Sobota 14. prosince 2019, svátek má Lýdie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 14. prosince 2019 Lýdie

Diskuse k článku

Exkluzivní průzkum: Češi chtějí tvrdší tresty, popravili by i nevinného

Lidé se v Česku cítí bezpečně, přesto volají po tvrdších trestech. Pro velkou část Čechů je přijatelnější popravit čtyři vrahy a omylem i jednoho nevinného než neodsoudit nikoho. Oproti realitě až čtyřikrát nadhodnocují, kolik trestných činů páchají cizinci. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu agentury Median pro iDNES.cz, kterým startuje seriál Zločin a trest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50ř39e97m56y40s37l 42H44r55o88m94a30d60a 2894786578511

Policie ČR. Když si vzpomenu kolikrát za život jsem dostal pendrekem, kolikrát pokutu či kolikrát byl buzerován policií. No dobrá zasloužil jsem si to. Měl jsem přece vědět, že policie je tu především pro to, aby chránila vedoucí úlohu vládnoucí třídy :-/

Ale to, že za celý můj život policie neobjasnila ani jeden trestný čin, jehož jsem se stal obětí, tak to můj kladný vztah k pomáhačům a chráničům trochu ničí.

Mám jen takovou smůlu, nebo máte podobné zkušenosti?

Jak moc je policie úspěšná v odhalování těch, kteří vám něco například ukradli?

0/0
24.4.2017 11:44

T98o53m48á97š 24H13e69r16t74i64g 4890536395195

Prostý český lid chce vidět krev. To mě vůbec nepřekvapuje.

0/0
20.4.2017 0:10

L59a72d56i82s41l80a60v 43P77o20s83p37í40c81h77a39l 1818157173980

Tahle společnost zajde na humanitu. Co je to za systém, který pustí na svobodu 12x trestaného recidivistu? Je potřeba aplikovat zásadu "třikrát a dost!" A vrazi, kterým to bylo nad jakoukoliv pochybnost prokázáno, si nezaslouží nic jiného než provaz! Je to odstrašující příklad pro jiné a ochrana společnosti před jejich dalšími činy.

+2/0
27.3.2017 14:07

J59i93n71d13ř46i69c91h 81B75u47c87h14t46a 6392316723770

I z teto diskuze je vidět, že průzkum byl reálný. Berme ho jako fakt se statistickou chybou.

0/0
22.3.2017 7:21

M57a96g95d18a31l43e63n70a 82H31r91o76n91o58v81s53k79á 3240862694199

Naprosto neuvěřitelné, že by někdo byl schopen poslat na smrt nevinného člověka.8-o;-( Absurdní. Šílené;-O Může to být třeba někdo z jeho rodičů, což z toho logicky plyne.

+5/0
9.3.2017 10:46

M22i49c98h84a95l 88U15r47b97a19n 2188989812838

Jen klídek ... :-)

+1/0
11.3.2017 23:27

M18i98l76a26n 39L11i29n25h76a24r88t 8264656447346

Trest smrti je špatně, už z tohoto důvodu, že by o život mohl býti připraven i nevinný člověk, to platí zejména v dnešní situaci " nezávislých " ;-Dsoudů...

Ale trest smrti s odkladem třebas 50 let, proč ne? Během této doby se určitě dá všechno lépe vyšetřiti.

0/0
25.3.2017 6:25

A31l52e60š 63B64l17á97h21a 2220427374262

Myslím, že ta otázka byla pro většinu české populace příliš složitá. ;-D

Byly doby, kdy jsem byl pro trest smrti v případech, že není pochyb, že dotyčná osoba je pachatelem zvlášť závažného trestného činu. Dnes už to vidím spíš tak, že nechat toho dotyčného shnít v base, bez šance na propuštění, je pro taková individua horší trest než špagát. Většina lidí to posuzuje z pohledu svého, tedy "normálního" člověka, nikoli z pozice toho gaunera. Ten, když sám dokáže zabíjet, podle mě nevnímá trest smrti stejně děsivě jako ho vnímají normální lidé. Ale jistě zde existují výjimky potvrzující pravidlo.

+2/0
8.3.2017 23:06

D71a72v22i91d 94V17i49t81á75s63e84k 3842500926444

Za mě, pro jasně usvědčené vrahy, viz smíchovská vražedkyně, kde Není žádných pochyb - trest smrti. Pro vraždy, kde jsou důkazy nepřímé, viz odsouzený Kramný za vraždy manželky a dcery na dovolené - tresty jako teď, jen možná o něco tvrdší. Justiční omyl se stát může, ale trest smrti by měl být jedním z nástrojů, jak izolovat nebezpečné lidi od normálních - navždy. Žádné propuštění po 15 letech apod.

