Taxi dispečink je dnes přežitek, řekl šéf Taxify ČR v Rozstřelu

  • 126
Od letošního roku musejí mít řidiči alternativní taxislužby Taxify licenci stejně jako řidiči běžní řidiči taxi. Před rokem proti těmto službám proběhly v Praze velké protesty a došlo i na soudní zákazy. V Rozstřelu debatovali šéf Taxify ČR Roman Sysel a Karolína Venclová z Asociace koncesionářů v taxislužbě.

Asociaci koncesionářů v Taxislužbě se nelíbilo, že řidiči Taxify nebo Uberu jezdili bez taxikářské licence a proto porušovali zákon. Před rokem se 8. února konal v Praze první velký protest řidičů taxi. Několik stovek taxikářů vytvořilo kolonu, která blokovala dopravu v centru města.

Taxikáři se podle Karolíny Venclové na nutnost změny pravidel pro alternativní taxislužby snažili poukazovat již několik let. Přineslo to dialog s vládou, který podle ní však nesplnil úplně očekávání, jaká taxikáři měli.

Ti podle ní stále úplně spokojení nejsou stále jsou indicie, že v Taxify jsou řidiči, kteří tam nemají co dělat.

Taxify od nového roku pouští do aplikace pouze řidiče, kteří si doplnili všechny dokumenty a snaží se je k tomu i finančně motivovat, řekl Roman Sysel.Dodal, že doposud po nich nikdo v Česku nepožadoval, aby nějak kontrolovali, kdo vlastně jejich aplikaci používá. „Jsme parta lidí, kteří sedí v Tallinu a dělají aplikaci,“ řekl.

Podle Sysla se změnilo hlavně to, že čím dál více klasických taxikářů začalo používat právě jejich aplikaci.

Dispečink je zbytečná věc, myslí si Taxify

Hovořilo se také o nutnosti používat taxametr. Novele zákona totiž nejspíše umožní několik různých druhů taxislužby a některé taxametry nebudou muset používat.

Taxametr je podle Sysla již přežitá věc a jeho společnost je přesvědčená, že pomocí aplikace je cena za jízdy mnohem transparentnější a pomocí taxametru nejvíce dochází k okrádání zákazníků. 

Stejně je zbytečný podle něj i dispečink, kde někdo sedí a zvedá telefony a přepojuje je řidičům. To jejich platforma dokáže bez problémů nahradit. „Jediné, co děláme je, že odstřiháváme tento zbytečný prvek,“ řekl.

Maximální cena za kilometr se nezměnila více než 12 let

Venclová si naopak myslí, že řidiči bez taxametru mají před klasickými taxikáři výhodu. Podotkla také, že městem nastavená maximální cena za kilometr se v Praze již přes dvanáct let nezměnila a v současnosti je pro řidiče již neúnosná. „My chodíme do práce proto, abychom vytvářeli zisk,“ uvedla Venclová.

Sysel na to odpověděl, že jejich řidiči mohou mít nižší sazby právě díky jejich technologii. Řidiči Taxify jsou efektivnější a stihnou mnohem více jízd za hodinu než klasické taxislužby a ve výsledku si mohou vydělat více než jako řidiči klasických taxi, myslí si zástupce firmy.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Nejlepší videa na Revue