Sobota 30. května 2020, svátek má Ferdinand
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 30. května 2020 Ferdinand

Diskuse k článku

Pevnost Václavák. Palachův týden před 30 lety odstartoval cestu ke svobodě

Vodní děla, obušky, slzný plyn a psi přivítali na Václavském náměstí v Praze všechny, kteří chtěli před třiceti lety položit květiny a připomenout si tak oběť studenta Jana Palacha. Komunistický režim se už s předstihem rozhodl, že tvrdě potlačí všechny snahy připomenout dvacáté výročí jeho upálení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a26r14e18k 80Š84e37v54č74í89k 2584558686536

Tohoto cloveka bychom v cele USA potrebovali i nyni.

0/0
15.1.2019 5:29

V10ě14r93a 72V34á33c95l50a63v24í37k71o15v89á 2797577794747

My,co jsme narozeni v první polovině minulého století jsme měli J.Fučíka,který byl oslavován.Po roce 1989 je zde Palach,který je nekriticky oslavován jako Fučík. Oba se o něco zasloužili a skončilo to smrtí. U obou postupem času vyplouvají skutečnosti,že nebyli tím co nám propaganda vládnoucí skupiny vtlouká do hlavy. Oba byli normální lidé,kteří měli své chyby i přednosti a nějak se ve své době rozhodli. Čest jejich památce !

+2/−1
14.1.2019 15:54

V81á10c26l61a39v 70P32r62o61c44h67á94z47k33a 9267670765203

Největší překvapení jsem zažil, když jsem mezi řídícími důstojníky identifikoval svého souseda .Jako malí kluci jsme si hráli na schovku, ale tam nebyla možnost zmize.Kluci ze sboru byli vybavení a byl to mazec na který nikdy nezapomenu.

0/0
14.1.2019 15:50

A23n24t11o10n81i11n 61K88a79d19l78c47e74k 9272209821726

“Česko ovládla záhy po Palachově činu dusná, těžká atmosféra.“... No to jsem nevedel, ze uz tenkrat masazovali cely stat na “Cesko”:)))

0/0
14.1.2019 12:00
Foto

M68i37l47a74n 32K50e70b70l60ů82š67e76k 1138549468223

★ Podle mě byl Palach psychicky narušený jedinec, jestli spáchal sebevraždu kvůli komunistům, nebo někomu jinému je vedlejší.

0/−15
14.1.2019 11:17

M69a44r64t73i81n 27Š25v10i49č90e22k 3839244695506

Rozhodně byl Jan Palach morálně výše než celá ta rudá chátra - banda zlodějů, udavačů a vrahů, v čele s Husákem, Jakešem, Kinclem, Vašem a dalšími šmejdy.

+12/0
14.1.2019 11:25

K84a63r60e56l 40F39r45a89n73ě40k 3388303287925

Vedlejší jsou vaše názory.;-D

+7/0
14.1.2019 11:29

O22d75s63t41r34a15n81ě55n19ý 90U50ž22i47v34a41t37e85l

Uživatel požádal o vymazání
+3/0
14.1.2019 12:51

P56e90t41r 82S23o52u96č16e82k 2346531890437

Keblůžku, Keblůžku, máš štěstí, že nemůžu napsat, co bych ti chtěl vzkázat. Jestli máš trochu inteligence, snad pochopíš.

+1/0
14.1.2019 19:03

V52l95a95d16i37m24í57r 51H88r64u68b38e53š 9684151287908

Palacha si vážím. A těžko říct, jak by se v 90 ́ díval na Klausovu neoliberální "ztransformaci".

+3/0
14.1.2019 11:10

M20a58r46t53i81n 39N85e20b97e32s66k35ý 7516800377642

Ono je docela snadné říkat, co bylo špatně, ale lepší by bylo říci,

co mělo být dobře a hlavně, že kdyby transformaci nepředcházelo to ,

co tu od 1948 bylo, žádná by být nemusela.

0/0
14.1.2019 12:58

J75i48ř54í 25N40o95v26o78t44n66ý 6365727536686

Kdybych napsal, co mělo být dobře, tak bych zas od některého z diskutujících mohl slyšet, že "po bitvě je každý generálem". Takže raději mlčím. Jediné, co si neodpustím, je to, že v době kupónové privatizace neměly být do akce vpuštěny investiční privatizační fondy.

0/0
15.1.2019 2:19

M83a90r86t90i23n 94N53e88b70e65s19k95ý 7386900907252

Ono i to je těžké.

