Neděle 12. července 2020, svátek má Bořek
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 12. července 2020 Bořek

Diskuse k článku

Religionista: Česká tolerance je mýtus, místo sekt se dnes děsíme islámu

Zatímco v 90. letech budily sekty a nová náboženská hnutí v Češích hrůzu, dnes jsou jim lhostejné. Roli nábožensky „jiného“ začal hrát po roce 2001 islám, říká religionista Zdeněk Vojtíšek v rozhovoru, který uzavírá seriál iDNES.cz Sekty, kulty, mesiáši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D62a75l38i17b28o57r 90M73u28s27i77l 8897701727729

Jakej religionista? Vždyť je to teolog, kněz, vymýtač sekt, zakládající člen antikultovního hnutí.

Težko najít v ČR člověka, který mezi náboženstvími napáchal více zlé krve, než pan Vojtíšek.

Ale an LžiDnes má zdá se prostoru k projevu dostatek.

0/0
20.2.2017 18:35

J25a16n 26N19o41v63á75k 6784474

Češi si představují Boha jako stařečka na obláčku s kouzelnou hůlkou. Bůh je ale i to, čemu říkáme karma. Já jsem institucionální ateista, přesto mám vlastní pravidla, která mi zlepšují karmu a díky ní mě okolí stále posouvá výše. Nyní mám potřebu posouvat se na stupnici kariérního (platového) postupu. Časem se posunu i do jiných hodnot, než jen prachy... moje karma, moje pravidla, mi v tom opět pomohou.

0/0
18.1.2017 1:01

V62o88k89o90u15n 57V34l42a21d40i57m56i22r 8822228629168

K predstave o ceske toleranci staci precist si tuto diskusi.

+2/0
17.1.2017 22:44
Foto

M68i19l10o51š 85F42. 41P56e42c54h80a17r 3683771850955

Ano, český „tolerance českých ateistů“ se zde jeví jako nenávist ke křesťanství.

+2/0
17.1.2017 22:48

J90a53n 39N66o98v67á70k 6914454

Češi jsou vlastně dosti nepřátelští. Ale naopak strašně rychle dáme na zprostředkované kontakty.

Dá se to říci i tak, že jsme nedůvěřiví, ale zároveň nám chybí kritické myšlení.

0/0
18.1.2017 1:05

J77i39ř25í 26H12o32r14á55k 6344944663776

Islám by mi byl v zásadě fuk, pokud by se vůči společnosti projevoval např. podobně jako budhismus. Jenže on se projevuje jinak. Křesťanství je mi fuk do té míry, do jaké se zbavilo středověkých manýrů jako bylo napichování na kůl, inkvizice a podobné.

Islám je na světě již 1500 let a zatím se jedině snaží o regeneraci středověkých praktik. A že zde momentálně nejsou? Nejsou, to je pravda. Ale to ještě vůbec neznamená, že nám nehrozí. Ten pán je sice studovaný, ale zcela omezený ve smyslu, že úplně pomíjí potřebu prevence. Až bude nakažený - jedno zda žloutenkou nebo ebolou, bude pozdě se snažit té nemoci uniknout. A jediné rozdíly budou v míře postižení. To znamená, zda ho vážně ohrozí na zdraví anebo ho vážně ohrozí na životě. Jen proto že si myslel, že prevence je přežitek. A přece má tolik drzosti, že nám tu káže vlastně to, že se máme vzdát prevence a riskovat život.

Nevím jak kdo z vás zde.Já to riskovat nebudu. Ale on ať si zajede do ISIS a začne si kázat.

+6/0
17.1.2017 21:39

T94o76m55á58š 44G72r12e52g34o51r 3621704598301

Rád bych panu Halíkovi vysvětlil, že si svůj NÉCISMUS považuji. Debaty o tom, proč je můj způsob uctívání boha(ů) a víry lepší než těch ostatních jsou jen závody ve lhaní si do kapsy. Jinak ISLÁM je fuj, protože hraje nefér. Ze hry se nedá odstoupit ani se nedají měnit pravidla. Musí se hrát až ho do zblbnutí hrají všichni.