+2/0
8.3.2017 7:25

J35o19s67e40f 53Š80t25r54a58y54b43l 7739858969869

Tento článek = manipulace.

Kdo by odsouzoval 4 vrahy s neviním??? To je blbost. Ale 4 vrahy odsoudit na trest smrti je zcela pochopitelné a né je po pár letech propouštět na svobodu. Vraždil jsi?Tak dostaneš provaz či injekci nebo elektrické křeslo! Nic jiného pro vraha by nemělo existovat.Je to výsměch všem pozůstalým,když po X letech se vrah dostane na svobodu. Oko za oko,zub za zub! Nic jiného neexistuje. Pravda,když nejsou důkazy - osvobodit!

+1/−1
7.3.2017 17:32

M44a87r22t38i55n 13P84e29t80v75a82d 4670699467662

Starozákonní příkaz "Oko za oko, zub za zub..." není trest, ale pomsta. A každá pomsta je vždy nemravná: proto tenhle ostudný příkaz už před dvěma tisíci let výslovně zrušil Ježíš Kristus. V

+1/−1
7.3.2017 22:49

J20i69r29k81a 87D52v81o88ř56á11k 4275240673578

Nesouhlasím s tím že to byla nějaká trapná pomsta.

+1/0
8.3.2017 10:04

L30a31d52i93s41l75a71v 56P93o89s59p15í37c91h56a84l 1208787873470

Nesmysl, je to ochrana společnosti před jejich dalšími činy. Nebo vy byste je radějich chtěl pochválit, jak jsou snaživí???

0/0
27.3.2017 14:09

J83i24r90k96a 53D15v55o41ř21á21k 4405440363978

Starozákonní princip "oko za oko", a tuším nebyl uplatňovaný jen u Židů, byl obrovský pokrok a výhoda. Znamenal, že kdejaká zlodějina atd se netrestala hned smrtí ale jen adekvátně. Vězeňství tehdy nebylo na takové úrovni, aby se mohlo zajít dál. Takže to co tehdy byl luxus, může být dnes vnímáno jako nemístná tvrdost a to je naprosto správné když se uváží možnosti daných společností. Dnešní ústup od trestu smrti je podobný pokrok a výhoda jako tehdejší "oko za oko".

+1/0
8.3.2017 10:03

J59i33n87d36ř93i73c20h 25B78u68c76h59t60a 6342136453310

V podstatě podporujete právo sarija.

0/0
22.3.2017 7:16

A38l76f83r43e38d 34D97e88l85o43n59g 4444632556330

Článek opět manipuluje s názory lidu!

Přece není třeba hned popravovat, je možno také odsoudit na doživotí a po létech když vyjde pravda najevo odškodnit!

Ve společnostech kde nebyl násilně přerušen vývoj trest smrti nezrušili!

Typickým příkladem takové degenerativmí zhovadilosti je Breivik který si místo aby visel si stěžuje na nekulturní prostředí!!! A celá společnost poctivých lidi ho živí a platí mu pobyt! Minimálně by zde měla být povinnost vlastní prací si pobyt zasloužit!

+4/0
7.3.2017 16:14

M16i77c67h67a58l 26S14l77a32v14í54č24e46k 1929798512959

0,01% populace, tomu říkám opravdu reprezentativní vzorek. Na jehož základě se dají dělat opravdu dalekosáhlé a skutečnosti přesně odpovídající závěry.

0/0
7.3.2017 12:41

M89a81g63d60a91l69e34n34a 98H50r59o24n74o61v33s45k69á 3810912664549

Nerozumíte statistickým metodám.

0/−1
9.3.2017 10:47

J28a27r60o53s78l88a24v 86S15e18v43e47r 6698626980935

V mé vlasti Čechách (nikoli tedy na Moravě a v Slezsku) stačí přijímat zákony "hlasem lidu" a máme tu za pár let totalitu jako řemen - co si budeme namlouvat!

Jen by mne zajímalo, na jakou novou sviňárnu toho Třečka najali.

0/0
7.3.2017 9:40

J40a46r52o42s68l17a66v 89S12e70v79e18r 6548646100235

To bude zase na žrádlo, viďte, Třečku!

iDnes, fuj!

