody."

+5/−1
25.4.2018 17:49

J88o36s50e19f 44P20o56m98a30j97b56í89k 2470682947149

Tak jeste pochopim, ze ulitne i/y, ale "mene ambicioznejsi" si rika o blijici smajlik.

0/0
25.4.2018 20:55
Foto

P20a41v14e66l 85H36l93a20v58á36č83e24k 4355442820932

To je ale zajímavý... Z Vietnamců nikdo fobii nemá. Přitom jsou možná odlišnější než arabové. Xenofobie je strach z neznámého... Ale ze zkušeností ze západní a severní Evropy se o neznámém nedá mluvit... Kdy už si podobní mluvkové uvědomí, že to není strach z neznámého ale strach z velice známého problému...

+19/−1
25.4.2018 17:30

V59á78c38l12a82v 72V73a40n51ě87k 2263663888581

Vietnamce přivezli ve velkém do ČSSR komunisti jako nástroj ideologického boje proti Americe a nikoho se tady neptali.

Lidi měli hodně let aby se s nimi sžili a většina z nich se do normálního společenského styku s jinými Čechy moc nehrne, takže integrace probíhá pouze v rovině práce, která je povětšinou opět v jejich komunitě.

Jsou pracovití, ovšem myslím si, že berou Česko spíš jako velký bankomat pro výdělek peněz než jako vlast za kterou by nějak kopali.

V podstatě to není nepodobné našim ekonomickým migrantům v poslední době v EU.

Nová generace Vietnamců asi bude této zemi přístupnější, ale jak ta dívka psala, - srdcem jsou jinde.

0/−1
25.4.2018 18:09

T50o35m25á52š 64N43o44v55á73k 2138986568982

Ja si myslim, ze Cesko uz neni pro vietnamce jen bankomatem, v Praze jsem kolikrat videl, jak se drzi Cech s Vietnamkou za ruku i to drive nebyvalo. Ja mam Vietnamce rad a mam i nekolik vietnamskych pratel a jsou to super lidi.

+7/0
25.4.2018 18:19

V84á82c72l83a93v 62V73a95n86ě88k 2663123368681

Je to dobře a je vidět, že nova generace je už jiná.

0/0
25.4.2018 18:24

T39o36m44á48š 77N52o69v76á42k 2888206918272

Je, to mate pravdu.

0/0
25.4.2018 18:25

T59o25m32a63s 98H82a26c74e54k 6684257415727

Vy to nechapete a nechcete chapat, takze jak pro blbecka polopate (vy "nepodobny") - a muzeme ci nmeusime se dohadovat jak nas berou jako bankomat, ale chovaji se slusne a respektuji oni nas, jako hostitele. Takoveho hosta si ja do domu pustim kdykoliv. Toho kdo vim ze dela bordel, znasilnuje, podrezava, dava najevo svoji nadrazenost, nuti nas respektovat JEJICH zvyky v nasi zemi, nemini respektovat NASE zvyky v nasi zemi, mini hlavne vysavat system na davkach a neco si jen vynucovat - tak toho k sobe do bytu v zivote nepustim. Takze pokud vam prijdou Vietnamci stejni jako ti privandrovalci co zamorili evropu tak tady jen par duvodu proc ja osone mam Vitnamce 1000x radsi:

1) Prisli sem legalne

2) Pracuji (a to pilne)

3) Nedelaji si naroky typu musite mi

4) Jsou uctivi a slusni, akceptuji ceskou kulturu a zivotni styl

5) Nenuti nas do jejich zvyku, nemusime se jim prizpusobovat

6) Nehanobi nam nase zvyky, nemusime se jim prizpusobovat

7) Nevyjadruji se neslusne o Ceske Republice a zivotnim stylu v ni

8) Nevyjadruji se neslusne o obcanech CR

9) Minimalni kriminalita a to prevazne v ekonomicke sfere (padelani znacek, pasovani, kraceni dane) a zadne teroristicke utoky

0/0
26.4.2018 16:14

P36e84t54r 48K36l84e61i16n 4750260478675

To je právě celý problém. Tohle by se mělo zdělit merkelové a makronovi a tomu alkoholikovi z bruselu.

+1/0
25.4.2018 18:19

P60a77v56e25l 15M40a94c82h69e55k 6453719657120

Slečna umí a mluví perfektní češtinou, určitě by neudělala hrubku jako autor článku bur: "poté se přidali kamenné obchody" .. redaktoři idnes: zopakujte si ZDŠ !!!

+9/0
25.4.2018 17:19

J13i53r51i 64K80o74s33t45k79a 2438912866502

Snaha poucit se z chyb statu severni a zapadni Evropy neni xenofobie ani rasismus.

+3/−1
25.4.2018 17:18

P83a16v65l53a 49M16l26a40d32á 7474275396636

?

0/−2
25.4.2018 17:23
Foto

P84e46t88r 65J39a19r75o69š 6823582621

myslim ze i xenofobie je znacne prehnane. Fobie znamena strach, ale spise strach az panicky.

