"Jezdím na dálnici D1 v levém pruhu hlavně proto, že v pravém se prostě jet nedá. Je totiž totálně zdevastovaný a nikdo mi nezaplatí nadměrné opotřebení mého vozidla, a to nemluvím o sobě samém. V Německu, Rakousku a jinde nemám problém jet v pravém pruhu," napsal čtenář Martin.
Podobně líčí svou zkušenost další šoféři. Na článek Když po dálnici, tak prostředním pruhem, platí u českých řidičů reagovali v drtivé většině ti, kteří se drží v prostředním pruhu.
22. ledna 2011 |
"Patřím k řidičům, kteří jezdí podobně. Přestože to je přestupek podle vyhlášky, jedná se o bezpečnější jízdu, než střídání pruhů při předjetí každého auta. Statisticky totiž při změně jízdního pruhu roste riziko chyby řidiče. Navíc pravý pruh je totálně zničený a plný kolejí. Já sám jsem dostal smyk v kolejích plných vody," uvedl Roman z Jablonce.
Právě technický stav pravého pruhu uvádějí řidiči jako nejčastější důvod svého stylu jízdy. Pohled na silnice jim často dává za pravdu. Díry a koleje od kamionů například na pražské Jižní spojce jsou toho důkazem.
Další důvod popsal čtenář Marcel. "Myslím si, že řidiči jezdí v prostředním pruhu jenom a hlavně proto, aby se vyhnuli 'kontaktu' s auty, která přijíždějí z nájezdů na dálnici. Nechtějí zpomalovat za najíždějícími vozy a mají strach, že se nebudou moci relativně v klidu dostat do prostředního pruhu, protože je tam nepustí řidiči, kteří už jím projíždí. Pak je nejsnadnějším řešením jízda uprostřed," napsal.
Svérázný pohled na jízdu uprostřed přišel z Krušných hor. Netýká se dálnic, ale zasněžených silnic. "Jízda uprostřed dálnice není nic proti tomu, jak jezdí na sněhu bulíci – 99 procent lufťáků. Jedou prostředkem silnice, smrt v očích, tupounsky si vynucují přednost při míjení vozidel. Když na sněhu, tak prostředkem a ty uhni," uvedl čtenář Petr.