Diskuse k článku

Segregací přicházíme o talenty dětí. Tvoříme nezaměstnané, říká expertka

Tím, že je stále mnoho dětí vyčleněno mimo běžné školy, přicházíme o jejich talenty a vytváříme občany problematicky uplatnitelné na trhu práce, domnívá se předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání Klára Laurenčíková. „Pestrost kolektivu by měla být něco přirozeného,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K32a91r49e37l 19M21a90r59e71k 5905242143502

Pořád stejné. Letos, loni. Tady ti "experti" na sociální experimenty, to je metla lidstva. Ja jsem četl pár úryvků z teorií, které se učí na vysokých školách a normálně a s čistým svědomím můžu říct, že to co se učí je lež a zohybana pravda. Není divu, že potom ze škol vylezou takoví šílení sociální experimentatori. Oni fakt odchází ze školy z představou ze treba vše ohledně ciganů, je jenom a jedině díky majorite, a oni jsou neustále utlacovani a jsou obetmi. Jednostranný pohled. Takoví lidé u me nemají respekt, uctu, nic!! Zlocinci co se snaží rozbourat fungující řád!

+1/0
24.4.2016 7:52

V93e20r67o42n38i67k81a 41N52ě24m52e66č12k60o14v74á 6249150868214

Mám známou, která pracovala na Zvláštní škole, ale ve zvláštní třídě pro nevzdělatelné. 14 dnů se dětem snažila vysvětlit, která barva je modrá. I po 2 týdnech jí její tříta tvrdila, že modré je slunce. Věk dětí si přesně nepamatuji, ale bylo to v rozmezí 6-8let. Tak jestli tohle bude chodit do třídy s mým dítětem, které se učí počítat a psát písmenka od 3 let - zcela dobrovolně, předpokládám, že ho obohatí akorát tak o nějaké blechy. Napřed je v současné době přeci většina dětí.

Snad už je dokázané, že pokud je nadprůměrné dítě zařazeno do průměrného kolektivu, mívá velké problémy, protože se nedokáže mezi děti zařadit. Spolužáci mu nerozumí.

Jak asi bude vypadat kolektiv, kde i průměrné dítě bude šprtem. Opravdu se nebude muset za svou schopnost chápat a vzdělávat se stydět? Nebo hloupější dítě, které ve speciální třídě normálně zvládalo, nebude mít najednou pocity méněcennosti? Jak moc budou tito hloupější děti propadat a narušovat svým věkem řád třídy? Ve třídě budou rušit autisté, proti kterým vůbec nic nemám. Jen myslím, že potřebují více pochopení a trpělivosti. Děti si budou muset zvykat, na dospělé osoby, které ty méně zvladatelné děti musí udržet v klidu...

Vzdělávání není zrovna ideální místo pro pokusy. Nechápu, proč se nikdo neptá na názory a rady opravdových odborníků, kteří pracují na ZŠ nebo s dětmi, které budou násilně začleňovat. Proč se tak často dává tolik prostoru lidem, kteří jdou proti proudu logiky?

A opravdu by mne zajímalo, jak se budou moci rodiče případným problémům bránit? Kde budou moci žádat nápravu? Dostane se jim pochopení, pomoci?

0/−1
20.1.2016 15:39

J66a68r98o92s41l39a83v 84K96o80s 3832593115893

Nejhorší je když t.zv. odborníci jsou odtrženi od života.!!! To jedno etnikum školy vůbec nemiluje a děvy nejradši již v 15 letech se připravují na rození.

+2/0
18.1.2016 21:37

L78u92c85i10e 22B23l86a23n79i76c95k70á 2165603859841

"Domnívám se, že tuto skupinu dětí je skutečně možné vzdělávat podle běžného rámcového vzdělávacího programu,...."

Tak to je asi jediná, která si toto myslí....Rv

+3/0
10.1.2016 6:37

M57i84c37h91a82l 34R21i74m10b97a82u95e44r 4709405923647

Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, obor speciální pedagogika-etopedie. Absolvovala studium zaměřené na lidská práva, genderová studia a speciální pedagogiku v Nizozemsku.

