Informaci MF DNES potvrdil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. O úplném konci Masarykova nádraží už dnes nemluví ani pražští radní.
"Potřebujeme změnit územní plán, abychom mohli nádraží přestavět a zmodernizovat. Rozhodně ho nechceme zrušit bez náhrady," řekl MF DNES mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
V areálu jsou totiž plochy, které je možné využít lépe než dnes. Jde třeba o nevzhledné budovy tvořící polovinu ulice Na Florenci. "Oživení areálu nám umožní získat i peníze na opravu historické budovy," dodal Šťáhlavský.
Nádraží se z mapy Prahy pravděpodobně neztratí ani v blízké budoucnosti. A to nejen památkově chráněné budovy, ale i cestující a vlaky. Zatím je totiž pro dráhy nenahraditelné a nic na tom nezmění ani rekonstrukce sousedního Hlavního nádraží.
Podle radního Martina Langmajera (ODS) by měl vzniknout centrální terminál propojený s Hlavním nádražím, kterým by vlaky mohly projíždět. Masarykovo nádraží to nyní neumožňuje, kolejiště končí přímo v odbavovací hale. "Masaryčka" by se tak posunula o kus dál směrem k Žižkovu a Karlínu a stala by se z ní zastávka Masarykova.
Konečné slovo bude mít Správa železniční dopravní cesty, které patří kolejiště, a ministerstvo dopravy. Ani jeden úřad se zrušením vlaků nepočítá. Až nejbližší roky (a možná i desítky let) ukáží, jak to s nádražím dopadne.
Čtěte zítra v MF DNES
Více se o budoucnosti Masarykova nádraží dočtěte v páteční pražské příloze MF DNES