Diskuse k článku

Skútr jel příliš blízko parníku, odhalila rekonstrukce tragédie na Orlíku

Při srážce skútru s pramicí na Orlíku zemřela minulý týden osmnáctiletá dívka. MF DNES zrekonstruovala nehodu podle výpovědí svědků, účastníků i expertů. Ukazují na to, že řidič skútru porušil hned několik pravidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A73n55n83a 55M20a65c40h68a82č71o64v51á 2826718364248

Takže není jen jeden viník. Chtělo by to zakázat i pranice a to jak s motorem i bez něj. A plavání jen 20 m od břehu.

+1/−6
17.7.2016 15:39

L20u34d19ě33k 61P44r15o58v84a41z24n79í29k 8843281952835

To je moc přísný! ;-)

0/0
17.7.2016 15:44

O98n24d21ř53e48j 85Z39e90m52a78n 5800584648729

Je jen jeden viník...

+3/−1
17.7.2016 18:30

M77i28l62a46n 59N78o20v74o22t21n77ý 3960341331251

PRANICE bych taky zakázal, hlavně na hasičských zábavách ...

0/0
18.7.2016 12:23

M88i63c85h46a55l 98P72l21e12š66t85i33l 2925701915

Tak to je slovo do pramice.

0/0
22.7.2016 17:51

L36u76d36ě75k 51P11r11o32v80a46z14n88í49k 8983421692875

Ta malůvka je pěkná, ale nevěřím nakreslenému průběhu nehody.

Mám vlastní teorii a nechci v žádném případě omlouvat mladé pako rídící skútr:

Co když se na vlně za parníkem se chtěli zhoupnout i na té motorové loďce? Potom by bylo pochopitelnější, že skútr najel na loďku. Za větší lodí je přece vlna ve tvaru V a nezdá se mi, že by těžký třísedadlový skútr přeskočil dvě vlny najednou 8-o.

0/−3
17.7.2016 14:59

T15o66m36á88š 27V71a28l26d77e54r 7503440919

Na pramici se zhoupnout na vlně za lodí? Asi vás přiřadím k mladíkovi na skůtru. Pokud neplujete na vodě, tak vynechejte "obdivuhodné teorie". Základ je porušení předpisu míjení zleva, zatočení a způsob skákání přes vlny. Ostatní je už jen otázkou, jak kdo chce umazat podíl viny hazardéra a blbce. Že předpis porušila i pramice je pouze ve vztahu pramice - parník ovšem s osudnými důsledky .

+4/−1
17.7.2016 15:34

L92u86d80ě51k 28P51r29o96v56a73z86n61í63k 8643191942825

Zřejmě někdo neporozuměl napsanému textu, ale nevadí. Přiřaďte si mě k mladíkovi na skútr;-D

Měla pramice motor? Někde jsem četl, že měla. Proč by se teda nemohla stočit za parníkem a zhounout se na vlně?

0/0
17.7.2016 15:42

M71i12l34a25n 44K87u13b64í46č59e63k 8572350334558

Klidně mohla, ať si tam klidně pramice jezdila kolečka nebo 10 cm od parníku, tak skůtr se k ní nemá přibližovat natožpak do ní vrážet (§ 57 odst. 1)!

+1/−1
17.7.2016 15:52

L80u46d53ě21k 11P67r57o23v28a68z17n20í62k 8123641182635

O jasné vině mlaďase na skútru nepolemizuji, snažím se jen pochopit, jak se to mohlo stát.

Skákání na vlnách za lodí je oblíbená taškařice. Na moři to má samozřejmě trošku jiný rozměr. Navíc blízko za lodí by to ani dobře nelítalo. Chce to najet tak akorát a přiblížit k lodi zezadu v tom "véčku", potom ve vyšší rychlosti za to vzít stranou a hopla... ;-)

Na Vltavě plné rybářů, plavců, šlapadel, veslařů a kajakářů je to totální kravina!

Byť jsem "skútrák", podporuji zákaz jízdy vodních skútrů na přehradách.

+2/0
17.7.2016 16:14

L16u82d71v78í41k 67G77a52j92d47o62š15í68k 2435983484632

To že jste "skůtrák" taknějak vysvětluje váší snahu bagatelizovat zcela jasnou vinu vašeho imbecilního kolegy tím, že se pokoušíte dát i díl viny lidem kolem.

+1/−1
18.7.2016 11:53

L15u81d28ě65k 82P81r13o53v20a95z75n80í92k 8123431932545

Vina je jednoznačně na straně "skútráka"! Nikde jsem pokud vím nepsal nic jiného. Jen nevěřím tomu obrázku a jsem čím dál více přesvědčenej, že to bylo trošku jinak.