V minulosti pracovala jako dobrovolnice pro Poradnu pro uprchlíky a pro organizaci Člověk v tísni. Mezi roky 2001–2005 pracovala v Jedličkově ústavu, v letech 2005–2007 působila v organizaci Charita. Od září 2007 působila na Ministerstvu práce a sociálních věcí. Od roku 2009 působila také jako náměstkyně ministra školství. Je členkou Strany zelených. Je předsedkyní Vládního výboru pro práva dítěte a poradkyní ministerstva práce a sociálních věcí a ministerstva školství.

S každým dalším slovem tato madam vypadá jako drsnější a drsnější neomarxistický fanatik, který uznává jen jedinou pravdu, svoji vlastní ideologickou "pravdu". A kdo její "pravdu" neuznává, není odborník. Rovněž se také domnívám, že normální, tedy z jejího hlediska velmi atypické dítě, neviděla během své praxe ani z rychlíku.

+13/−1
14.12.2015 23:38

O22t80a 20B88o24r92e73c34k53ý 3889318951695

A ještě jeden nápad. Vytvořme jakousi dětskou Mensu, a udělejme základní školy pro nadprůměrně nadané. Do této dětské Mensy budiž přijat každý prvňák, který umí jíst příborem.

+5/0
4.12.2015 18:26

O32t32a 97B22o33r97e32c19k17ý 3549818211985

Proč když se řekne expert, má to hanlivý přídech mimo jiné vysvětluje tento článek

+6/0
4.12.2015 18:19

J23a39r90o78s19l46a13v 16K93o78m75o95s43n91ý 6626661393444

I blbec má talent být blbcem

+2/0
30.11.2015 1:26

E89v77a 40K75y59s96e32l46á 9414698544147

Kolikpak má expertka odučeno? Pokud je mi známo, tak vydržela v Jedličkárně asi jen půl roku, potom úřednice a aktivistka pro inkluzi.... Jj, expertka....

+12/0
29.11.2015 23:47

F36r38a76n24t78i43š43e74k 79L83o91s 2630373532326

Ano talentů je tam bezpočet, ale na lhaní, krádeže a násilí

+4/0
14.10.2015 12:32

F26r89a16n69t51i77s19e90k 42F68a47r78a 9926562711144

Bych se chtel pani zeptat, kde jsou vysledky prace vsech tech neziskovek, ktere se za ohromne podpory statu uz 25 let snazi o zacleneni cikanu do spolecnosti. Porad jsou jenom slyset podobne plky, co ma delat vetsina, ale jeste jsem neslysel co pro to udelala ta mensina.

+10/0
13.10.2015 11:57

F43r61a89n52t46i28š28e22k 28L33o64s 2640153852756

Kdybych měl napsat kde jsou tak mě to smažou

+1/0
14.10.2015 12:51

J47a16k73u16b 55M34a10c12h 5364275475448

Ještě bych Vaši poznámku doplnil. Spousta demagogie. Nikde se nedočtete jak působit na ty,které cikánské děti d.f.diskriminují a nedávají jim základ nutný pro normální sociální rozvoj dítěte, tj. vlastní rodiče. Ty nesou zodpovědnost za zanedbaný vývoj předškolního dítěte. Pokus škol dodatečně výchovu dítěte vylepšit je většinou marný zápas. Dítě po návratu domů vidí zcela jiný svět a jiné okolí a to ho zase vrátí do původní sociální bídy. Kdy už najdou pedagogičtí " vědátoři " odvahu nazývat věci pravým jménem a začnou se zabývat citelným postihem rodičům,kteří zanedbávají vlastní děti. To ale nejde- máme přece korektní demokracii.

+1/0
12.1.2016 17:19

J54a41r64o49s28l18a78v 57V11o47l11n85ý 4964707925502

Další věcí je OBJEKTIVITA v hodnocení toho žáka.To tu bylo vždy velmi špatné.Uči-

tele už od 1.třídy velmi zajímalo,co dělá tatínek a maminka.Děti učitelů pak obvykle

prospívaly nejlépe.Tohle na základkách odpadne,když je to hodnocení jen informa-

tivní.V 11.a 12. třídě se v těchto zemích dělají v pololetí a na konci roku tzv."external

examinations,(exams),které se dělají jen písemně,(2 hod.),dohled tam má jiná škola.

