Diskuze
Modré čáry města uklidí, řešením jsou ale podzemní garáže, říká urbanista
Děkujeme za pochopení.
K10a87r73e26l 45D70r91d27a
Ročenka pražské dopravy TSK za rok 2014:
Poměr MHD a IAD, 57% ku 43%. Nebo MHD 43%, IAD 33%, cyklisté 1%, chodci 23%.
Počet osobních aut v republice mírně stoupá. V Praze se počet aut od roku 1997 příliš nemění. Přepravní výkony od roku 2009 mírně klesají. Povedlo se vytěsnit nákladní dopravu z Prahy, dnes jde 92% přepravy za osobními auty. V širším centru automobilová doprava stále mírně klesá, ve vnější pásmu stoupá. Daří se tedy vytěsňovat IAD z centra. Celkový objem automobilové dopravy je od roku 2010 v Praze konstantní.
V pracovní den projíždí širším centrem 526 tis. osobních vozidel a vnějším pásmem 546 tis. os. vozidel. Obsazenost je 1,3. (Tedy, dle mých výpočtů, IAD přepraví v Praze denně cca 1,4 mil. cestujících. Jen metro přepraví 1,3 mil.)
Praha 1 zavedla parkovací zóny pro Nově Město v roce 1996. Obsazenost byla 90-95%. Respektovanost modrých zón kolem 60% a parkovacích hodin také jen 20%, později 50%. Řidiči na zóny z 50% zcela kašlali. V roce 2008 měly zóny Praha 1, 2, 3 a 8. Obsazenost klesla na 75%. Jsou tedy místa, co mají zóny zavedeny zbytečně. Respektovanost stoupla u modrých zón na 90%, u parkovacích hodin na 55%. Tedy, stále 1/2 řidičů parkuje a neplatí.
V modrých zónách je 36 tis. parkovacích míst. V zelených a oranžových 7 tis. míst. Ve smíšených 1,6 tis. míst. V Pražské památkové rezervaci je dále 10 tis. míst ve veřejných garážích, 5 tis. míst v neveřejných garážích a 3 tis. míst ve vnitroblocích.
P+R jsou ve 13 lokalitách a mají 3 tis. parkovacích míst. Přepočítávám obsazenost a vychází mi to na 100%. Zájem o P+R je tedy i o víkendech. Ale hlavně, v pracovní den je obsazeno a zájemci mají smůlu. Provoz stojí 30 mil. ročně a je ztrátový. Praha P+R dotuje 14 mil. ročně.
(Fajn, ale výroky Petra Čermáka a urbanisty z ČVUT v tom tedy nepoznávám.)
http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/dopravni-inzenyrstvi/rocenky
P86e97t75r 86Č89e58r45m98á80k
To je jen ukázka toho že je rozdíl text číst a textu porozumět.
K38a23r64e21l 43D41r70d24a
Vidím několik problémů. Pokud jsou poplatky za byt 3-4 tis. Kč, a to i v centru, je poplatek za garážové stání kolem 3 tis. Kč nemorální. Jako majitel bytu bych chtěl své peníze investovat a garážové stání si zakoupit trvale k bytu do OV. Samozřejmě s tím, že měsíční poplatek za služby by měl být pak do 500 Kč. Nevidím problém, aby developeři takovou službu nabídli. O nic by přece nepřišli. (Někdo tady uváděl, že se to v Bratislavě neosvědčilo. Proč?) Je tato forma garáží řešením "pro odborníky" nebo není?
Chceme zajisti dostatek volných krátkodobých parkovacích míst na povrchu, aby se dalo po Praze lépe jezdit. (Já se placení zcela vyhýbám. Rád jezdím po Praze v noci, kdy se po 18 hodině neplatí. Zneužívám nákupní centra. Znám fleky, kde se neplatí...) Neumím si představit, že v plné špičce platím dobrovolně parkovné. Jako že občas musím a měl by to platit můj zaměstnavatel, který to neřeší. Pro mě je to normální zlodějna. Okrádání řidičů. Nevidím v tom tu svobodu užívání IAD, která tady byla před zavedením zón. Nestojím o víc parkovacích hodin.