Ja napriklad nemusim pavouky. Kdys si hovi v pavucine vedle me, tam mi nevadi. Ale nejakeho vetsiho krizaka bych do ruky nevzal. Male klidne. A presto si nemyslim ze trpim arachnofobii.

Opatrnost a odmerenost bych za xenofobii nepokladal.

+7/0
25.4.2018 17:13

J33i60n65d92ř37i41š76k80a 23B52u54r98g63e89r90o32v58á 3845724318135

Nikoli nového, ale zastaralého, krutého a bestiálního ISLÁMU!!!

+3/−3
25.4.2018 17:07

R46i50c21h48a98r89d 76M61i77k73u23l33e16n90k25a 1559597467934

Já nejsem xenofob, já jsem rasista. Nebojím se, pouze nesnáším cikány a araby. Asi tak slečno. ;-D

+2/−3
25.4.2018 16:38

J15a50r57o50s41l91a88v 11M49a27r53v21a96n 2857400296247

Cesi nejsou rasiste, akorat nesnasi Romy (kteri jim kopou kanaly), nove i Araby (islamisti) a kdyz potkaji cernocha drzi se radsi dal. Na Vietnamce jsou celem mili kdyz u nich nakupujou, jen jim trapne tykaji.

0/−6
25.4.2018 16:29

R25i80c88h42a85r13d 60M74i79k85u39l82e10n16k13a 1359357367964

Tykání mnohdy začala druhá strana. Vykat vietnamcovi, zatím co on mi tyká?

0/−2
25.4.2018 16:40
Foto

P94e91t70r 16J16a11r74o21š 6593302111

Mate na "cechy" stejne stereotypni nazory, jako ti o kterych mluvite. Nejste taky trosku rasista?

+9/0
25.4.2018 17:15

P35a30v59e95l 40V44a65l15e72n64t53a 7881661217123

Na domaci se prece muze :) pokrytec jeden.

+4/0
25.4.2018 17:51
Foto

P70e66t26r 46J18a71r59o14š 6323282321

Me to prijde jako takovy komplex "narodil jsem se jako cech, cos mi to ty vesmire hnusnej provedl. Nenavidim te!"

0/0
26.4.2018 7:51

J20a82r35o84s37l48a24v 59M83a14r61v49a20n 2717890686317

Toto je jen zobecneni na zaklade pravdepodobnosti nebo cetnosti vyskytu nejakeho znaku. Nekdy skodi ("rasismus"), jindy muze byt prospesne (humanismus, atd.).

Jestli jsem rasista? Podle vasich meritek mozna ano, ale nevidim na tom nic spatneho.

0/−1
26.4.2018 8:59

T34o40m47a80s 48H94a97c13e54k 6424827925637

Ha ha ha ha. Takze kdyz presne to same "zobecneni na zaklade pravdepodobnosti nebo cetnosti vyskytu nejakeho znaku" nekdo aplikuje na cikany ohledne kradezi, bordelu a nocniho vyrvavani, tak to je rasismus.

Kdyz nejakou kravinu (protoze ten vyskyt neni zdaleka tak jasny) pouzijete vy na Cechy, tak je to najednou "humanismus" jo? 8-o

0/0
26.4.2018 16:19

D69a55n72i22e22l 55M32a46g78n25u49s 4523615274667

Tohle bývalo tak před dvaceti lety, už dloooouho jsem nic takového neviděl. A máme jich tu u nás dost.

0/0
25.4.2018 18:43

M14i76c36h45a80e90l 81K96o86n83e38č43n40ý 6862333939809

Nejsme ani xenofobové neboť se nebojíme něčeho neznámého ale bojíme se aby nám sem nebylo zavlečeno něco, co je v západní Evropě známé tím, že je to špatné, vysoce problematické a nefunguje jim to. Takže bych spíš řekl, že nejsme pitomci. Chovatel si taky nedá kunu do kurníku, protože již zná od jiných následky jak by to dopadlo;-)

+21/−1
25.4.2018 16:14

T75o90m50á91š 93K46r58á77l 3238988867619

Pokud odmitate vsechny jen na zaklade toho, ze nekde se nekteri z nich nechovaji, tak jak maji, tak jste xenofob.

Pokud tvrdite, ze vsichni jsou spatni, protoze jsou vschni stejni, tak jeste i rasista.

a je jedno kolik nesmyslnych prirovnani si vymyslite, aby jste si obhajil svoji "pravdu"

+2/−6
25.4.2018 17:12

J31a41r95o42m79í46r 49K65r56á57l 4810789724759

Jenomže to není xenofobie (tedy strach z neznámého), když má někdo obavy z těch, které poznal. Podle Vás by byl největší xenofob nář doktor - Syřan. ;-) Ten, pokud přijde řeč na ty nájezdníky, říká: "a to je ještě neznáte".