Otázky,(nic takového,jako vyberte ze 3 možností),musíte podrobně odpovědět,(vy-

počítat,v mat.a fys.),mají A,B,C,D,E,F,a tvoří 100%.Na projítí stačí obvykle 50%.Na

formuláři není jméno,ale studentské číslo a hodnocení dělá jiná škola.To zaručuje

objektivitu.Nikdo proti výsledku neprotestuje a nesoudí se.To bych tu také rád viděl.

0/0
13.10.2015 10:44

J28a22r53o85s56l91a98v 72V28o49l25n78ý 4434587625342

Tento systém je ve všech angl.mluvících zemích,pokud vím.Segregace je rasismus,

o tom není sporu.Je to diskriminace dětí,která z nich dělá občany 2.třídy,prakticky

od narození.Názor učitelů jako,"musíme se řídit nejpomalejším žákem",je naprostý

nesmysl.Ty osnovy musí být postavené tak,aby je zvládl průměrný student.Učitel

pak tu stanovenou látku v tom šk.roce probere.Jak to ti žáci zvládají,je na nich a

jejich rodičích.Ale je nutné,aby i žák,který dostane na konci roku 4 pětky,postoupil

s tou třídou dál,až do 9.Zvláštní školy,jen pro mentálně narušené a nezvladatelné.

0/−5
13.10.2015 9:51
Foto

P98e82t73r 80H63a82n46á56k 6368371734

Pětka znamená propadnutí.

0/0
10.1.2016 11:20

J10a15r86o18s84l41a58v 83V23o72l60n87ý 4614427915302

Já jsem absolvoval základku a odbornou školu tady,ale střední a VŠ v Australii.Moje

nejstarší dcera jen 2 třídy tady.V Australii chodila do školy s dětmi všech národností,

včetně cikánských.Nikomu to nevadí.Nejsou tam žádné zvláštní školy a žádní asisten

ti.Až po 10.třídu tam nikdo nepropadává.MŠ dává zš učební plán,(osnovy).To je lát-

ka,kterou musí učitel žákům vysvětlit a v tom ročníku probrat.Hodnocení od A po F,

je pouze informativní,pro rodiče a žáky.Když chtějí pokračovat 11.třídou,tak si vybe-

rou 5 předmětů,s povinnou angličtinou 6.Ty si berou podle toho,co by chtěli dělat,

nebo dál studovat.Např.pro VŠ strojní,(tu mám já),elektroniku,nebo stavební,je pod-

mínkou 12.třída matematiky a Fysiky.(Angl.je na všech).Pro humanitární, až ted

zavedli nějakou základní matematiku.

0/0
13.10.2015 9:07

F77r91a98n24t52i84š75e86k 24L96o22s 2850443752966

To žeru kolik lidí bylo někde (někdy i v prd....) a naráz všemu rozumí. To školství zdegradovala současná politická garnitura o tom není pochyb. Naše školství bylo na úrovni, naši absolventi se vždy uplatnili a to kdekoliv!! Dnes chce  každý  do toho kecat. Před týdnem jsem byl v marketu a mladá pokladní měla problém vynásobit 5 x 6 (pití v PET láhvích) počítala to po dvou a došla k číslu 36. Když jsem jí řekl, že 5 x 6 je třicet tak byla velmi překvapená. To jsou hrubé nedostatky ze základní školy. To nemá s nějakou inklusí, segregací a dalšími ptákovinami nic společného!! To jsou jen prázdná hesla pro penězovod od státu pro pochybné společnosti

+5/0
14.10.2015 12:50

M59a28r28i97e 66C41h41m40e47l83a74ř48o61v47á 8945216487719

Tak proto žák na střed. škole je rád že se podepíše a překoktá pár vět. Protože tam po 10.třídu nikdo nepropadá. Unás to už taky funguje. 28% maturantů testy neudělalo. Odvolali se a maturitu dostali. Pak vám běhá mráz po zádech když se dvou děvčat na ulici zeptají jak by zapsaly rok 2300. Jedna řekla 1993 druhá dokonce tvrdila že to je 1992. Ale nakonec se shodly že to bude s tou trojkou na konci. Šly na mně mrákoty. Takto zmasakrovat ZŠ to chce opravdu 10 tříd ale anglické ZŠ ta je nejhorší v celé Evropě. Myslím tím státní školy pro případné křiklouny.

