- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Již přes dvacet let pracuji ve "speciálním" školství a marně pátrám v paměti, jestli jsem někdy potkal na "zvláštní" škole dítě, které by tam nepatřilo. Zato si naprosto přesně pamatuji, jak přišly na odborné učiliště děti s lehkou mentální retardací "úspěšně" integrované na základních školách. Byly na tom ve všech směrech mnohem hůř než děti, které absolvovaly "zvláštní" školu (dnes ZŠ praktickou). Byly absolutně nesamostatné, protože byly zvyklé na asistenta. Nezažily pocit úspěchu, protože neměly šanci pochopit, co se po nich na běžné ZŠ vlastně chce. Navíc tam byly jako úplní outsideři. Celá integrace mentálně postižených je pro mě nesmyslná a naše paní ministryně je mimo mísu. Těžce to poškodí všechny typy škol.
Černá barva je vlastně bílá, do které přimíchali trochu sazí.
Já nejsem tvoje matka, jsem tvoje dcera...
Paní ministryně mlží. Děti s lehkou mentální retardací přejdou do "normálních" základek, čili v praktických školách zůstane asi třetina děti (s větším postižením). S dětmi asi přejde i část učitelů, takže praktické školy "zhubnou". Jestli zaniknou, rozhodne aai náš modifikovaný trh.
To podstatné z včerejšího článku je pravda: asi 2/3 dětí, které teď navštěvují praktické školy, přejdou do základek.
Takže iDnes rozšířila naprosto falešnou informaci o rušení škol a v tištěné MfDnes to vyšlo na první straně Hanba !
Naopak, ministryně se pokuší trochu dezinformovat. Skutečně budou rušeny školy pro retardovanější Romy a tito budou přesouváni, aby kazili úroveň v normálních školách
Otázka ze ZSV pro 5. třídu: Zmizí problém jeho přejmenováním?
Tahle žena chce donutit děti z běžných rodin chodit s dětmi z periférních rodin různých menšin a to už od školky, ale nikdo tu neřeší, jaké to přinese rizika. Oboje děti tak chce násilně spojit a to není dobrý krok. Nemusí to totiž dobře dopadnout. Podle mne je třeba nechat vybrat rodiče a děti samotné a přistupovat k tomu individuálně jako dosud a ne befelem všechny jak za starých komunistických časů.
V civilizovaných zemícj jsou naopak podporováni talentovaní žáci. U nás na ně nemůže být čas.
Když jsem dnes v jiné diskusi napsal, že žena patří k dětem a k plotně, všichni se do mne pustili. Tak tady máte krásný případ kompetentnosti žen pro vysoké funkce. Mám přidat ještě Merkelovou? Nebo třeba Parkanovou?
Buzková, Marvanová, Nečasová (Nagyová) a hromada dalších, ale občas se najdou i výjimky
Jo, třeba tu co "vystudoval" Vladimir Iljič Gašek, sběratel funkcí.