+6/0
25.4.2018 17:20

M35i37c26h87a16e91l 90K55o70n85e36č26n22ý 6812883859139

Sleduji co se děje tam kde je jich větší množství a dobře vidím, že naprostá většina migrantů Arabů a Afričanů je pro každou zemi silně problematická (a to nejen pro Evropskou kulturu ale i pro australskou, asijskou prostě pro jakoukoliv kulturu. Navíc hodně cestuju takže ty problémy znám nejen z médií a vyprávění. Je-li mezi nějakou skupinou lidí velké procento problémových tak se nevyplatí zkoumat kdo je kdo, ale prostě je sem nepouštět..;-) nebo znáte nějakou zemi kde jsou s nima spokojený?:-P

+1/0
25.4.2018 17:48

P76a82v20e35l 61V96a46l96e16n86t53a 7241281437683

A co treba statistika ze vice jak 80% obyvatel pakistanu, afghánistánu a iráku si preje pravo sharia opravdu myslíte ze jsou nase kultury slučitelné a to soužití bude fungovat?

0/0
25.4.2018 17:53

K22a30r70e33l 49Š96i20n80d69e39l84á34ř 3567532302379

Doporučuji nahlédnout do slovníku, xenofobie je strach z neznámého, cizího, což nijak nesouvisí s posuzováním většího množství na základě menšího vzorku.

Rasismus je zase pojem vycházející z pojmu rasa. Nenávist vůči Vietnamcům proto, že jsou to asiaté by byl rasismus. Pokud by někdo neměl rád třeba proto, že vytváří uzavřenou komunitu, tak nejde o rasismus, protože jeho motivace s rasou nijak nesouvisí.

To, co se snažíte říci, se nazývá generalizací.

A nemáte pravdu, i když platí, že ne všichni muslimové jsou nutně špatní lidé, kteří se nedokáží integrovat, výsledky multikulturalismu jsou v západní Evropě dostatečně prokazatelné na to, aby ho člověk odmítl jako chybný. To není ani rasismus, ani xenofobie, dokonce ani generalizace... Tomu se říká analýza.

+1/0
25.4.2018 19:25

P83a67v70e77l 12N89o65v98o75t29n51ý 6185846148126

Samozřejmě jsou výjimky, ale.... tato komunita ovládla výrobu drog, prakticky zlikvidovala nase neprizpusobive etnikum, za dalsi jsou poměrně dost na štíru s platbou daní, ale zase maji poměrně dobré vědomosti o našich sociálních dávkách.

+1/0
25.4.2018 16:13

O55n67d92ř57e10j 60Š28r62u63b79a71ř 1395651315216

jak se rekne strach se znameho?

+5/0
25.4.2018 16:11

D21u50š62a66n 26P40e59š72e89k 3195399154340

Vás Vietnamců a ostatních pracovitých migrantů ochotných se přizpůsobit v naší zemi a respektovat její pravidla se nebojíme. R^

Bojíme se, a to právem, jak dokazují každodenní zkušenosti ze západní Evropy, nesnášenlivého vražedného islámu a líných dávky pobírajících Arabů a Afričanů. Rv

+3/−1
25.4.2018 16:10

M72a76r68t71i83n 35V82r77b87a 8590719371320

U tvrdě pracujících skupin je většině lidí fuk, jakou mají národnost. Všichni mají alergii na lenochy a vyžírky žijící ze sociálních dávek.

+7/0
25.4.2018 16:00

M53a17r39t67i31n 46P85o25s17p30í66š89i31l 8235371896127

Vietnamec jiná barva, cikán jiná barva. Prosím, kde je rasismus nebo strach z něčeho nového když první v zásadě každý může, nikomu moc nevadí, druhé ... však víme své, že? První jsou vlastně noví, pár desítek let, druzí stovky let.

+5/0
25.4.2018 15:59

P13a66v80e94l 38L42á62n12í93k 5889185202637

Nejsem rasista, nemám nic proti žádnému národu a kultuře, ta rozmanitost země je přece super. Ale nemám rád pokud se ty národy a kultury cpou ve velkým do Evropy a celou Evropu totálně mění, přitom u nich je všechno stejné ...

Byl jsem minulý rok v Dubaji a naprosto v pohodě líbilo se mi tam, líbil se mi jejich životní styl a že tam chodili ženský zahalený že jim pomali do očí nebylo vidět? Proč by mi to mělo vadit, náhodou super vidět to konečně u nich ...

Ale pokud takhle chodí u nás tak se mi to nelíbí, nepatří to sem a ještě když jim to někdo zakááže tak se začnou vztekat a ohánět soudama, přitom kdybych si v Emirátech jenom zkusil něco co se nesmí i třeba styl oblékání tak bych neskončil vůbec dobře ... A proto jsem tam vše respektoval jak to mají nastavené, to samé by oni měli dělat u nás.

+6/0
25.4.2018 15:51

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Deset dní a Slavia mohla zmizet. Miliardář Šimáně exkluzivně vypráví

Jiří Šimáně, jeden z nejbohatších Čechů, koupil před pěti lety zadluženou Slavii. Klub nad propastí. Ta stejná Slavia,...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Najdete na iDNES.cz