0/0
17.1.2017 21:08

R39a81d95o17m10í47r 17P15e17š12o25r39n39a 3329766619446

Ptejte se raději, proč Islám dobývá Evropu? Proč má Francie v současnosti přes 5000 mešit. A to stejné v dalších vyspělých státech západní Evropy? jestli to náhodou nepřímo souvisí s tím, že evropské ekonomice chybí lidé, kteří by dělali obyčejnou práci. Jestli to náhodou nesouvisí s tím, jakým životním stylem v Evropě žijeme...

+1/0
17.1.2017 19:49

P81e29t28r 94M76i82c18h63a94l68č49á21k 4363761540668

Uživatel požádal o vymazání
+5/0
17.1.2017 19:35
Foto

I81v91a31n 59B26ě93h28o69u89n68e53k 5425157423787

Zkušenost s muslimem může být dobrá. To ovšem nic nevypovídá o islámu, který je převážně totalitní politickou doktrínou. Život Mohameda i všech, kdo se ho snaží napodobit (např. IS) mluví jasnou řečí. Islám je nepřátelský ke všemu neislámskému. I mnozí muslimové potvrzují, že islám není (!!) náboženstvím míru.

Islámští extremisté rozhodně nejsou extrémně mírumilovní .;-)

+5/−1
17.1.2017 19:11

P75a71v17e79l 51T40e35s62a98ř86í52k 6150783670935

Takže islámský stát, al- kajda atd. jsou dle náboženského "vědce" jen zelené výhonky na krásném islámském stromu. ;-D;-D;-D

Proč proboha potom nerostou takovéto vražedné "výhonky" i na jiných náboženských stromech, proč třeba sekta Dvanácti kmenů nehlásá, že kdo zabije bezvěrce, skončí v ráji a bude obcovat s nekonečnými pannami, proč tuhle nenávist nehlásají Jehovisti a další sekty ?8-o

Důvod je i pro běžného laika jasný, takovéto shnilé islámské "ovoce" může růst jen na shnilém a nenávistném náboženství zvaném Islám, o kterém i legendární turecký president Ataturk cca před 100 lety prohlásil, že to je mršina, která otravuje občanům Turecka životy.

Zdá se běžný občan se v Islámu vyzná daleko lépe než tento "vědec" religionista, který za celý svůj život určitě nevytvořil ani korunu přidané hodnoty. Rv

+4/−1
17.1.2017 18:24

M79i34r70e71k 57Ř39í54h11a 8275861105583

Kecy, sekt jsem se nebál, mám dost rozumu abych do nich nevstoupil a nikdy žádná neměla ani co by se zanehet vešlo nějakého vlivu, Islám to je jiná, ale já se ho nebojím, jen se mi hrubě nelíbí, neslučuju se s tím v čem tady žiju a nehodlám něco tak netolerantního ani tolerovat, islám je pro mě jako nacismus..

+7/0
17.1.2017 16:24

V15l17a38ď74k58a 61Č88e72r48n29a96j13o36v55á 2398319713731

Jen k nadpisu... Jakoby se podivoval nad tím, že se ve čtyřicátých letech lidi děsili nacismu a v padesátých letech komunismu... Patrně měli být tolerantní.

+7/0
17.1.2017 13:00

M88i49r11e94k 87Z28á70v42o83d49n30ý 7692887910508

Proč ten článek tady pořád straší?

+3/−1
17.1.2017 12:41
Foto

M81i29l54o69š 21F92. 53P88e94c54h60a37r 3673451110985

Asi abyste se na to mohl v diskusi zeptat.

0/−2
17.1.2017 17:11

J33i39ř53í 97S60c56h19m28i20d14t 5260763494515

Taky jsem se nad tím pozastavil, třeba komentář Kmoníčka "Trumpovo přátelení s Ruskem má své limity. Východ není Západ" zmizel z titulky po páru hodinách:-(.

+1/0
17.1.2017 19:16

D77u39š14a61n 53N36i84k61o59d79e44m 9605169504373

Chtěl jsem původně napsat na tohoto člověka a jeho názory podrobnější příspěvek. Ale to by se sem vážně nevešlo. Takže jen velice krátce - plky, plky, plky.... To snad nikdo nemůže brát vážně. 8-o

+2/0
17.1.2017 11:43

D90i13t95a 82M49á96š40o45v92á 1890347209359

Tento "religionista" je členem Společnosti pro studium sekt a nových náboženských směrů. Podívejme se ale na ně blíže. Málokdo totiž zná, co je to za společnost. Tito lidé se totiž tváří jako neomylní a vynáší nejrůznější "zaručené" soudy. Posuďte, zda vůbec může být úsudek těchto lidí objektivní a zda je mu možné věřit.