0/0
18.7.2016 21:17

T93o28m49á83š 12V14a84l43d58e74r 7193590229

Rozuměl jsem textu. Pramice měla slabý motůrek a jen blázen by chtěl riskovat "houpnutí" spíše pomalu přeplout brázdu, která vás stejně dožene a tak lodičku s plochým dnem natočíte proti vlnám. Zkuste na Vltavu sednout do pramičky a čekat až kolem Vás projede parník.

0/0
17.7.2016 16:22

L98u72d20ě23k 48P58r36o44v50a98z88n75í86k 8563801762215

Jezdil jsem v mládí na Vltavě rychlostní kanoistiku, není na řece nestabilnější plavidlo, než C1 ;-D...

0/0
17.7.2016 22:26

J54o60s70e73f 87H15o29n23e31š 7791232790493

A pravidlo pravé ruky platí?či neplatí?

0/0
17.7.2016 17:45

K33a38r43e59l 83L75a17n82g87r 2942457280588

Pramice a Zvíkov se míjeli dle předpisu tj levoboky k sobě otázka kolik je tam místa a jak je vyznačena plavební dráha. To pak neplatí ta udávaná vzdálenost v článku.

0/0
17.7.2016 19:43

J77o50s94e36f 26H38o61n80e62š 7641982500343

No ale skutr prudce zahnul doprava,tudíž měl po pravé ruce mel pramici která jela rovně

0/0
17.7.2016 21:58

K83a14r93e34l 37L56a30n70g59r 2652467520958

Skutr míjel Zvíkov na pravoboku což je porušení pravidel. Takže pokud by dodržel pravidla pro plavbu, pramici by viděl. ;-) Navíc silně pochybuji, že skutr dodržel na místě předepsanou rychlost, podle foto je to přímo naproti kempu.

+2/0
17.7.2016 22:11

M95i10l13a71n 71K75u38b69í56č51e71k 8362530964518

Netuším co myslíš, každopádně ta pramice si tam mohla jet jak chtěla. Skůtr má dávat bacha na pramici a nemá ji donutit ovlivnit ať už rychlostně nebo směrově. Ukaž mi v zákoně něco, co dokládá jakoukoliv vinu pramici a to byť částečnou. Vina je ze 100 % na straně skůtru.

+2/−1
17.7.2016 15:50

M86i51c75h78a60e42l 50M33e77n93s69i17k 8701376170902

Říkáte panu Provazníkovi "co myslíš"?

On nemyslí.

0/−1
17.7.2016 16:01

L39u88d72ě41k 65P80r58o92v37a74z95n23í57k 8513611112135

;-DR^

0/0
17.7.2016 16:15

M33i28c71h23a70e73l 45M63e58n79s92i76k 8151306980282

...o čemž svědčí i to, že mi ještě dá palec nahoru:-)

Otázka "co když se chtěla pramice zhoupnout?" je totiž, soudím, poněkud slabomyslná.

Pramice, pokud se potkávala s 27 m dlouhým parníkem blízko, se totiž vlně za ním jen stěží mohla vůbec vyhnout.

+1/0
17.7.2016 16:42

L44u80d96ě63k 33P19r31o70v26a85z33n67í54k 8193301512175

Palec nahoru máš, za nejvtipnější hlášku dne!

Proti vlně je vždy lepší najet přídí, proto si myslím, že i motorvá pramice mohla učinit tenhle vstřícný krok k sražce s blbcem na skútru;-).

0/0
17.7.2016 22:24

H16u67g13o 87K28o25n28e98č94n12ý 3318773985598

1. Podle § 57 odst. 1 "malá plavidla s vlastním pohonem plující mimo výtlačný režim ponechají vždy všem ostatním plavidlům dostatek místa, aby mohla pokračovat v plavbě a nemusela přitom měnit směr nebo rychlost plavby."

Řidič skůtru zjevně nedodržel.

2. Podle § 59 odst. 5 "Malá plavidla vždy udržují při křížení směru, jímž plují plavidla, která nejsou malými, od těchto plavidel bezpečnou vzdálenost odpovídající nejméně dvojnásobku jejich délky ..."

Přitom "Křížení směru plavby plavidel" je podle § 57 odst. 2 "plavidel v jiných směrech plavby než při potkávání nebo předjíždění."

Zatímce pramice potkávala (a nemusela tedy bočně být oněch 54m), skútr křížil směr a byl příliš blízko.

Řidič skůtru zjevně nedodržel.

Vše za předpokladu, že je to tak, jak na náčrtcích.

http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-67

+8/0
17.7.2016 12:37

M69i74l24a38n 17K80u14b48í10č19e50k 8512530874228

1. To jsem tu psal už já a myslím nejen já.

2. Podle mě ten skůtr myslím mohl být tak blízko té velké lodi. To křížení a dvojnásobek délky se myslí před lodí, za lodí je to už šumák, to už ke kolizi křížením dojít nemůže.

