náhledy
Pražská magistrála protíná a rozděluje místa, která patří k nejživějším částem hlavního města. Institut plánování a rozvoje (IPR) proto ve spolupráci se společností Gehl Architects připravil koncept, který má problematická místa přetvořit v prostředí vstřícné k lidem. Na Florenci by tak do roku 2040 mohl vzniknout bulvár bez dopravou vytížené estakády.
Autor: IPR Praha
Florenc v dnešní době vypadá takto. O případném odstranění estakády se musí teprve jednat. Záviselo by to hlavně na dokončení městského okruhu.
Autor: IPR Praha
V současnosti slouží chodníky pod estakádou k rychlému přesunu z místa na místo.
Autor: IPR Praha
V nejbližší době by zde mohla vzniknout nová místa k sezení a místo by esteticky přikrášlila umělecká graffiti.
Autor: IPR Praha
Náměstí I. P. Pavlova by se mohlo stát živější čtvrtí.
Autor: IPR Praha
Dočasný mobiliář by mohl oživit prostor v nejbližší době. Chodcům by ulehčilo přidání dalších přechodů a také odstranění bočních parkovacích ploch.
Autor: IPR Praha
V budoucnu by mohly náměstí zastínit stromy, pod nimiž by vznikly další místa na sezení.
Autor: IPR Praha
Prostranství před Národním muzeem by se v dlouhodobém horizontu mohlo přeměnit po vzoru londýnského Trafalgarského náměstí.
Autor: IPR Praha
Lidé by se bez obtíží mohli dostat až ke dveřím muzea. Po letech by mohli na zastávku Muzeum jezdit také povrchovou veřejnou dopravou - autobusem nebo tramvají.
Autor: IPR Praha
Takzvaná Muzejní oáza dnes kromě rušného provozu zeje prázdnotou.
Autor: IPR Praha
V nejbližší době by se mohly začít využívat prostory pro venkovní výstavy, ke kterým by vedly "velkorysé přímé přechody".
Autor: IPR Praha
Do hledáčku architektů se dostala také přední část sadů zvaných Sherwood u pražského hlavního nádraží. Denně tudy projde 78 000 lidí.
Autor: IPR Praha
Místo by mohly zpříjemnit pojízdné stánky s jídlem a nová nebo opravená místa k sezení. Zlepšit by se měla i správa místa a vymizet by mohly křoviny.
Autor: IPR Praha
Za delší dobu by se mohlo zlepšit průčelí nádraží a celé místo by získalo atraktivnější podobu. Parkoviště pod magistrálou by pak začalo sloužit jako obchodní nebo kulturní centrum.
Autor: IPR Praha
Horní část hlavního nádraží by už nemusela sloužit pouze pro rychlý výstup a nástup do autobusů.
Autor: IPR Praha
Plocha před nádražím by se rozšířila, přibylo by stromořadí i široký průchod k nové zastávce na horní ploše nádražní budovy.
Autor: IPR Praha
Štvanice by mohla sloužit k rekreaci a sportování v prostředí obklopeném vegetací.
Autor: IPR Praha
Zatím by se měly zlepšit alespoň chodníky na Hlávkově mostě, kde by mohl být i pruh vyhrazený pro cyklisty. Na snímku jsou dlouhodobé plány na sportovní a kulturní centrum.
Autor: IPR Praha