Hlavními členy, kteří rozhodují o tom, zda je nějaká společnost, metoda, filozofie či hnutí (ne)bezpečné a nebo, zda jsou Češi (ne)tolerantní k jiné rase a náboženství jsou:

Právě religionista PhDr. Zdeněk Vojtíšek, Th. D., protestant, bývalý laický kazatel Církve bratrské, v současnosti působící jako docent na katedře psychosociálních studií a speciální etiky Husitské teologické fakulty UK v Praze.

MUDr. et Mgr. Prokop Remeš, který se kromě jiného zabývá tzv. hagioterapií, což je terapie prostřednictvím biblických příběhů, kdy – zjednodušeně řečeno – má Bible sloužit klientovi jako zrcadlo pro řešení jeho problémů.

Ing. Aleš Opatrný, Th.D., římskokatolický kněz, prelát jeho Svatosti, který vyučuje pastorální teologii na Katolické teologické fakultě UK v Praze.

Doc. ThDr. Ivan Odilo Štampach, suspendovaný římskokatolický kněz, který v současnosti vede katedru religionistiky a filosofie na Univerzitě v Pardubicích a pomáhá s vedením nadace Světový Étos zaměřené na mezináboženské vztahy.

Všichni tito členové jsou tedy představitelé nějakého náboženského směru, což samo o sobě zpochybňuje objektivitu jejich hodnocení, kvůli střetu zájmu.

A takoví lidé budou vynášet soudy a doporučení? Jak málo věrohodné. Spíše z toho cítím účelově ustavenou organizaci, která má za úkol manipulovat lidmi tak, aby byli hodnými a poslušnými ovečkami. V tomto případě je cílem zeslabit odpor a nesouhlas s islamizací.

+4/−3
17.1.2017 10:44

J59i17ř76í 75V49e52p76ř31e32k 1154904743242

promiňte, myslíte si, že o tak složitých otázkách by měli rozhodovat agnostici? Ve složení uvedené Společnosti jsou vzdělaní a věřící muži zastupující celé široké spektrum církví (hlavní směry ve střední Evropě). Pro mne jsou zárukou objektivity.

+2/−1
17.1.2017 14:23
Foto

M71i78l72o63š 10F49. 68P90e29c10h29a93r 3983541460935

Přesně tak. R^

A mimochodem – před nějakými 16 lety jsem se Remešovy hagioterapie účastnil – vůbec nešlo o biblický výklad; Bible sloužila „jako zrcadlo pro řešení jeho problémů“ – stejně by tak mohla sloužit leckterá jiná kniha, třeba Švejk nebo Medvídek Pú. S náboženstvím měla hagiografie společnou jen tu knihu, nic víc. Pro paní Mášovou je to otázka neobjektivity, protože o tom ví kulové.

0/−1
17.1.2017 17:20
Foto

D21a71l28i25b58o11r 52M12u68s20i62l 8727151677969

kdepak, sami jsou sekta. Společnost pro studium sekt je skupina uzavřená, izolovaná, manipulativní. V minulosti jsem zaregistroval několikero prokazatelných lží, jedno zda páchaných záměrně, nebo z hlouposti. V případě pana Vojtíška jde nepochybně o záměr, i když souběh s hloupostí jistého typu nelze vyloučit.

vždyť přece, může být někdo vědcem-religionistou a současně velebit pavědeckou praxi deprogramování?

A dokud se nezřeknou svých teorií a praktik a veřejně nedementují svá mnohačetná díla a v nich obsažené lži, polopravdy a manipulace (např deprogramování, slovo sekta a pod.), není se s nimi o čem bavit. Jediná cesta komunikace s nimi je veřejně odhalovat jejich identitu a poukazovat na špatnosti, kterých se dopouštějí.

0/0
20.2.2017 19:09

P15a17v35e35l 61V72ě39t89r83o50v43e39c 6176578812491

Koho myslíte, že by v první řadě islamizace zasáhla? Mám za to, že právě lidi, které uvádíte.