A když tady náhodou zavládne naprostá svoboda, Praha intenzitu IAD nepobere. Praha dělá vše pro to, aby se auty po Praze zbůhdarma nejezdilo. Naopak se uvažuje o zrušení Ječné, Žitné, Magistrály... o zklidňování dopravy. Což je v naprostém rozporu se záměrem, že vytěsníme šikanou auta z povrchu a bude se lépe jezdit. Ne nebude. Praha nestojí o jezdící auta v ulicích. Toleruje jen zajíždění rezidentů k bytu a pár bohatým řidičům zajíždění ke kanceláři. Ty cíle si pak odporují. Někdo tady lže.
A jsem dost často u Bulhara. Hrnou se sem auta od kanceláří. Nikdo nikam nezajíždí, neutrácí, nechce služby, obchody, restaurace. Zajet do centra a zaparkovat je přece neřešitelná ztráta času. Takže ta kolona se hrne z 95% ven Magistrálou na periferie a z Prahy. Zcela bez užitku, doprava pro dopravu, jen za cenu zamořeného životního prostředí v centru. Kocourkov. Těší mě, že to pak mají v ruce praví Kocourkovští z ČVUT.
K14a82r83e37l 51D38r93d15a
Ten odborník popisuje poptávku po garážích, která teprve vznikne a je třeba jí pomoc předraženým parkováním na ulici. Až to bude masová záležitost, že ceny garáží budou více přijatelné a město to i rádo zadotuje... (Ehm, první řidiči to tedy finančně odnesou. To je jako říct, všichni čekejte a nic nedělejte. A město je ztrátové, k dotacím bude mít vždy daleko. Na zateplení se fakticky žádné dotace nenašly...)
Zaráží mě, že ta poptávka podle "odborníka" údajně není již dnes. Podle toho, jak jsme vedli diskuse mezi řidiči, (když nám radnice chtěla stavět garáže před domem), poptávka tady je velká. Problém je pouze v přemrštěné ceně. Stále mám pocit, že řešením "odborníků" je přemrštěnou cenu řidičům postupem doby vnutit a ne nabídnout cenu přijatelnou.
ODS měla řešení v nadzemních garážích. Tím by srazila jejich cenu. Zhoršení kvality bytů, které by tím zastavěla, tedy znehodnocení cizího majetku, se považovalo za přijatelné. Že majitel bytu nemá nárok zpochybňovat stavbu na pozemku, co mu nepatří i když mu bude stavba clonit. A pak, má být takto vytvořen byznys radnice. Pouze parkovací stání k pronájmu. Nejde o garáže, které by si někdo mohl koupit a zhodnotit cenu svého bytu.
Potřeboval bych doložit, jak je to s tou poptávkou a formou vlastnictví garáží. Opravdu není zájem si garáže kupovat? (Za kolik se dají postavit?)
J27a56n 33P36r69i50b25y60l
Pan Urbanista bude spíše nějaký prostitut, který píše za peníze na objednávku.
"Zvyšuje se životní úroveň, obrat zboží, lidé více spotřebovávají, čímž přibývá odpadků. A toto vše se vrší v městském prostoru, který je zahlcený. Je jasné, že se musí postupně začít uklízet."
Jak to proboha souvisí? Na ulici jsou odpadky, tak musíme zakázat parkovat?
"Ve městech parkuje několik typů řidičů - handicapovaní, ti, kteří tam bydlí, ti, kteří tam podnikají a „cizinci“. Je potřeba postupně je začít „postupně vytěsňovat“. První na řadě jsou právě cizinci, kteří přijíždějí odjinud."
Aha. Takže další na řadě budou firmy, pak místní a nakonec bude třeba vytěsnit i invalidy? A kdo tam tedy bude žít? Cílem jsou vybydlené ulice? Pak bude urbanista spokojený?
"Například na Praze 3, kde bydlím, to už dobře funguje a lidé si to pochvalují."
Asi pán žije v jiné Praze 3, než jsem žil já. Lidé zóny nechtěli. Několikrát se jim podařilo plán radnice přerušit peticí, ale nakonec si radnice prosadila svou i přes odpor místních. Situace před zavedením zón na Praze 3 byla, že přes den bylo volno a večer přijeli místní a neměli kde zaparkovat, protože míst byl nedostatek. Namalováním modrých čas se kupodivu nic nezměnilo, ulice jdou dál stejně dlouhé a široké a parkovacích míst bylo stejně. Pro mě byl toto jeden z faktorů, proč už jsem na Praze 3 žít nechtěl a bydlení jsem pořizoval v jiné části.