0/0
7.3.2017 9:33

A96n76n71a 30R19a81d13o55v47á 8294897177219

Mizerný průzkum a realita - x krát soudně trestaný co "opět dostal šanci někomu zničit život!" http://zlin.idnes.cz/jozef-slepcik-u-zlinskeho-soudu-za-tyrani-maleho-chlapce-peg-/zlin-zpravy.aspx?c=A170306_160424_zlin-zpravy_ras ;-€

+5/−1
6.3.2017 21:39

M53i22r61o39s14l33a38v 58K97a46š61p36a58r 3822977791681

Řeči o popravě je akademická otázka, náš právní řád to nepřipouští, i když je pravda že u jednoznačně prokázaných seriových či hromadných vražd bych byl ochotný o tom uvažovat. Třeba takového Kramného bych ale pod šibenici určitě neposlal

+4/0
6.3.2017 19:28

P32e14t94r 45K69n96ě41b88o22r36t 8902158239770

A na kata by stačila maturita nebo by musel mít vysokou?

0/0
6.3.2017 18:52

A10n54t46o89n18í50n 13S31á36d50l25í59k 7258449713363

Když by měl být někdo "popraven", tak není třeba kata! U popavčí

čety je "vrah" anonymní a nemusí mít žádné výčitky! Trest nejvyšší

je pouze smrt, ale neměl by být v žádném případě zneužíván na jiné,

než hrdelní zločiny, pachateli neomylně prokázané! Při jakékoliv pochybnosti

detence do doby,kdy by se prokázala nevina - případně i doživotí!

Předčasné propuštění vraha lze vnímat zase jen za zločin proti slušným lidem!

Zde mám na mysli zejména psychopaty, kteří mají často nižší tresty a ještě

mohou být předčasně propuštěni "k léčení" na svobodě!

+2/0
6.3.2017 20:48

J82i33r85k24a 25D94v70o51ř55á80k 4715260773418

"neměl by být v žádném případě zneužíván" - to je právě ten naprosto zásadní problém.

0/0
8.3.2017 10:08

A32n45d29r45e17a 89N68o74v57á 8754471956625

na to by byl rekvalifikační kurz

0/0
6.3.2017 21:02

J79i84r54k62a 68D62v39o12ř15á89k 4965820393128

a talentové zkoušky.

0/0
8.3.2017 10:10

M89i19k45u33l35á88š 13L15é94v24y 5172535134611

Tak třeba na obsluhu elektrického křesla - elektro průmyslovka. Na popravu smrtící injekcí - zdravotní průmyslovku, na věšení maturitu z fyziky (zákon kladky)... ;-)

0/0
9.3.2017 7:24

V34á57c47l28a62v 24V84a95n92ě21k 2193863748361

V Česku, kde je každý druhý soudce ex- kovaný komunista se zažitými hodnotami socialismu a kde si každý soudce soudí podle toho jak se mu zlíbí bych to viděl jako velmi nebezpečnou věc.

V zemi kde není precedenční system rozsudků a kde lze bez poroty někoho odsoudit na doživotí rozhodnutím jediného soudce to jednoduše je příliš riskantní.

Nehledě na to, že členství v EU se neslučuje s možností někoho popravit.

O tom, že češi rádi soudí - a odsuzují nevinné by se dala napsat kniha.

+4/−4
6.3.2017 17:55

A41n47t46o16n14í10n 59S38á34d49l58í91k 7578849703463

Vaněk, dal jsem Vám mínus, ale uznávám, že částečně máte pravdu.

O udělení nejvyššího trestu by neměl rozhodovat jen jeden soudce!

Tak jako o na př. invalidním důchodě rozhoduje LPK - tedy více lékařů,

tak u výjimečného zločinu má rozhodovat vice soudců. Tím by byla vyloučena zaujatost a nebylo by potřeba odvolacího řízení!

0/0
7.3.2017 8:00

M18a65g11d14a54l66e71n44a 67H54r16o96n96o36v45s60k62á 3700662574179

Píšete nesmysly.

0/0
9.3.2017 10:49

M13i53c53h32a10l 18U88r35b15a39n 2238589842548

Konecne to projenou vypadalo, zes napsal rozumny prispevek - ale tou posledni vetou jsi to zabil (pun intended).

0/0
11.3.2017 23:27
Foto

J18a81r30o68m69í13r 78P61r96a12u61s 9127877880946

Jde o to, kde je pravda. Jestli lidé nadhodnocují nebo média mlží a neinformují.

+6/0
6.3.2017 17:11

J30a89r36o63s43l63a22v 77M14o46u77č45k39a 3387407578229

Ta tolerance popravení nevinného je docela průšvih, trst smrti prostě ne, nedá se vyloučit justiční omyl či justiční zločin.