+1/0
17.1.2017 16:04
Foto

D97a39l36i21b43o71r 58M64u69s36i69l 8937881867949

stejná zkušenost zde. Vymýtači "sekt" nemohou být objektivním a nezávislým religionistou. Takoví kolem sebe jen páchají další škody, kdykoliv dostanou prostor se projevit.

0/0
20.2.2017 18:53

Z84b61y13š23e86k 73Š28v84e31c 8804813444745

Pane religionalisto!

A protože mimo církve náboženství nevnímáme, tak se domníváme, že náboženští nejsme. Velká část lidí, kteří se považují za ateisty, ale ve skutečnosti ateisty nejsou. V inklinaci k věštění, meditacím, nákupu homeopatik, józe, akupunktuře, v důvěře k léčitelům, astrologům či kartářkám atd. jsou Češi velmi silní. Přitom to jsou všechno činnosti spojené s náboženstvím.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-vojtiskem-0tq-/domaci.aspx?c=A170112_095027_domaci_zt

Rozlišujte prosím víru a církev.

Víra bez církve existuje a může existovat.

Církev bez víry není církví. Možná je politickou stranou. I když, i v politické straně je nějaká jednotící idea - víra.

+1/−2
16.1.2017 22:20
Foto

M24i70l44o54š 86F70. 64P43e78c55h63a42r 3573691640355

„Rozlišujte prosím víru a církev“

Myslíte, že něco tak elementárního nerozlišuje? To je jako byste nerozlišoval mezi autobusem a cestováním. Neznám nikoho, kdo si plete víru a církev, ale potkal jsem řadu lidí, kteří (nevím proč) na ten rozdíl věřící lidi upozorňují.

+2/0
17.1.2017 17:17

P13a43v93e75l 78S54e15d40l60á37k 3830506978901

Díky za překvapivě pozitivní článek, logika seriálu v novinách je pochopitelně "no blood no news". Jinak lidé co všude vidí Zlo s velkým Z mají často problém sami v sobě. Ne že bychom měli např. automaticky uvolnit místo muslimům. Ale představa že je udržíme za hranicemi je naivní. Muslimů je příliš mnoho, mají evropské občanství, už jsou tady. Nejsou hloupí, nevykřikují to zatím do světa, protože pro jejich záměr ovládnout naši zemi by to bylo škodlivé. Pokud chceme udržet naši zemi, musíme nepřítele nejprve poznat, abychom byli schopni jej udržet v přijatelných mezích. Zemanovská ignorance nám nepomůže.

+2/−10
16.1.2017 16:25

Z25b17y28š32e61k 16Š15v48e80c 8384133624585

A pohádku o Smolíčkovi znáte?

... Smolíčku, pootevři nám vrátka, jen ohřát dva prstíčky ...

A potom smolíčkovo volání o záchranu.

+4/0
16.1.2017 22:30

A28l45e80n46a 30E65l91i41á20š91o93v84á 3884721252128

Tolerovat lze pouze něco. Rozhodně netolerance k jiným náboženství i xenofobie jsou základem pro zachování civilizací. Vzpomeňme xenofobii našich předků při tureckých nájezdech do Evropy

+6/−1
16.1.2017 15:19

D15a73n29i66e44l 86Ř36e81h74á92k 2510729641

Kdokoliv se hlásí ke kořenům islámu, schvaluje zotročování, vražednou genocidu, pedofilii, upírání rovnocenného práva ženám, omezování svobody myšlení , indoktrinaci, křivení charakteru, totalitní praktiky a programové lhaní. Měl by být trestně stíhán. Tohle nám alfabet Halík zamlčuje.

+10/−1
16.1.2017 14:04

M62a65r71t25i94n 86B93e78r90a63n 6839155596141

Já se hlasím ke kořenům člověka. Schvaluji tedy lovení mamutů, upírání rovnocenného práva ženám a nosení koženého oblečení? No, #Nevím ...

+1/0
16.1.2017 14:34

A25l33e46n72a 43E89l46i75á64š83o95v24á 3414181982708

Ty kořeny tam nějak nepatří, že? Islám je samozřejmě tmářské a kruté náboženství. Jenže primitivnější lidé potřebují něčemu věřit.

+1/−3
16.1.2017 15:21

D36a24n29i76e57l 35S32l68a92v85í30k 6327236204

Tak obecné to zase není.

