Se začátkem nového roku si někteří lidé dávají svá soukromá novoroční předsevzetí, které se pak snaží plnit. Podle průzkumu agentury Rondo Data po vánočním hodování přichází i čas na to se omezit.
Podle průzkumu totiž o Vánocích konzumuje větší množství jídla než obvykle více než tři čtvrtiny dotazovaných, 36 procent lidí dokonce v souvislosti s jídlem trpí přes svátky zdravotními problémy.
Předsevzetí si dala třetina Čechů, chtějí cvičit i zbavit se zlozvyků |
„Průměrný Čech přes Vánoce přibere dva až pět kilogramů. Není složité vrátit se rychle zpátky do formy. Přesto spoustu lidem trvá i několik měsíců dostat se na svou původní váhu,“ potvrzuje Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE.
Na předních příčkách na žebříčku nejčastějších novoročních předsevzetí je hubnutí, následuje zdravé stravování, méně se stresovat či přestat kouřit. Objevuje se i možnost „nedávat si už žádná předsevzetí,“ což jen potvrzuje fakt, že si dotazovaní uvědomují, že novoroční předsevzetí zpravidla moc dlouho nevydrží.
Taky si dáváte novoroční předsevzetí?
Podle agentury Rondo Data, která průzkum provedla si velké množství dotazovaných pro rok 2020 dává více než jedno předsevzetí a oproti roku 2017 zeslábla touha více sportovat. Naopak více Čechů chce bojovat s kouřením.
„Novoroční předsevzetí často nevycházejí proto, že si člověk dává nereálné cíle, například zhubnu 10 kg za měsíc. Když si tentokrát zvolíte cíl, který je opravdu v mezích možností a budete mít silnou motivaci, mnohonásobně zvýšíte šanci na jeho dosažení,“ míní Věra Burešová,
Kdy má naše osobní novoroční předsevzetí smysl a naději na úspěch |
Podle dat zjištěných agenturou Rondo předsevzetí, která si lidé dávají v souvislosti s příchodem nového roku nikdy nedodrží 15 procent dotázaných, 42 procent pak přiznává, že předsevzetí nedodrží většinou. Desetina lidí se předsevzetím řídí déle než rok, více než třetina to však vzdá po pár dnech, další čtvrtina pak po měsíci.
Data také ukazují, že 58 procent dotázaných Čechů nepřisuzuje předsevzetí velkou důležitost pro realizaci svých dlouhodobých plánů. Průzkum realizovala na konci roku 2019 agentura Rondo Data, která oslovila více než 1 000 respondentů.