"propagace zdravého životního stylu, chůze a cyklodopravy"
Za tohle by ten senila zasloužil pumpičkou do rekta. Nevím, jak mě zdravý životní styl, chůze a cyklodoprava pomůže ráno a odpoledne rozvézt děti, dopravit se do práce a odpoledne zase děti posbírat a dopravit domů i s nákupem.
Možná bych si mohl nákup pověsit na řídítka, jedno děcko posadit na štangli a druhé na nosič a nebo si dát každé ráno zdravou 10km procházku a odpoledne druhou. Dětem to prospěje.
K77a66r37e79l 59D28r40d89a
Dost mě zaráží, kolik aut se točí před osmou u naší základky. Škola nic moc. To jsou rodiče z okolí Prahy nebo místní lenoši, co by děcko nenechali jít 500 metrů pěšky?
Pak, škola končí v 13:00. Já chodím z práce kolem 17:00. Opravdu to funguje jak popisujete? Ráno rozvoz, odpoledne dovoz a nákup? Děti nejsou ve škole 9 hodin. Mně to časově nesedí.
Osobně jsem přešel na "zdravý životní styl" a hlavně víc chodím. Doporučuji.
K51a47r65e18l 65D48r66d56a
Pohled odborníka: je třeba vytvořit poptávku po podzemních garážích, aby se developerům vyplatilo do takových staveb investovat. Parkování zdarma na ulici je pak nekalou konkurencí. Modré zóny mají dva efekty: a) pomáhají vytěsnit návštěvníky a zajistí místním o něco lepší parkování, b) jsou šikanou města, aby si i místní našli jiné parkování a byli ochotni za parkování platit.
Jsem asi velký idealista, ale já stojím o parkování v garáži i když mohu vedle parkovat zdarma na ulici. Auto je v garáži chráněno před kriminalitou a vlivy počasí. Mám stále garantováno parkovací místo. Ježdění je pohodlnější. Proč proti mě město a odborníci rozjíždí zbytečně šikanu?
Jediné vysvětlení. Město nehodlá řešit službu pro obyvatele. Nestojí o garážové domy jako majetky SVJ. Má vzniknout byznys s pronájmem parkovacích míst. Aby se vyplatil, musí být ochota řidičů platit cca 3000 Kč měsíčně za místo. Podle mě město šikanou obyvatel kouká umožnit snadný zisk majitelům pozemků a provozovatelům garážových domů.
(Stále řeším jak umožnit život Pražana s příjmem cca 20 tis. měsíčně, co hodlá žít v centru Prahy, mít zde rodinu a auto. A to proto, aby Praha nevymírala.)
P13e12t41r 87Č17e89r45m69á80k
Pohled odborníka je správný.
Váš přístup je sice také správný, ale nesystemový protože většina řidičů takhle nefunguje. A dokud bude možnost parkovat na veřejném prostoru zadarmo nebo směšnou sumu, tak to nikdy fungovat nebude. A větě o šikaně nerozumím - pokud vy jste zastánce garáží, pak tato snaha je neopak v souladu.
Pak už je to dost subjektivní pohled - samozřejmě že budou vznikat i ryze komerční projekty, na druhou stranu stanovéní ceny se dnes nedá absolutně určit, a i kdyby to bylo 3000 tak pro mnoho lidí to bude akceptovatelná suma. A naopak na spoustě míst může vzniknout parkování pouze v rámci stávajích objektů (třeba na Vinohradech už to část lidí pochopila a hojně vyuźívají typické vnitrobloky), a tam se pak jedná o jejich majetek.
Poslední věta je dost utopistická a mimo. Jako nejsme už v socialismu aby měl někdo na něco nárok, a pokud má někdo příjem jaký má, tak mu musí přizpůsobit životní standart. A pokud má někdo v Praze 20 tis, tak potom pochopitelně nemůže bydlet v centru už jenom kvůli ceně nemovitostí.