0/0
24.4.2016 10:58

J62a68r63d36a 23F31a25r39s10k92ý 6865283

Má šanci ta paní založit školu pro tyto děti. peníze dostane, akreditaci si vyběhá atd. pročpak to neudělá - vždy pro to má prostor.

+4/0
13.10.2015 9:04

P49a46v74e11l 68R43a43j34t88a45r 4607607393777

Takovou expertku bych půjčil Radimu Uzlovy;-D

+1/0
13.10.2015 9:02

R45e23n49á29t85a 72P24o80s17p43í32š15i95l82o37v40á 9482530282214

Tak to všechno spěje akorát k tomu, že děti budou v deváté třídě schopni tak akorát udělat křížek místo podpisu. Hlavně když se budou děti, které nezvládnout pořádně sčítat učit zlomky a rovnice. Tím je nechci urazit prostě zvláštní přístup potřebují, ale normální výuku bude narušená.

+5/0
13.10.2015 8:20
Foto

M34a11r86t45i35n 76O15c46h 7729324135746

To je expertka jako já jsem vegetarián

+3/0
13.10.2015 7:40

J82a53r78o25s60l73a11v 55K58o67s 3392413785623

Mohla by se svým úsměvem vystupovat v českých filmech....

+2/0
13.10.2015 8:33

H31e52l13e21n79a 73K51a72v62k66o71v54á 5666723390546

Pokud projde romské dítě při zápisu do školy jako schopné, určitě by je škola přijmout měla, znám některé, které základní školu zvládly a pak šly na střední. Ovšem nasadit do běžné třídy dítě s mozkovou dysfunkcí a k němu přidělit asistentku, za rozumné nepovažuji. Brzdí to  jednak výuku dětí ostatních a pro handycapované dítě je to psychické  trauma,  že látku nezvládá, jako ostatní.

K mentálně  postiženým dětem v běžné třídě tedy žádný asistent nepatří. . Bud na normální školu a její zvládnutí má a jde s ostatními bez zvláštního asistenta, nebo není schopné ji zvládout a ve speciální škole by mu bylo určitě líp.!!

+3/0
7.10.2015 14:04

T49o24m35á94š 42T65a11t45í87č56e80k 5910862800588

Nemusí se jednat jenom o dysfunkci mozku. Sociopatie výuku za normálních podmínek vylučuje stejně tak. Ovšem naši inkluzionisté tuto poruchu osobnosti jaksi přehlížejí...

+5/0
7.10.2015 20:24

J54a11n30a 40B93o56h84m77o32v64a 1686643843

Takže děti s LMP se teď budou muset učit cizí jazyk a další předměty, které jsou nad jejich síly. A nevadí, že nezvládly ani sčítání s přechodem přes desítku, příští měsíc budou brát zlomky a pak rovnice. :-(

Mám známou učitelku na 1. stupni, integrované dítě i s asistentem má ve třídě. Mimo jiné říkala, že v té třídě se nikdo nemůže na nic soustředit, protože pokud integrované dítě přímo nevykřikuje, tak si alespoň špitá se svým asistentem. Jak mohou ostatní pracovat a učit se?

+9/0
7.10.2015 13:35

M71a80r46t29i78n 23F37r93a57n44t25i65š51e67k 7325320923595

inkluzí přicházíme o talenty nadaných dětí.

+11/0
7.10.2015 11:41

T84o81m17á26š 53K45u41t44á97l63e45k 5134396728108

"O benefitech inkluzivního vzdělávání přitom hovoří celá řada výzkumů." Mám takový pocit, že ty výzkumy budou od stejných autorů, kteří mluví podobně o benefitech "inkluze menšin"... hezká myšlenka vetknutá do dlažby na cestě do pekel...

+4/0
7.10.2015 10:16

A25n72t17o20n60í22n 73S52c64h95i66n15d73l52e87r 8613557395159

Ty jo, kdo sem láduje tyhle sračky... nějak se mi zdá že hnizdo je na FSV UK. To začíná být sytematické, řízené a multiúrovňové...