Český člověk vychovaný socialismem a zvyklý na výběr podle vzoru

"jogurt bílý nebo s marmeládou" většinou nedokázal své body investovat

a raději je svěřil fondům.

0/0
15.1.2019 11:52

P47e82t40r 73V77e30p60r13e60k 3234418662

Palachův týden měl na pád režimu minimální vliv, ale hezky zatápěl tehdejším českým bolševikům.....

+2/0
14.1.2019 11:01

P19e24t13r 23S65o39u48č74e47k 2596661420207

Já mu přiznávám větší vliv, než minimální. Lidi se otevřeně a opakovaně postavili režimu. A to, s jakou brutalitou režim reagoval, svědčí o tom, že jim začala doutnat koudelka. Vliv má vše na všechno.

+1/0
14.1.2019 19:11

A85n77t87o15n44í67n 35K87a28t29z52e42r 8792893636400

No nevím,jakou svobodu tím myslíte pisálkové.Když vidím co je dnešní svoboda,tak je mi těžce u srdce.Jaká že svoboda,když nesmíte napsat pravdu!!!!Jó že můžeme cestovat pokud na to máme?To je teda pokrok,že!!

+6/−10
14.1.2019 10:34

P83e40t98r 62V85e79p55r62e95k 3394988522

můžeš jet kam chceš, můžeš zde psát co chceš ( v nejhorším to smáznou, ale na policii nepůjdeš), můžeš si přivydělávat a podnikat, jak tě napadane....

+8/0
14.1.2019 11:03

J26i76ř86í 25N96o62v91o51t72n96ý 6255557166786

Můžu sice jet, kam chci, ale už nemohu parkovat, kde chci. Mohu sice psát, co chci, ale mohu dostat cenzorský ban, i když nechci. Přivydělávám si teď a přivydělával jsem si i za totáče. A Svobodná Evropa, kterou jsem rád poslouchal, teď už ani nevysílá. Tak v čem je to dnes lepší?

+1/0
15.1.2019 2:31

J89a93r59o80s85l48a84v 44M63a29j67s78t33r 6156311341194

a vy nepíšete pravdu?tedy tu svojí, ale svobodně?To je pro mě pokrok jako kráva.Před 89 jste si mohl svobodně tak leda podat inzerát na seznámení...teda jestli by vás někdo i tenkrát chtěl

+3/0
14.1.2019 15:33

M14a67r81t71i50n41a 36M44o26u97d21r67á 7860243526569

Pokud si dobře vzpomínám, demonstrace na Václaváku byly pendreky a vodními děly rozháněny už během roku 1988, tedy dávno před Palachovým týdnem.

+12/0
14.1.2019 10:17

P17e89t60r 13V25e53p59r67e80k 3234668572

no někdo by zřejmě rád, aby vznikla nějaká paralela mezi Palachem a pádem komunismu......jakože se Palach zasloužil o pád režimu.

+1/−2
14.1.2019 11:05

P28e38t85r 30S47o86u21č87e33k 2176491620337

Palachův týden se zasloužil o pád režimu a ten týden vznikl díky Palachovi. Čemu na tom nerozumíš? Nebo nechceš chápat? Provokuješ, nebo fakt nechápeš?

0/0
14.1.2019 19:20

O45t68a 50J72e76l75í15n25e31k 8261258690315

To sice ano, nicméně Palachův týden byl výjimečný v tom smyslu, že šlo o poměrně velké protesty, u nichž se policii ani dosti brutálními zásahy nedařilo demonstranty zastrašit, aby další den nepřišli znova :-PR^

+7/0
14.1.2019 11:43

M93a59r17t24i89n 36N73e78b25e87s21k90ý 7296980137642

Ve chvíli, kdy se lidé pomalu, ale přeci jen přestávali bát,

začínal velký pokrok.

0/0
15.1.2019 11:54

M32a10r49t97i79n 78N84e19b93e14s46k61ý 7426950227702

Pokud myslíte 20. výročí okupace 21.8.1988 pak ano,

ale ony ty 21. srpny byly vždycky důvodem ukázat lidu, co nesmí.

A 20. výročí Palachovy smrti snad byl dost velký důvod si to připomenout .

+4/0
14.1.2019 12:44

J59i26ř92í 60N79o19v27o22t87n53ý 6305797386816

Pokud si matně vzpomínám, něco bylo na Václaváku v r. 1988 k výročí 28, října - založení ČSR. Ale rozhodně ne v takovém rozsahu, jako v lednu 89.