Osobně bych zavedl tvrdší kriminál doktrinou omezených lidských práv pro vězně. Každému vězení bych přidělil pozemky, kde by vězni víceméně ručně a bio pěstovali potraviny pro svou kuchyni a přebytky by věznice prodávaly. Každý vězeň by musel pracovat (pokud možno manuálně) i za cenu, že by se to, co vyrobí prodávalo pod náklady, ale aspoň by to snižovalo vynaloženou částku na jendoho vězně a den. Kromě zemědělské výroby jsou ideálními artikly to, co musí stát nakupovat např. dopravní značky. Také budovy vězení vyžadují údržbu, tak vlastními silami. Zkrátka maximalizovat soběstačnost věznic.

Délka trestů je myslím dostatečná, jen ta humanizace vězení zašla mnohem dál než měla. Ať mají posilovny, knihovny, kabelovky, možnosti vzdělávání se, ale musí pracovat. A tvrdě. 6 dní v týdnu

+2/−1
6.3.2017 16:45

P52a27v62e40l 92T11e62s78a55ř15í50k 6910303210285

"nedá se vyloučit" ;-DBy se dalo stejně demagogicky tvrdit opak, tedy je nutno popravit každého vraha, protože nelze vyloučit, že vrah nebude vraždit znova.

Nebo vy snad myslíte že život vraha má nějakou větší cenu než život nevinné oběti ?8-o

+4/−3
6.3.2017 16:54

J92a15r24o12s59l24a30v 42M39o77u82č90k33a 3727507308499

Nikdo tu nemluví o nepotrestání a zabránění dále škodit. Společnost je dostatečně chráněna doživotní separací vraha od společnosti. Ale risk, že jeho zabitím spácháme justiční omyl je příliš velký.

0/0
7.3.2017 16:58

Z89b18y83š35e58k 12Š29v36e57c 8184383224305

· Vymahatelnost práva v ČR má velmi často nulovounebo zápornou hodnotu.

· Tvrdší tresty (vězení) nemusí být. Vězení však nesmíbýt odměnou ve formě fyzického odpočinku, se zabezpečenou stravou, ubytováním,teplem, čistým prádlem, lékařskou péčí, televizí (zábavou) atd., což by v domácímprostředí potrestaní neměli. Nepracující vězeň má lepší životní podmínky nežmnohý důchodce, který celý život pracoval, vydělával a přispíval na Nápravnázařízení s vězni.

· Za opakované zločiny trestat i třinácti ačtrnáctileté.

· Lidé výrazně nadhodnocují podíl cizinců nakriminalitě v Česku. Včera přesídlení slovenští Cikáni nejsou evidovánijako cizinci.

· Cikánům zrušit pozitivní diskriminaci.

+2/0
7.3.2017 0:42

M57a92r27e83k 40H25r35u80b42y 6907202871848

Cesi nechteji tvrdsi tresty, spokojili by se s vymahanim tech stavajicich:-P

Jenze nase justice je nezavisla - na cemkoli vcetne zakonu a zdraveho rozumu.

+2/0
6.3.2017 15:14

P56a11v76e89l 38T34e64s59a82ř45í84k 6690893840865

To je furt demagogické strašení s nějakou údajnou popravou nevinného, což se u nás nestalo ani za 100 let, ani za vraždu pokud vím nikdo nevinný nebyl odsouzen.

Justiční omyl u popravy lze vyloučit vcelku snadno, jsou vraždy kdy nejsou pochybnosti vůbec žádné, stačí dát do zákona jaká musí být minimální síla důkazů na popravu. I normální člověk cítí, že u takového Kájínka síla důkazů založená jen a jen na svědectví osob na popravu není, ale jsou jiné vraždy kde nemůže pochybovat nikdo, pojistkou by tady měl být tradičně president.

+6/−7
6.3.2017 14:59

M54a51r85c17e21l 80S84t65a17r92ý 9578244493179

to víte absolventi humanitních škol v dnešním globalizovaném světě vědí jak kouzlit s informacemi: vezmou statistiku z USA, respondenty z ČR, naformulují varietní otázky a umíchají z "exkluzivní průzkum"

+6/−4
6.3.2017 15:01

V98á97c95l50a11v 11L51a46d28a 6822723614473

To víte, absolventi, dříve takové statistiky dělali poctivě dělníci a rolníci a někdo s humanitním vzděláním

0/−1
6.3.2017 21:08

V22á17c56l92a54v 37L79a38d55a 6822973164103

A ne někdo

0/0
6.3.2017 21:09

P89a93v82e41l 23T83e57s60a83ř49í44k 6680883430495

Možnost trestu smrti by v zákonech být měla, ani by se trest smrti vykonávat nemusel.