Co nedodržel skůtr je právě ten bod 1 a to nejen ve smyslu samotného § 57 odst. 1, ale i ve smyslu § 59 odst. 2 c):

"(2) Bez ohledu na odstavec 1 dodržují malá plavidla plující křížícími se směry tak, že by mohlo vzniknout nebezpečí kolize, následující pravidla:

c) plavidlo, které pluje z pravé strany, zachová svůj směr plavby."

tedy podle zákona měl předvídat, že mu tam něco může z prava zpoza parníku něco vyjet, kór když se lodě vyhýbají po levoboku.

+6/0
17.7.2016 12:57

M95i14l70a72n 34K96u24b40í25č55e62k 8802450344248

"Podle mě ten skůtr myslím mohl být tak blízko té velké lodi." Toto jsem myslel relativně k tomu zbytku tak, že kdyby si zajistil někoho třeba na lodi, kdo mu dá znamení, že z poza lodi nic nevypluje, tak si to tam mohl říznout tak jak si to tam říznul.

+1/0
17.7.2016 13:11

H29u49g48o 86K72o96n79e93č90n43ý 3368123285128

To je zajímavý výklad. Historicky to s plavebními pravidly skutečně bylo tak, že malá plavidla nesměla velkým lodím PŘED nimi křižovat dráhu ne blíže než, a teď zpaměti nevím, zda bylo 200 metrů, nebo 50 metrů. Nové znění vyhlášky je ale možná jiné. Je otázka zda "křížení směru" zůstává, když se lodi vyhnu za zádí, nebo ne.

To co píšete pak nicméně použitelné stále zůstává.

Btw. skútr asi porušil i:

§ 69

Obraty plavidel

(1) Plavidlo může provést obrat až poté, co se jeho vůdce ujistí, že pohyb ostatních plavidel umožňuje provést obrat bez nebezpečí a že ostatní plavidla tím nebudou přinucena změnit náhle směr nebo rychlost plavby.

Osobně bych si jen myslel, že pokud ta motorová pramice byla blíž než cca 5 metrů bočně od potkávaného parníku, tak to ani z jejího pohledu nebylo moc bezpečné, což se pak i ukázalo, byť jinak, než by se čekalo. Což netvrdím na základě § (obecné prevenční ustanovení ve vyhlášce nevidím, myslím, že by být mělo), ale na základě toho, co bych odhadl jako bezpečnou boční vzdálenost na základě své praxe s loďmi i parníky.

Také nevylučuji, že se i ta pramice stočila na konci sama též blíž, aby se také pohoupala na záďových vlnách.

Klíčové je podle mne (nevyjádřené) pravidlo, že kam nevidím, tam nejedu. A pokud mám plavidlo ve skluzu (rychlé), tak musím počítat se svou schopností na dohledovou vzdálenost zastavit nebo bezpečně vyhnout a nepřenášet možnost reakce na pomalu jedoucí i reagující plavidlo.

0/0
17.7.2016 23:06

M78i77l72a73n 21K82u15b26í16č35e34k 8712600824228

Koukni se na plavbu Zvíkova, koukni se na youtube na jízdu Yamaha VX 110 a pak si představ plutí motorové pramice.

1. jak může pramice donutit skutr k tomu aby NÁHLE změnil směr nebo rychlost jízdy?

2. pokud pramice skutečně začala provádět obrat, dejme tomu brzy, tak skutr jel rovně

3. pokud pramice skutečně začala provádět obrat, dejme tomu později, tak z hlediska bezpečnosti je jedno jestli by jela rovně nebo začala zatáčet, při rychlosti skůtru by na ni skůtr přistál tak jak tak.

Nic mezi není. Navíc toto je další argument na stranu skůtru.

0/0
19.7.2016 0:41

M60i27l32a13n 75K94u30b12í15č11e48k 8972340764818

Jo, jen si tipnu, pokud skutečně začala pramice dělat obrat a nedělala by jej, tak je po smrti ten kluk místo tý holky .-)

0/0
19.7.2016 0:43

D89u70š21a22n 22S76o83c17h70a 9226401233321

Vite co je na tom stejne na prd, ti osatni borci na skutrech se z toho stejne nepouci a budou jezdit dale jak hovada..je to stejne jako na cestach v CR!!

+8/−2
17.7.2016 12:33

G41e60o48r35g 28K20o78m81b18e78r25e36c 9834561706681

to je tim ze vetsina lidi je presvedcena ze jim se nemuze nic stat

+3/0
17.7.2016 12:38

S20t44a17n91i39s53l43a11v 48K70r98e83j43c24a41r 6627636173784

To co se běžně děje na silničních komunikacích se ukazuje i na vodních plochách. Je otázkou, jak dalece proškolují půjčovny loděk na Českých tocích nájemce. Pokud byl náctiletý majitelem plavidla, byl s předpisy pohybu na hladině obeznámen? Na silnicích také mnohý řidič zažívá adrenalin v závodě na přejezdech s železniční soupravou.