+3/0
7.10.2015 10:13

J82i82ř77í 54Š37e10j87n44o24h73a 4572543144513

Že  začleněním opožděných  srazíme   talentované  k průměru  paní expertku"  zřejmě  nenapadá.

Navíc bude třeba  zajistit do všech tříd ostrahu aby  propadlíci  normální děti příliš netloukli. Je  to jejich obbená zábava.

+10/0
29.9.2015 14:35

R64o35m93a25n 22K41o47m21z38a52k 7305853403672

To je zas vliv te rasisticke OSN, co pocita deti podle rasy. proste kdyz na to nekdo nema, nechodi do skoly, nikdo ho nevychovaval, potrebuje jiny pristup, aby mohl dohnat prumer,,, a je fuk, jestli je fialovej nebo zelenej...

Za chvili zacnou pocitat pomery ve vezeni, ve vlade (kdyz uz ma opice autorska prava na selfie fotku s cizim fotakem, brzy zavedeme kvotu, ze ve vlade musi byt 50% opic - mozna by to pomohlo)

+1/0
28.9.2015 21:47

V90l19a11d89i72m34í88r 27O47c28h78r19a72n76a 1584787166502

Po pětačtyřiceti létech školní praxe na různých školách i úrovních říkám NE! Měli jsme výborné zvláštní školy. Znám případy, kdy jejich absolventi vystudovali i vysokou školu, když je jejich výborní učitelé dokázali přenést přes dočasný hendikep. Chtěl bych poznat práci autorky v oblasti začleňování těch, kteří nemají vůli a trápí je příznaky obecné lenosti. Diferenciace ve vzdělání je trumfem proti těm, kteří si umanuli, že máme všichni universální hlavu.

+15/0
28.9.2015 20:34
Foto

Z62d62e18n26ě93k 46M42a97t66u71š53k35a 7348516695296

tuhle paní bych separoval z veřejného dění.

Je normální společnosti značně nebezpečná.

+17/−1
28.9.2015 16:37

P53a15v71e67l 81R78y61b46e87c75k46y 8124683699610

jeden takový talent dokáže rozložit celý kolektiv a demotivuje učitelku natolik, že za chvíli budeme rádi, když v deváté třídě děti zvládnou tři křížky na místo podpisu. Ale když blázinec, tak pořádný!!!!!

+11/0
28.9.2015 14:15

F59r45a78n33t76i58š73e25k 64E56l74i66á27š 6737223935366

Ne každý, komu novináři říkají expert, je skutečný odborník. Začleněním retardovaných dětí mezi ty normální způsobíme újmu těm dětem, kteří by skutečně mohly projevit svoje vlohy, ale učitelé nebudou mít na nadané žáky čas. Ztratí ho s těmi postiženými

+14/0
28.9.2015 13:27

Z49d52e33n53ě16k 47N68u82t11z 3714388286986

Včera by paní v televizi, jakože expertka na to,, že šťára ministersva lidských práv našla školu, kde nectějí ty hrozné bílé děti chodit do třídy s romulákama.

 Že prej mužou takovou školu za trest zavřít..... Tak já jako předseda klubu ochrany chroustů jsoem pro to,  aby podobné chytroňky a dobroserky zavřeli do blázince.!!

+15/0
28.9.2015 10:29

J40a39n96a 19P93r88o54c27h91á70z78k88o17v21á 5162220440724

Takových experimentů už tady bylo - délka docházky, rušení jeslí, způsob klasifikování dětí atd. Za pár let se přijde na to, že to byla blbost a "objevuje se Amerika" v obnovování dříve běžné praxe. Uvidíme, jak to bude pedagogům ,kterým se bude předvádět více dětí s hendikepem ve třídě rozptylujících pozornost ostatních dětí a ještě přítomnost jejich asistentů, kteří budou v hodině hustit látku do dětí nestačících pochopit výuku nebo nebudou zvládat vydržet sedět v lavici. "Expertka" byla asi v létě přes poledne dlouho na slunci a pravděpodobně je to pedagožka teoretička. Lituju učitele, až s počtem v průměru 30 dětí ve třídě, budou muset zvládat nadprůměrně, průměrně a méně nadané děti, aby je něco naučili.