0/0
16.1.2017 19:27

D44i60t84a 81M21á58š38o29v17á 1810277869119

Trefa....R^

0/0
17.1.2017 10:45
Foto

M86i29l80o54š 84F79. 29P36e69c85h82a56r 3883101770795

Halík není analfabet, to jste si odpustit mohl. Nicméně stejně jako vy Halíkovi v jeho vztahu k islámu nerozumím a zásadně s ním nesouhlasím.

Drobná technická – schvalovat (nebo odsuzovat) pedofilii je zhruba totéž co schvalovat (nebo odsuzovat) žloutenku či infarkt. Pedofilie (na rozdíl od zneužívání dětí) není trestná; je jen tragédií pedofila, že se tak narodil. Vámi použitá oblíbená mediální zkratka působí ve skutečnosti stejně nesmyslně, jako kdyby byl muž, který znásilnil dospělou ženu, souzen za zločin heterosexuality.

0/−1
17.1.2017 17:31

P57a68v23e61l 53T48e45s38a58ř96í49k 6420163160475

Člověk, který nerozeznává náboženskou víru od nějaké obyčejné pověrčivost s kartářkou atd., toď vskutku "vědec" a "odborník" co může něco posuzovat ohledně české populace. Tento religionista to je něco jako africký šaman, který se ohání nějakým humanitním titulem.

Strach z Islámu u nás to je jen a jen známka racionálního rozumu a odpovědnosti k budoucnosti našich potomků, co to je islám za nekonečnou hrozbu a zátěž to už dneska naprostá většina lidí s elementárním rozumem dobře chápe, zkušenosti s Islámem v evropských zemích jsou dlouhodobé a obecně známé.

+8/0
16.1.2017 14:03

Z58b69y34š44e49k 21Š40v44e52c 8924833744745

Zatímco v 90. letech budily sekty a nová náboženská hnutí v Češích hrůzu, dnes jsou jim lhostejné.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-vojtiskem-0tq-/domaci.aspx?c=A170112_095027_domaci_zt

Vážený pane odborníku na religionistiku, co je islám a muslimové.

Je to náboženství nebo sekta?

Odpodpovědí bude nejspíše toto:

Především se jedná o náboženskou sektu, jejíž učení je agresivní a nepřátelské vůči všem. Učení, které je nereformovatelné. Učení, které neuznává jiné než své hodnoty. Učení, které má trvale své vnitřní rozpory, do kterých vtahuje i nezúčastněné, jinověrce a ateisty.

V provnání s křesťanstvím jim schází ještě cca 600 let a možná 3000 let v porovnání se židovstvím. Až potom si můžeme říci (pokud bude někdo takový existovat), zda islám byl pro zaniklou evropskou a světovou civilizaci přínosem či nikoliv.

+5/0
16.1.2017 12:58

D12a35n31i57e59l 49N59o22v14á35k 1561470826529

Tolerantní společnost musí být dříve či později nahrazena jinou společností a to společností netolerantní, neboť tolerovat netolerantnost znamená konec, zhoubu tolerance.

Jak říkávala moje babička: "Čeho je moc, toho je příliš," nebo snad: "...až se ucho utrhne"?

"Lidé bděte"

+6/0
16.1.2017 12:29

R94a87d40o86m29í62r 47P33e85š64o65r38n67a 3269336699676

Ano, to říkali nacisti před křišťálovou nocí taky a komunisti v roce 1948 na tom nebyli o nic lépe, a Vy jste asi jejich následovníci...Proto, zvítězilo násilí a totalita v tehdejší době. A do podobné doby směřujeme i nyní za přispění všech „uvědomělých vlastenců” včetně pana prezidenta...

0/0
17.1.2017 20:08

D36a33n75i91e81l 65N56o34v53á44k 1761950656689

Nic si nepochopil. Jestliže se toleruje netolerantnost, znamená to konec tolerance z logiky věci. V tehdejší době popleto právě že zvítězilo násilí a totalita, protože se protitomuto zlu-netoleranci postavila tolerance-tedy kecy,kecy, mírumilovné floskule, zbabělost. Bláboly o Ádovi a jemu podobných jsou mimo mísu tolerantní demokrate.

0/0
18.1.2017 7:57
Foto

J64a21n 36M77a49c65k 5917312812425

Ten rozhovor je peknou ukazkou toho, jak daleko jsou tyhle "teorie" od praxe.

