"Z 20 midibusů bude pět na elektrický pohon a 15 dieselových. Důvodem je to, že elektrické jsou jednou tak drahé," uvedl Vodrážka. Jeden dieselový midibus stojí podle něj asi čtyři miliony korun, elektrický osm.
Důvodem nákupu je podle ředitele Dopravního podniku hlavního města Prahy Martina Dvořáka vyšší poptávka městských částí a Ropidu po linkách, které by obsluhovaly právě tyto autobusy.
Midibusy v současnosti jezdí například na linkách číslo 128 na Žvahově, 236 v Troji nebo na 291 mezi I. P. Pavlova a nemocnicí na Karlově náměstí. V posledním roce přibyl midibusový spoj číslo 292, který vozí Pražany k nemocnici pod Petřínem, a linka 293, která jezdí na Jižním Městě.
Linky s malými autobusy se podle městských částí osvědčily. Praha 1 proto uvažuje o další, která by spojila Těšnov se stanicí metra Staroměstská.
Midibus podle Ropidu uveze něco přes 35 lidí, z toho 20 může sedět; klasický autobus má pro sezení asi 30 míst a celkem pojme asi 60 lidí.
Výhodou midibusu jsou kromě nižší spotřeby jeho rozměry. Klasické autobusy se totiž do některých užších ulic v centru města nevejdou. Malé autobusy jsou také plně bezbariérové.
DPP v současnosti nakupuje také klasické a kloubové autobusy. Celkem by jich během osmi let měl získat 620, pokud se osvědčí, koupí další stovku. Tendr za zhruba 4,5 miliardy korun loni vyhrála společnost SOR Libchavy.