Až do minulého roku to byly ulice, kde ročně umíralo nejvíce chodců v metropoli. Například v roce 2006 jich bylo šest. Radnice ve spolupráci s magistrátem a policií proto začala budovat bezpečnostní opatření, která měla zvýšit bezpečnost chodců na těchto ulicích. A vypadá to, že úspěšně.
"Změny se dotkly prakticky každé křižovatky na těchto dvou ulicích. Snad i kvůli tomu se tady letos nestala zatím žádná smrtelná nehoda," prohlásil starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa. Přitom ještě loni od ledna do konce února zemřeli na Evropské a Patočkově dva lidé.
Přestože radnice Prahy 6 o bezpečnostních opatřeních vyjednávala dlouho, úpravy popohnalo až několik tragédií.
Například semafory se na křižovatce ulic Patočkova a Bělohorská objevily až po vážné nehodě, při které srazil motorkář na přechodu sedmiletého chlapce. "Nemohli udělat líp, semafory tady byly potřeba několik let, je to hodně nebezpečné místo," řekla Marie Procházková z Břevnova.
. Nejčastější příčiny nehodK dopravním nehodám dochází nejčastěji, když chodec vstoupí do silnice mimo vyznačený přechod. |
Na červenou či mimo přechod
V Praze se v uplynulém roce stalo téměř třicet tři a půl tisíce dopravních nehod, 311 z nich zavinili chodci. Ti nejčastěji ohrožují sami sebe, když přecházejí mimo přechod, na červenou nebo přelézají zábradlí, když spěchají na tramvaj.
"Na některých místech jsme proto nechali dát celovýplňová zábradlí, která se přelézají hůř než ta kovová," vysvětlil mluvčí Prahy 6 Martin Šalek.
Po úpravě Evropské a Patočkovy přebírají štafetu nejnebezpečnějších ulic jiná místa. Kritická situace je například v Plynární a Argentinské ulici v Praze 7. Hodně chodců bylo loni zraněno také v Praze 5, a to v Plzeňské či Strakonické.
. Chodci, tady pozor!kde hrozí srážka s autem Plzeňská ulice Strakonická ulice Argentinská - Plynární Letenské náměstí Ulice Milady Horákové |