Parník vypluje v sedm hodin z přístaviště na Rašínově nábřeží. Na trase nejstarší nepřetržitě provozované linky z Prahy do Slap uspořádá paroplavební společnost vyjížďku parníkem Vyšehrad o týden později, tedy v neděli 3. září.
Parník Vltava bude v sobotu a v neděli 2. a 3. září vždy odpoledne brázdit vody kanálu pražské Stromovky. Na parník se zájemci dostanou z přístaviště u Ekotechnického muzea, ve kterém se bude zároveň konat akce s názvem Víkend pod parou.
První úspěšný pokus zavést v Praze osobní lodní dopravu je spojen se založením Pražské paroplavební společnosti v roce 1865. Iniciátorem jejího vzniku by František Dittrich, pozdější pražský primátor, a byla zavedena jako ryze český podnik. První parník Praha společnost získala už v roce 1865. Poslední parníky společnost získala ve 40. letech, dva z nich jsou ještě v provozu. Jádro současného lodního parku ovšem tvoří osobní lodě.
Osobní lodní doprava provozovaná paroplavební společností se ve svých počátcích omezovala zejména na plavby po Praze a do Štěchovic, později byla ovšem rozšířena i do Mělníka na dolní Labe do Hřenska a na střední Labe až do Kostelce n. Labem a do Nymburka. Po finančních potížích, které měla společnost ve 30. let v ní získal podíl stát, jistou dobu přímo patřila Dopravnímu podniku hlavního města Prahy. Od roku 1992 je znovu soukromým podnikem a tato změna přinesla výrazné investice do rozvoje lodního parku do zkvalitnění služeb pro klienty.
Centrální přístaviště Pražské paroplavební společnosti na Rašínově nábřeží. (25. srpna 2000) |