+1/0
15.1.2019 2:40

J56a75n 11B60l98a25n74a 3716515254

Odporná odsouzeníhodná reakce komoušovské totality proti občanům, bez diskuze. Ale daleko brutálnější zásah prý demokratického Španělska člena EU odsouzena strážci lidských práv nebyla a organizátorům referenda (asi je referendum zločinem) hrozí tresty 10 - 30 let v kriminále. Atak plyne život.

+6/−4
14.1.2019 9:57
Foto

J74i97r30i 84B89i22l46i28n75a 5508400137

Ze jste rovnou nenapsal ze jim hrozi trest smrti?;-)

+2/0
14.1.2019 10:23

Z16d52e83n23ě82k 37T20r35u58t15n79o21v57s69k59ý 7803963956940

Už to, že jim hrozí vůbec nějaký trest je na zamyšlení...

+3/0
14.1.2019 10:41

J86a73n 76B84l81a88n41a 3326755174

Prokuratura obžalovala bývalé katalánské lídry. Za vzpouru jim hrozí 25 let - Španělská prokuratura obžalovala bývalé katalánské vedení ze vzpoury. Nejvyšší trest 25 let žádá pro bývalého katalánského vicepremiéra Oriola Junquearase. Tresty od 17 let do osmi měsíců vězení požaduje i pro další téměř dvě desítky politiků, z nichž devět jich je ve vazbě a někteří už více než rok.

+1/0
14.1.2019 12:39

D11a14g87m50a53r 69Č58a75m84k42o47v61á 6260666697279

To je všechno pravda, ale nevidím tu nejmenší souvislost s tehdejším Československem a Jan Palachem.

Jedete v intencích relativizace a vrtění psem.

+4/−1
14.1.2019 12:58

J18i36ř29í 61N64o31v78o54t52n38ý 6395667126346

Stejně tak, jako bylo tehdejší Československo, toužící po svobodě, okupováno Sovětským svazem a jeho satelity, je dnes Katalánsko, toužící po svobodě, znásilňováno madridskou falangistickou vládou a jejími souputníky z EU. Už chápete souvislosti?

0/0
15.1.2019 2:34

D50a15g44m27a56r 10Č91a69m14k10o11v15á 6210626577359

A co teprve protesty studentů na Náměstí Nebeského klidu - tam je rovnou zmasakrovali a rozjezdili tanky. Přátelé našeho prezidenta.

Na Palachově týdnu se také poprvé zviditelnil dnešní soudruh poslanec Ondráček, vyznamenaný nedávno za boj za svobodu. Bojoval tak, že mládil dívky, hrdina.

Neschválené referendum je protizákonné, jakkoli nesouhlasím s intenzitou zásahu.

+8/−1
14.1.2019 11:12

J57a20n 25B63l79a14n12a 3246525784

A rozbití ČESKOSLOVENSKA bez referenda (i když je Ústava požadovala) nebylo protizákonné?

0/−5
14.1.2019 12:41

M34a43r96t24i40n 91N73e60b91e42s27k97ý 7196680357472

Postěžujte si Klausovi a Mečiarovi a zamyslete se,

zda to oběma národům neprospělo.

Já tvrdím , že ano a to mi přitom ta slovenská část mé země

někde uvnitř chybí. Ale protože je důležitější rozum , než emoce,

tvrdím, že tak bylo správně.

+8/0
14.1.2019 12:47

S32y28l59v59i19e 26T96u27r80k28o50v47á 2537457122304

Ne, nebylo to rozbití, ale rozdělení, a nebylo protizákonné. Referendum ústava požadovala pouze v případě návrhu některé z republik na vystoupení z federace:

"O návrhu na vystoupení České republiky nebo Slovenské republiky z České a Slovenské Federativní Republiky lze rozhodnout jen referendem."

0/0
18.1.2019 2:31

Z74d76e75n57ě71k 88T69r19u40t59n70o24v18s58k11ý 7563383416810

Začátek článku.... jako bych četl o represich při referendu o osudu Katalanska.....

+5/−4
14.1.2019 9:39

P83a63v91e68l 18B46a79c43h21m50a35n17n 4550407958324

O Palachovi tehdy napsaly jeden odstavec i některé noviny. Jeden spolužák tak mohl tuhle událost přečíst během hodiny občanské výchovy, kde jsme probírali aktuality.

Pro většinu z nás to byla naprosto překvapivá informace o Palachově činu.

