Nic takového se dít nebude - nádraží zde zůstane, dokonce už letos do jeho obnovy začnou České dráhy sypat peníze.
"Chtěli bychom začít s rekonstrukcí ještě do konce roku. První na řadu přijde určitě dvorana - tedy hlavní prostor pro cestující," potvrdil Petr Šťáhlavský z Českých drah.
Kdo jezdí z "Masaryčky" pravidelně, tak se jistě už pozastavil nad provizorními podpůrnými sloupy, které musí přidržovat chátrající dřevěnou konstrukci střechy dvorany. Ta se bortí.
Poté přijde na řadu prostor u pokladen a také chodby, jimiž k vlakům přicházejí lidé od metra.
Peníze na rekonstrukci chtějí dráhy získat z prodeje nevyužívaných přilehlých pozemků nádraží. Například pásu mezi kolejištěm a ulicí Na Florenci, kde již v těchto dnech "úřadují" bourací čety s bagry a strhávají zdejší staré objekty.
Dráhy by se podle slov Petra Šťáhlavského vzdaly Masarykova nádraží jen v případě, pokud by byl mezi Florencí a smíchovským nádražím vybudován široký železniční tunel. Tím by totiž mohly vlaky místo na Masarykovo nádraží pokračovat pod hlavní nádraží a pak pod centrem až na Smíchov. "Masaryčka" by ztratila význam.
Dráhy však nečekají, že se tak v následujících dvaceti letech stane.