Na internetových stránkách informuje o zrušení soutěže ředitel zoologické zahrady Petr Fejk. Zoo podle něj bude v hledání nového loga pokračovat, zatím se ale nerozhodlo, jakou formou.
Do soutěže bylo přihlášeno celkem 149 návrhů, třináct z nich nesplnilo ani formální požadavky. Základní podmínkou bylo, aby ve znaku zahrady zůstal kůň Převalského, který je symbolem trojského areálu.
Porota složená z odborníků na marketing a komunikaci, výtvarníka, zástupců magistrátu a zoo hodnotila zejména originalitu a celkovou výtvarnou úroveň řešení, jednoduchost, srozumitelnost, univerzální sdělnost, nadčasovost a marketingový potenciál.
Autorem starého loga a celého vizuálního stylu zoo byl výtvarník Michal Cihlář. Loni po devíti letech ukončil se zahradou spolupráci. Kvůli používání značky podal na jaře na zoo žalobu. Podle něj logo minimálně od dubna používala neoprávněně. - více zde
Podle mluvčího Víta Kahleho ale zahrada uzavřela s Cihlářem smlouvu na dobu neurčitou. Devítiletou spolupráci mezi grafikem a zahradou označil za nadstandardní. Výtvarník podle něj změnil své finanční požadavky a tuto změnu chtěl uplatnit i zpětně.
Cihlář pro podobu loga, ukazatelů v zahradě, nápisů a dalších materiálů čerpal ze svých dlouholetých zkušeností s linorytem. Jarní reklamní kampaň zoo ještě používala na billboardech jeho styl včetně loga. Nová kampaň Made in nature je založena na fotografiích.