V pátek se k ostudě Dopravního podniku jelo bez zastávek a jen pro kamery, s ukázkovým vozem.
Ve malém autobusu seděla hrstka novinářů, kterým chtěli politici Prahy 1 a zástupci Dopravního podniku předvést, jak to bude mezi malostranskými paláci s městskou hromadnou dopravou vypadat. Někdy.
Fiasko jde "na triko" městskému dopravci, který slíbil radnici, že na novou linku nasadí elektrobus, přestože žádný v garážích neměl.
Spolehl se na výrobce vozů Iveco Europolis, jenže ten během jednání vhodný vůz stáhl z prodeje.
Nyní podnik už našel náhradu v Itálii v továrně Breda-Menarini a tu taky v pátek předvedl. Jenže ještě pár týdnů potrvá, než vozidlo objednané pro Prahu dorazí.
Dopravce nejprve nabízel, že by do té doby provozoval na lince dieselový midibus značky Ikarus, který Pražané znají z linky 128 či 236, to ale úřad odmítl.
"Požadujeme, aby byla splněna kritéria daná výběrovým řízením: nízkopodlažní elektrobus pro 25 cestujících," řekl starosta Prahy 1 Petr Hejma.
Ikarus je navíc navzdory svým malým rozměrům příliš dlouhý na malostranské uličky. Musel by v Nerudově ulici v plánované zastávce couvat a u nemocnice by najížděl na chodník.