+15/0
28.9.2015 10:09

F75r80a19n62t25i46š17e52k 96E19l50i75á86š 6457963645266

Je zřejmé, že na rozdíl od oné "expertky" skutečně problému rozumíte.

+5/0
28.9.2015 13:29

I45m69r17i79c32h 48S19u56c80h53a63r97s36k62ý 8696653975621

Názor expertky neziskové organizace, která v životě děti neučila. :-/ Holt to nevymyslíš RvRvRv

+13/0
28.9.2015 9:49

Z46d89e76n23ě60k 12T50r90u45t76n26o83v43s91k51ý 7943703526360

O jakých talentech to mluví? Pokud nekdo talent má, projeví se to během výuky. pak to dané dítě je přeci možné podpořit, nebo ho přeřadit jinam.

+3/0
28.9.2015 9:19
Foto

V91l52a42d10i15m43í91r 52V54o70l55k79o 6190872817609

Co segregovat tuto expertku?....třeba od státního cecku.;-)

+30/0
28.9.2015 4:23

J74a48n 31H19l15a39v40á12č 4411409953

Nejšílenější je ta otázka nakonec.

+2/0
28.9.2015 0:57

P20a71v55e40l 91S27i39t15a 8195138883711

Za bolsevika jsem rikal, co to tam je za koksy kteri nemysli a oni jsou tam jejich deti , slavny komik V.H rekl ze bude jina doba, ale mel pravdu, je, tak kuk papa.

+1/0
27.9.2015 21:00

B78o68h58u95m30i88l 95V16a95n60ě40k 9761551480438

Je mi smutno z toho, že speciální školství se snažit většinou podobní lidé jako je autorka. Která asi nikdy NEUČILA podobné děti a nemá absolutně potuchu jak s takovými  dětmi pracovat.

+18/0
27.9.2015 20:26

J31o62s21e40f 67H73a47n80y80á97š 2394639623

A přitom má takový pěkný úsměv.

+1/−2
28.9.2015 10:04

F79r81a72n56t85i76š52e49k 55E43l20i22á45š 6347103585406

To je úsměv falešný.

+3/0
28.9.2015 13:30

Z78d83e53n83ě18k 52N97u72t30z 3964418866776

Stejně, kde ta paní ty nesmysly bere. To se snad ani nemůže v jednom mozku urodit. Právě díky péči, která se dětem s mozkovým onemocněním, či vrozrnou vadou, ve speciálních školách dostáva, mohou, pokud je to jen trochu možnné, absolvovat speciální odborné učiliště. Ten název moc neexistuje, neboť tato učiliště bývají bud součástí Speciálních školl, nebo třeba SOU, nebo se prostě jmenují jen Odborné učiliště..

V nich děti moají možnost získat výuční list v tomu přizpůsobených oborech, například Řeznické práce, Zednické práce, Pečovatelka a spoustu dalších...Jak taková práce například u dětí s Dawnovým syndromem vypadá, jak přijdou děti, které vůbec nekomunikují, vydávjí pouze nesrozumitelné skřeky, a nakonci jsou schopné pracovat i s výučním listem, si ta paní vůbec neumí představit..

Fak hnus a divím se ja takové kraviny můžete vůbec zveřejňovat.

To je jako bych napsal že ve speciánní šlole pro slepé děti vznikají hluchněmí......

+18/0
27.9.2015 20:20

J97a89n 35K43r36á24s87a 9833906784

"Expertka"..  která nikdy nestála za katedrou ve třídě plné dětí....  z takových "expertů" je mi na zvracení.

+26/0
27.9.2015 19:38

Z94d92e74n29ě10k 27N32u49t47z 3314498286556

Expertka???? Samozvaná předsedkyně jedné z orbganizací čerpačů. Stránky Inkluze cz placené z ESF ???? A k tomu ještě článek plný nesmyslů. Prosím pěkně co to má co dělat v novinách? Kolik zaplatili???;-O

+15/0
27.9.2015 18:54

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Zabít nudu, nastřelit se. Na drogách jsou i školáci z dobrých rodin

Ritalin, deset tablet. Kdo se přidá?“ ptá se čtrnáctiletý školák na sociální síti ostatních kamarádů. Netrvá to ani pět...

Najdete na iDNES.cz