Dan Ťok ministerstvo dopravy
Rodák z Uherského Hradiště vystudoval fakultu strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně.
Začínal v První brněnské strojírně, kde v letech 1983 až 1996 prošel řadou funkcí od konstruktéra, projektového manažera, ředitele divize až po generálního ředitele. V letech 1996 až 1999 byl generálním ředitelem společnosti ABB Energetické systémy, poté vedl tři roky českou a slovenskou pobočku koncernu Alstom.
Mezi roky 2003 až 2006 byl předsedou představenstva Jihomoravské plynárenské a poté dva roky vedl KKCG Industry miliardáře Karla Komárka. V únoru 2008 nahradil v čele Skansky jejího dlouholetého šéfa Zdeňka Burdu.
Ťok v minulosti vystupoval proti údajným machinacím kolem zadávání stavebních zakázek, kritizoval i ministerstvo dopravy, se kterým Skanska vedla několik sporů. V červenci 2014 byl Ťok zvolen prezidentem Americké obchodní komory v ČR, předtím v komoře vedl mj. platformu pro transparentní veřejné zakázky.
Ťokova nominace do čela ministerstva dopravy se stala předmětem kritiky kvůli možnému střetu zájmu, jeho kandidaturu proto zvažoval i premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Nakonec podle předsedy vlády rozhodla Ťokova dobrá pověst člověka aktivně vystupujícího proti netransparentním veřejným zakázkám.
V květnu 2018 řekl, že zvažuje konec svého vládního působení z důvodu stupňujících se požadavků komunistů a malé podpory hnutí ANO v prosazování tendru na výběr mýta. Babiš ho však na začátku června podpořil a do nové vlády opět navrhl.