O80d71s12t22r72a20n86ě96n13ý 42U75ž13i89v63a84t51e93l
O84d13s71t85r49a78n89ě75n32ý 66U19ž36i52v86a30t67e97l
K77a56r38e77l 78D36r77d20a
Praha od 1.4.2016 zdražila parkování na dvojnásobek. Víte to? Rezident za první auto zaplatí 1200 Kč ročně. Pak se zvedají parkovací hodiny na 80, 60 a 40 Kč za hodinu.
Usnesení a ceníky:
http://zastupitelstvo.praha.eu/ina2014/tedusndetail.aspx?id=271979
Web o parkování na zónách v Praze:
P61e16t89r 52Č23e48r56m46á23k
Není to sice dvojnásobek, ale zdražení to je. Na druhou stranu je to pořád zadarmo, 100 korun měsíčně...
K15a42r96e94l 41D92r21d45a
Zpráva z Prahy 7, 2/2016:
Zóna placeného stání generuje výnosy přes 42 mil. Kč. Ty však plynou magistrátuhl. m. Prahy a větší část (30 mil. Kč) slouží na pokrytí nákladů spojenýchs organizací a provozem zóny. Městská část dostává 50% podíl ze zisku (6 mil. Kč)a další 2,3 mil. Kč na náklady spojené s vydáváním parkovacích karet (údaje platnék r. 2015).
P50e52t77r 69Č59e54r55m45á91k
Velmi povedený článek který říká některé neoblibené (ale nevyhnutelné) fakta nahlas. Modré zóny jsou pouze ždímačka na peníze, dopravní efekt mají minimální a tím jak se rozšiřují tak klesá nule. Budoucnost je přesně tak je uvedeno v článku - majitelé aut si budou muset zajistit vlastní stání (což ostatně každý normální dělá už dnes nebo se o to snaží) a uvolněný prostor poslouží té krátkodobé dopravní obsluze. Funguje to tak jinde, není potřeba vymýšlet ameriku a vlastní cesty řešení které nefungují.
G84a38b23r26i16e76l 93H74o86r72t10e33n
Historickou zástavbu ve městech plánujete jen vylidnit, nebo rovnou vybourat?
Z28d62e89n39e81k 87S69e12i46d62l
Jo, můžete se zeptat v Chebu jak to dopadlo, když se omezilo parkování třeba na náměstí kr. Jiřího. Jak po několika měsících doslova řvali místní podnikatelé, že jim rapidně ubylo zákazníků a jak to skončilo. Že se z náměstí stalo mrtvé místo a že i ti soukromníci z tohoto místa zmizeli. Dnes je tam povoleno volné parkování na 2 hodiny, ale mám za to, že už je pozdě na nápravu. A při tom, se přímo kousek od náměstí nabízelo místo na výstavbu parkovacího domu, který by problémy s parkováním vyřešil.
J26i41ř37í 82K10ü49h11r
A kdo byl vlastníkem té parcely? A co za ní chtěl?
J60o43s16e30f 62L28a33n96z
Modrá zony jsou úžasný vynález.Líbí se mi jak kdejaký tupec , co má vzadu díru je expert na dopravu , a ze všeho nejlepší je , že rozlišují na pouze na řidiče co v místě bydlí a řidiče co dojíždějí za prací. Ale pokud jste třeba řemeslník a máte zakázku v modré zoně , máte docela problém a auto na P+R teoreticky můžete nechat, ale těžko metrem povezete materiál a nářadí...Poměrně přívětivý systém mají ve Vídni- v každé trafice si můžete koupit časové zaškrtávací karty a snima v modrých zonách parkovat , navíc na stání do 15 minut jsou karty zdarma a bez omezení množství. A taky lze pro řemeslníky získat kartu na vozidlo , i když je to poněkud administratině náročnější.
M97a64r13t29i54n 30K21o22m40a34r
V Praze je tez moznost jednorazovych karet, s postupem casu se mnozily smisene zony a vzdy jsou radove procenta nechna pro zasobovani na 15 minut.
Patnactiminutove karty zadarmo v Praze nejsou, ale nechci vedet, co by s nimi cesi dokazali vymyslet.
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády
Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...
V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy
Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...
Bývalý ředitel finančního úřadu kryl úniky a bral „dárky“, dostal podmínku
Bývalý ředitel brněnského finančního úřadu Miroslav Kuba si už třikrát vyslechl podmíněný trest za...
Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko
Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...