Po šestnácti letech dohadování se totiž konečně rozjely práce na projektu očekávané rychlodráhy a správa železnic hned přišla s novými návrhy, jak by mohla vypadat.
Dvoukolejná trať povede zhruba šestikilometrovým tunelem mezi Veleslavínem a Letnou, v němž bude i jedna ze zastávek. Ostatní úseky budou ohraničeny převážně skleněnými protihlukovými bariérami.
"Ta trať bude dvoukolejná, takže umožňuje dvourychlostní režim dopravy. Může zde jezdit normální příměstský vlak, který bude vozit lidi z Kladna do Dejvic a stavět v řadě zastávek. A pak ať tu klidně jezdí expres, který je rychlý a bude mít zastávky jen tam, kde bude stanice metra," navrhuje starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.
Šest nových zastávek
Mezi Masarykovým nádražím a ruzyňským letištěm bude jedenáct zastávek včetně konečných.
Na takzvané buštěhradské dráze tak ke stávajícím stanicím přibude šest nových – na estakádě u holešovického výstaviště, pak přechodná zastávka na Letné, další nedaleko zimního stadionu Hvězda, pak v Liboci, u obchodního centra Šestka a přímo před letištními terminály.
"Trať by měla umožnit vedení vlaků na trase Praha-Kladno s frekvencí 10 minut a na trase Praha-letiště s frekvencí 15 minut," upřesňuje ředitel správy železnic Jan Komárek.
To znamená, že mezi Masarykovým nádražím a stanicí Praha-Ruzyně bude jezdit deset vlaků za hodinu, což je téměř stejně jako metro.
Stavět by se mělo začít v roce 2010 a první osobní vlaky by po nové trati mohly jet tři roky poté. V té době musí Středočeši zapomenout na dosavadní železniční spojení s Prahou přes Dejvice.
"Předpokládáme totální výluku trati v úseku mezi stanicemi Praha-Bubny a Hostivice," dodává Komárek s tím, že vlaky od Kladna budou v Hostivici odbočovat na Jinonice a končit na Smíchově.