"Je to významná změna. Jedná se o úseky, kde lze předpokládat přítomnost cyklistů," uvedl pražský radní Petr Štěpánek.
Ve vyhrazeném pruhu pro autobusy mohou nově jezdit i taxíky. Ani to však podle Štěpánka bezpečnost cyklistů nesnižuje. "V současné době tam musí lidé na kole jet tak, že vlevo mají auto a v pravém pruhu vedle sebe autobusy. Nyní budou moci jezdit u okraje silnice. Statistika z ostatních evropských měst ukazuje, že je toto řešení velmi bezpečné," řekl Štěpánek.
Magistrát navíc nově zavedl takzvané cyklopiktogramy. Toto značení spojí cyklopruhy v ulicích a upozorní řidiče na cyklisty. Zároveň jezdce na kole navede nejkratší a nejbezpečnější cestou například přes křižovatku.
PRŮJEZDNÉ TRASYVysočanská, Vrchlického, Duškova, Českobrodská, Horňátecká, Zálesí Pozn.: Trasy jsou pro cyklisty průjezdné ve směru do centra |