Konkrétně pětadvacetikilometrový úsek od výjezdu z buchlovských hor po Slavkov budou řidiči objíždět hned třikrát (trasa povede přes Střílky, Koryčany, Nesovice, Bohdalice, Bučovice, Ždánice a Žarošice). "Výjimku, která jim umožní projíždět po stavbě, dostanou jen záchranáři, hasiči a některé autobusové linky," sdělil náměstek brněnského ředitelství silnic a dálnic Miloslav Neckář.
Současně s touto uzavírkou zkomplikuje řidičům život pokračující rekonstrukce silnic přímo v buchlovských horách. Ty budou sice průjezdné, opakované uzavírky trvající dva až tři dny se plánují až na červen a červenec, v kombinaci s dalšími uzavírkami ale prodlouží jindy pětasedmdesátiminutovou jízdu až na dvě hodiny. Je proto pravděpodobné, že řidiči od poloviny března raději při cestách z Uherského Hradiště do Brna zvolí delší, za těchto okolností ale určitě pohodlnější a rychlejší trasu přes Veselí nad Moravou, Kyjov a Slavkov. "Určitě to pro ně bude lepší," potvrdil šéf zlínského ředitelství silnic a dálnic Rostislav Vacula.
Nejhorší situace přitom čeká na řidiče v létě. Současně s uzavírkou úseku Střílky - Slavkov budou silničáři přímo v buchlovských horách pracovat na úpravě úseku Staré Hutě - Rasová, dokončovat se mají i stoupací pruhy v buchlovských horách. A hlavně: úplně uzavřeny, nebo jen částečně průjezdné budou hlavní cesty v úseku Kunovice - Uherské Hradiště - Staré Město. Konkrétně v Kunovicích má být kvůli nutné opravě uzavřen most přes řeku Olšavu, v Hradišti bude uzavřena polovina mostu přes Baťův kanál.
Jaké komplikace tady způsobí převedení dopravy z obvyklých čtyř jen do dvou jízdních pruhů, si už řidiči vyzkoušeli loni. Osmikilometrový úsek ze Starého Města do Kunovic tehdy často projížděli i víc než dvacet minut. "V létě to bude pro řidiče dost nepříjemné," připouští ředitel Vacula. "Bude lepší, když se v té době Hradišti vyhne veškerá nákladní doprava."