+1/0
14.1.2019 8:48

S41l92a76v75o42m58í50r 28B59e54n81e18š 6312277920194

No, byli jste asi mladí a nepamatovali jste si to, protože co se stalo před narozením nebo v nejútlejším dětství, to si člověk nemůže pamatovat osobně. Ale to vám rodiče o něm nic nepovídali?

+1/0
14.1.2019 9:39

J21i63ř28í 65L81a17n66g21w91e55i57l 3670154528249

Asi budete v šoku , ale v každé rodině se o tom s dětmi nemluvilo ... ;-)

+1/−3
14.1.2019 10:07

P83e21t35r 68J63a60n65á48k 5342221732

U vás se nemluvilo vůbec. Je to znát na vaších příspěvcích.

+1/0
14.1.2019 10:48

Z19d62e64n71ě21k 93S56k25ř94i91v22a39n 5504330359656

Žil jsem v té době v Karlových Varech a na znamení smutku nám byl odložen maturitní ples. Takže o události jsme určitě věděli.

0/0
14.1.2019 12:01

P82a85v10e82l 23N16e40u96z95i94l 1574398587554

Policejni brutalita zni dobre, ze? Ve srovnani s "demokraty" v Barcelone, kde strileli gumovymi projektily, se v dobe Palachova tydne vlastne nic nedelo. Byl jsem v te dobe na Vaclavaku, ale jako valna vetsina ostatnich mne zajimalo, co se to deje a proti nicemu jsem nedemonstroval. Pokud by policajti neblokovali lidi, aby mohli z Vaclavaku take odejit a pripadne pres nej projit, tak by zadna "demonstrace" nebyla.

+8/−14
14.1.2019 8:14

R25a92d53o18v97a14n 56S29ý44k63o20r88a 6574325714800

To vám věřím, že jste proti ničemu neprostestoval. Ale možná je to tím, že jste stál nikoliv mezi demonstranty, ale mezi STBáky v civilu :)

+10/−1
14.1.2019 8:56

R84o44b37e93r81t 61P34r39a60ž13á32k 4668746265450

Víte, policajti se chovali celkem v (tehdejší) normě. Nejhorší byli ti milicionáři. To byli fanatici, na těch bylo vidět, jak si to užívají.

+7/−1
14.1.2019 9:00

M26a66r48t75i29n 85N42e35b31e19s63k51ý 7456710337572

Velmi aktivní byli ti "nenápadní" chlapíci v civilu hned za uniformovanými SNB, kteří vyráželi na lov s náhle vytaženými obušky, vytáhli z davu náhodnou osobu a rvali ji k "antonu".

Copak to bylo za týpky a jaké placky měli v kapsách....

+6/0
14.1.2019 9:27

R17o34b24e19r23t 11P63r72a62ž67á23k 4568946805880

Jasně, estébáci, ale ti prostě bouchli, spoutali a naložili do antonu. Ta šedivá verbež LM než vás předala esenbakům, tak vás pořádně zmydlila a raději ještě na zemi zkopala. Čímž se nechci zastávat esenbaků. Pro ty to byla služba, pro milicionáře třídní boj.

+4/0
14.1.2019 10:26

M54a27r28t92i31n 18N55e52b94e52s19k16ý 7846280197882

Pokud si pamatujete, Danuši Muzikářovou zavraždil 21.8.1969 v Brně také milicionář.

+2/0
14.1.2019 12:56

O67n36d54ř25e41j 59K16l31a24t13o75v23s60k72ý 3845402495

Relativizování osobní odvahy snad nejde nikomu lépe než nám, Čechům.

+11/0
14.1.2019 8:07

D29a18v33i27d 77H12o49r60á81k 9298667136942

Pamatuji, že nějak v tom týdnu jsme tam šli odpoledne do kina a najednou se kolem nás za hurónského řevu přehnal peleton nějakých běžců, a za nimi běžela skupinka opožděnců v nějakých uniformách s červenými výložkami, helmách a kanadách na nohou. Domníval jsem se, že jde o nějaký závod, či přespolní běh organizovaný jak to bylo běžné v těch dobách Svazarmem. Jen jsem se podivoval, že neměli vhodnější úbory a startovní čísla.

Ten film v kině jsem si tehdy neužil, protože jsem furt přemýšlel, kdo doběhl asi první a protrhl cílovou pásku.

+7/−2
14.1.2019 8:02

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Najdete na iDNES.cz