0/−1
17.7.2016 12:54

J72a49r10d71a 15H65o12f18m61a41n96n 4850925364

jenže od určitého výkonu motoru musíš mít ,,papíry,, poučení či školení není možné

0/0
17.7.2016 12:58

T46o12m12á94š 15V40a12l17d14e34r 7793490789

Souhlasím s první větou.R^ ostatní blábol. Viník měl všechny papíry a tudíž byl plně způsobilý zákonně se plavit. Ne mentálně.

0/0
17.7.2016 15:38

P97e74t64r 82F72o29l49t90ý95n 9694446447866

By mě zajímalo, kdo byl ten člověk na skútru, když vycházejí články, které překrucují pravidla, aby se vina mohla svést i na toho druhého.. asi synáček s někým vlivných rodičů.. ted bude postupná masírka, jak je ten klučina hodný a bezproblémový hoch..

+2/0
17.7.2016 12:30
Foto

F72i50l35i48p 16P72e23š89e16k 6766386595671

Vážení čtenáři, prosíme vás o podepsání petice na omezení rychlých člunů a vodních skútrů na Orlické přehradě. Děkujeme.

http://www.petice24.com/omezeni_provozu_motorovych_plavidel_na_orlicke_pehrad

+9/−3
17.7.2016 12:22

J11a48r70d41a 94H47o34f26m33a19n86n 4760235234

;-D;-D jsem zvědav kolik lidí tu hloupost podepíše

+3/−4
17.7.2016 12:43

M73a86r55t16i41n 60S69v53o38b66o78d84a 4738753658174

Pane Pešku, naše společnost je už tak přeomezena všelikými nesmyslnými zákazy a nařízeními, že takovou hloupost, která zas a opět něco a někoho omezuje, nikdy nepodepíšu. Já jen, abyste se mnou nepočítal.:-) Jak říkal J.Kubera- jsem pro zákaz zákazů a regulaci regulací. Takže jedinou petici, co podepíšu, je petice pro zákaz zákazů.

+2/−2
17.7.2016 15:40

P67e86t53r 22B60á48č51a 8345386495965

A proc bysme meli chtit neco omezovat?

+1/−2
17.7.2016 13:21

G61u56s26t25a61v 38S59o98j26k29a 1318323275174

Podle pravidel meli byt oba 54 metru od parniku. Nebyli ANI JEDEN. Takze to tak jednoznacny hon na carodejnice taky neni.

0/−16
17.7.2016 12:09

J40a94r41d74a 26H61o60f49m67a11n28n 4890685104

ne .....neměli, kde jsi na to přišel ?

+3/0
17.7.2016 12:10

G22u48s14t80a13v 21S72o90j81k49a 1628333445264

Clanek.

+1/−4
17.7.2016 12:11

J65a89r48d64a 31H93o52f17m55a92n63n 4320445104

článek neurčuje pravidla provozu na vodních tocích ......

+7/0
17.7.2016 12:12

O16l57d23ř42i47c89h 98Ř14e80z26n50í24k 7955662134598

Karle, Hynku, Sojko, článek psal mamlas neznající pravidla lodního provozu, neb zaměnil míjení a křížení ;-D ;-D ;-D Na Vltavě jsou někdy lodě i o délce 60 m, takže by případné míjení muselo probíhat, tak, že by ostatní lodě museli být vytaženy přinejmenším na břeh nebo až do přilehlých ulic ;-D

+14/0
17.7.2016 12:18

O34l62d37ř26i33c12h 21Ř78e34z46n15í68k 7405572864488

parník Elbe Princesse má dokonce 95 m, takže by to museli vytáhnout až někam za Smíchov ;-D

+1/0
17.7.2016 12:21

O87l37d90ř74i90c48h 90Ř95e35z66n85í67k 7485792794568

Vyšehrad má 65 m...

+1/0
17.7.2016 12:22

G49u51s43t39a69v 16S83o82j55k12a 1628223525924

Takze vina obou, ta pramice byt 54 metru od lodi tak se nic nestalo.

0/−16
17.7.2016 12:06

J44a49r67d62a 74H17o38f22m84a42n24n 4460295964

NE - pramička nic neporušila, autor si plete míjení a křižování :-/

+13/0
17.7.2016 12:08

A45r35n21o85š66t 35M21á89č16e 9532192285316

Ty tvoje názory tady vypadají, že jsi úplně mimo...meleš pořád jedno dokola jak kafemlejnek.

+2/0
17.7.2016 12:40

M16i90c45h45a37e82l 82M72e50n28s79i26k 8141486210382

Když nic jinýho nemá... :-/

0/0
17.7.2016 16:06

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Najdete na iDNES.cz