Může jednou dojít k tomu, že vraždění bude takové, jaké si nikdo dnes nedokáže představit, absurdní tady vykládat nějaké nesmysly, že my nemáme právo popravit teroristu který zavraždil 1000 našich nevinných občanů, žen a dětí a kde hrozí nebezpečí, že jeho kumpáni zaberou někde celou školku a budou zabíjet další děti aby si vynutili jeho propuštění.Rv

+3/−3
6.3.2017 15:04

P35a67v23e55l 73T68e76s19a23ř48í29k 6440203600255

Koukám minusy, tedy že tady minusová většina má větší empatie k nebezpečnému teroristovi než k eventuálním zavražděným dětem ve školce. Divní to "humanisté". 8-o

+2/−1
6.3.2017 17:21

F45r52a32n12t43i82š22e49k 27P58t69á16k 5788882338779

Takoveho cloveka s timto nazorem bych postavil jao vinika z vrazdy pred soud pres to ze je nevinny. At se vzije do situace toho opravdu nevinne odsouzenho. Po trestu smrti jiz nelze cokoli napravit. Mam dojem, ze pan Tesarik s nedoka vcitit do situace druheho, v tomto pripade nevinne odsouzeneho.

Co se tyka teroristu, dnes je praxe takova, ze se na tyto lidi porada hon, at jsou kdekoli. V moderni dobe se pouzivaji drony, alespecialni komanda. To vidim ucinnejsi, nez soudy

+1/−3
6.3.2017 18:59

A57n16t18o76n26í54n 51S51á94d41l80í87k 7408849363893

Řekl bych že ne humanisté, ale v tomto případě přímo "bezmozci"!

+2/0
6.3.2017 20:54

R87o91s89t66i46s84l14a64v 11C98a80h67a 6263247457121

Ale jiste ze byli u nas popraveni nevinni lide. Ale asi ne za vrazdu.

+2/0
6.3.2017 15:37

J49o17s73e13f 10Š24o76l93t11e37s 8694618930813

Tohle v demokratické zemi ovšem uzákonit nemůžete. Porušuje to základní premisu rovnosti před zákonem. Jenom proto, že někde nejsou pochybnosti a jinde pochybnosti jsou nemůžete někomu zmírnit trest. To je nespravedlivé. Pokud někoho odsoudíte, musíte si být nade vší pochyby jist, že to spáchal a pak můžete vykonat trest. Ale je naprosto nepřijatelné mít dvourychlostní právo, jedno pro jasné případy a jedno pro nejasné případy.

+1/−1
6.3.2017 16:02

P64a90v67e80l 24T88e32s86a92ř53í51k 6160763440865

To je ale jenom nějaké právní náboženství, které nemá s rozumem společného nic. Pokud vím tak tohle kde zajistit i bez náboženských právních fanatiků, může to zajistit např. president tím, že trest smrti zmírní na doživotní vězení, mohla by se tam dát ještě i nějaká další pojistka.

Někteří vrazi jsou zkrátka tak nebezpeční, že jediné rozumné je rychlá fyzická likvidace, viz například teroristi, kteří si mohou rukojmími a dalším vražděním nevinných vynucovat propuštění svých kumpánů.

0/−1
6.3.2017 16:49

J34o36s59e39f 41Š80o66l81t35e75s 8214968880393

Promiňte, ale to není právní náboženství. To je právní stát. A právní stát je základem demokracie. Než tu začnete říkat podobné bludy, tak si nejprve nastudujte, kam to vede, když hodíte právní stát do koše. Nic pak není nedotknutelné. Ústava? Cár papíru.

+2/0
6.3.2017 16:50

Premium

Zoufale jsme se snažili postřeleného muže zachránit, líčí lékař z Ostravy

Hrudní chirurg Marcel Mitták z Fakultní nemocnice Ostrava se snažil s týmem zdravotníků zachránit jednoho z těžce...

Premium

Na Gottově pohřbu jsem se bál, že spáchám atentát na Zemana, říká Strach

Každý se ho ptá na Anděla Páně 3. Jiří Strach ale trpělivě vysvětluje, že to nezáleží jen na něm. „Rozhodujeme o tom...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Najdete na iDNES.cz