Tento týden nastoupilo do útoku vedení městské části Praha- Řepy a uspořádalo v místních kulturních zařízeních dvoje setkání s občany. Zúčastnilo se jich asi čtyři sta lidí, kteří podepisovali petici proti výstavbě Břevnovské radiály.
Zástupce řepského starosty Jiří Svoboda zdůvodnil přítomným nesouhlas s výstavbou: „Radiála by rozdělila Řepy na dvě části. V jejim blízkém okolí je pět škol a prudké navýšení škodlivých emisí bz se dotklo dvaadvaceti tisíců lidí. Je jasné, proč došlo k zastavení rekonstrukce Karlovarské. Mají tam pozemky vlivní lidé, například bývalá předsedkyně ČNR Dagmar Burešová, tchyně radního pana Winklera. S radiálou bychom možná souhlasili, ale jenom v případě jestliže by přes Řepy vedla tunelem."
Řepský radní Jaroslav Hájek k tomu dodal: „Rekonstrukce karlovarské silnice by se dotkla asi tisíce lidí, kdežto radiála dvaadvaceti tisíců lidí. Rekonstrukce by stála sedm set milionů, kdežto výstavba radiály asi osm miliard."
Proti se vyslovovali občané. „Mám dvě malé astmatické děti a proto nechci, aby se tady zhoršilo životní prostředí,"sdělila například obyvatelka Řep Hana Novotná.
S řepskými argumenty zásadně nesouhlasí radní Prahy 6 Jan Winkler. „Jsou to všechno nesmysly," uvedl. „Břevnovská radiála vede v delší vzdálenosti od bytové výstavby než Karlovarská silnice. Její výstavba bz rozhodně nestála osm miliard, ale asi polovinu,"dodal.
Příbuzenství s paní Burešovou nepopřel, ale nařčení z pozemkových spekulací rázně odmítl: „Pozemky mé tchyně se nacházejí úplně jinde, u letohrádku Hvězda.
Podle náměstka pražského primátora Martina Hejla jsou vášně okolo radiály zcela zbytečné. „Břevnovská radiála nepatří v současné době k prioritám města. Její realizace by vzhledem k nedokončenému vnitřnímu městskému okruhu byla kontraproduktivní. Přivedly bychom do centra města pouze další tisíce aut. Do doby dokončení severozápadní části vnitřního okruhu se proto radiála stavět nezačne a Není to tedy otázka nejbližší budoucnosti, ale skutečně až období po roce 2010," míní Hejl.
Výsledek sporu Řep a Prahy 6 si nyní náměstek Hejl netroufá odhadnout. „Vše je o veřejné diskusi. Ale tady zřejmě platí stará známá skutečnost, ano, já souhlasím s dálnicí, ale nesmí mi vést pod okny," řekl náměstek Hejl.