+4/0
16.1.2017 12:13

J87a43k66u86b 73M21a25t71o22u48š 3145622162233

Zase je tu ten hloupí argumentační faul že protože Češi nevěří v náboženství tak podléhají ve velkém homeopatikum, horoskopům... přitom jsem nezaznamenal jedinou studii, která by ukázale že jsou ti co se považují za ateisty jsou na to náchylnější než třeba ty co jsou v nějaké církvi. A to už vůbec nemluvným o tom že zastánci těchto paravír budou rovnoměrně rozprostřeni po celém světě. Jen tam kde jsou u moci fanatici se k tomu nebudou veřejně hlásit tak jako v Česku.

+1/0
16.1.2017 12:09

T79o50m87a68s 71S98l80u76k57a 8601150622446

prof Flegr zveřejnil zatím nepublikované výsledky právě inklinace k ezokravinám v závislosti na religiozitě. Statistika ukazuje, že nábožensky věřící inklinují více i k ezokravinám. (Link na to byl myslím na jeho FB). Čili není to jen argument postavený na doufání, je to pravděpodobně i omyl.

+2/0
16.1.2017 13:17

L57e82n19k98a 60M83a23j45o19r76o88v32á 4540520711444

To jsem četla už opakovaně z dobrých zdrojů. Studii neznám a v našich podmínkách bude irelevantní, protože lidé inklinující k duchovnu si budou pohrávat i s nějakou představou o religiozitě, ke které se běžným způsobem nedostali. Z vlastního okolí to mohu potvrdit beze zbytku - řada lidí, co znám, by s náboženskou výchovou byla tak nějak běžně věřící a udělalo by jim to rozhodně líp, než načítání horoskopů, ke kterým inklinují místo toho. :-)

+2/0
16.1.2017 13:22

J73a12n 11P14u23l97e97c 4778327581815

Z mého pohledu je nebezpečné každé náboženství/sekta, která chce jménu svých tzv. tradičních hodnot omezovat druhé, bere lidem možnosti jít na potrat, možnost brát antikoncepci, možnost vstoupit na reg. partnerství atd. a je úplně jedno, jestli jde o islám nebo o křesťanství.

+3/−1
16.1.2017 12:01

K60a21r85e16l 81N20e76č66a88s 5123489520770

Celá nádhera národní minulosti stojí pouze na mýtech.K tomu patří i žvanění o toleranci. Paní Zaviačičové bych pouze připomenul,že religionista je vlastně historikem.Nic neovlivňovalo dějiny světa tak jako náboženství,proto se různá náboženství zkoumají.Pro omezeného člověka je to zbytečnost,chlubí se že má zdravý rozum a raději zavolá astrologovi. Ateistické solečnosti,víme jak vypadaly a vypadají/SSSR,KLDR,Albánie,Čína,/.:-)

+4/−2
16.1.2017 11:10

T92o76m69a73s 97S45l27u56k19a 8411830582136

Japonsko

0/0
16.1.2017 11:39

K57a31r59e84l 41N75e11č12a61s 5343339700170

Japonsko???No to jste mne trochu pobavil pane Sluko.;-D

0/0
16.1.2017 17:03

Z22d76e84n82ě41k 34Š58m33e21r45d37a 6340781861410

O zvěrstvech Japonců za druhé světové války po celé Asii jste nečetl?

0/0
16.1.2017 17:16

T35o51m78a11s 57S78l61u55k17a 8131700712506

Japonsko bylo za války agresivní právě díky návoženskému fanatismu. Císař byl doslova bůh, ne jenom jako. Já narážím na Japonsko dnes. Téměř kompletně ateistická zeme a taková hrůza to je, že.

0/0
16.1.2017 17:48

Z75d40e52n46ě12k 90Š33m49e71r35d98a 6580981791460

Souhlas, asi jsem to dal v nevhodném kontextu. Máte pravdu.

0/0
16.1.2017 19:19

Snažím se naučit mít jizvy po popálení ráda, říká Týnuš Třešničková

Premium Byl to okamžik. Vteřina, v níž ji ožehly plameny. Vlasy, krk, ruce, obličej... Ten krásný obličej, který ji živí. Jedna...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

Najdete na iDNES.cz