Diskuse k článku

Pod stromy umírá příliš mnoho řidičů. Experti radí kácet a omezit rychlost

Zhruba každého šestého mrtvého při autonehodách má na svědomí srážka se stromy. Ta přitom podle dlouhodobých statistik tvoří asi jen tři procenta celkového počtu všech dopravních kolizí. Besip by uvítal intenzivnější diskuzi o plošném kácení stromů u silnic po vzoru Rakouska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a73n 65B13u25c20h78a84r 9129481772276

Holt je potreba jezdit po silnici, no...

0/0
26.1.2018 15:33

Z25d53e59n19ě31k 12P73e81r66u36t15k34a 4116415570636

Diskutující se tu rozohňují nad článkem. Ten v podstatě říká, že stromy prokazatelně zhoršují následky dopravních nehod a stálo by za přijmout něktrá opatření, jež by je pomohly zmírnit. Předpokládám si tito nepochybně výborní řidiči nechají zítra namotovat místo airbagu samostříl.

+2/−3
23.1.2018 19:08

M30a76r44t85i75n 72R97ů12ž18i39č17k88a 9604441558549

to základní opatření je: zlepšit autoškoly, zlepšit značení (dávat ta omezení na potřebná místa) a vidět policisty na silnice v autech, která jsou vidět pro všechny (ne tajné) ... oni si to rozmyslí

tolik frajírků, kteří to pálí 110 při zahlédnutí policajtů v koloně jedou najednou 85 a štípou pětku drát mezi půlkama ... a to ty policajty vůbec nezajímají (jinak by zastavili nesvítící auto, či řidiče s telefonem u ucha apod.), jen ten psychologický efekt

eliminací těchto nebezpečných řidičů se sníží následky a i příčiny nehod

+2/0
24.1.2018 6:14

M40i57r18o69s55l86a67v 42S32u23c56h81y 5230459950280

Strom do přírody patří, stejně jako kopce, zatáčky, déšť, sníh, mlha, ... Do přírody ale nepatří automobil. Dobrá, už ho vymysleli, je tu, a lidé ho rádi využívají. Jenže se musejí přizpůsobit přírodě. Na bezpečnou rychlou jízdu máme dálnice. Když někteří blbci nedokážou pochopit, že na okreskách se musí jet pomaleji, tak holt si zaslouží tu darwinovu cenu. Uklizení stromů z okolí cest snad udělá silnice bezpečnějšími, vezme ale řidičům zodpovědnost za své činy - budou o to troufalejší.

+2/0
24.1.2018 19:55

D42u52š25a82n 95M95a28t27o19u53š15e32k 7503390600135

stromy zároveń ale brání námrazám,sněhovým jazykům a poryvům větru....

+1/0
25.1.2018 11:31

A39n48t33o82n24í41n 84P30e88t55r28u64ž37á55l30e71k 6742653463874

Stromy nemůžou za to že rádoby řidiči jezdí jak hovada.Tím nemyslím užitečný skot.

+3/0
23.1.2018 16:35
Foto

T73o41m93á60š 89Z92e23m44á51n58e35k 2267384632135

To ne. Ale beztak jsou nebezpečné. Jsou úseky, kde stromy mohou plnit nějaký účel, ale také jsou silnice, u nichž, díky hustotě provozu, jsou stromy spíše větší riziko, ne by měly přínos. Proto je potřeba tyto aspekty zvážit a podle toho se zachovat.

0/−3
23.1.2018 18:14
Foto

P91ř90e95m35y12s90l 22Č52e56j72p 8448137778676

Všude ve světě jsou podél cest stromy, domy, svodidla, svítidla, lesy, stohy, skály, krávy ... a "no problema". Jen v Kocourkově s tím mají problém ... Asi to bude tím stylem ježdění.

+5/0
23.1.2018 20:16
Foto

T83o42m94á21š 95Z74e83m28á60n18e57k 2937964562575

To je argument typu "všichni jsou hlupáci, tak proč ne já?"

0/−4
23.1.2018 20:53
Foto

P60ř66e73m43y41s85l 29Č25e39j29p 8588197378116

Ne ...

+2/0
23.1.2018 20:57
Foto

J69i93ř67í 20L52i39b15e77r 6538930590352

Jsa řidič auta, dívám se na silnici a okolí. Chtěje se vrátit domů zdravý a celý, jedu tak, abych toto splnil. Nevím, co víc řešit.

+4/−1
23.1.2018 21:04
Foto

T62o39m90á93š 46Z68e38m21á35n55e83k 2697374842435

No a jiní to vědí.

0/−2
23.1.2018 21:07
Foto

J59i12ř76í 62L40i38b29e57r 6928460490412

Rád bych četl argument, který vyvrátí, nebo koriguje můj příspěvek. Děkuji.

+1/0
23.1.2018 21:16
Foto

T67o13m51á64š 78Z76e94m47á71n15e26k 2947794422375

Jiní vědí, jak bezpečnost zvýšit, tedy co je třeba řešit. Jistěže to nejsou jenom stromy. Ale také ne jen chování řidičů. Stejně jako Vy, se snažím jezdit bezpečně a ohleduplně, ale přiznejme si to, někdy jsme jen pasivní hráči. A co se týče bezpečnosti, ta má svá dost specifické zákonitosti. Pokud v ní chcete být dobrý, stačí pár jednoduchých pravidel, ale pokud chcete být lepší, je potřeba NEÚMĚRNĚ více opatření a násobně vyšší důslednost a spolupráce všech, kterých se to týká. Nestačí jenom jezdit bezpečně, ale snažit se o to, aby to dělali i ti druzí. Třeba jenom tím, že budeme diskutovat nad tím, zda by nebyly vhodné nějaké změny. Ale věcně a ne stylem, který na diskusích o stromech často vídám. Koneckonců se podívejte sám a musíte uznat, že odpůrci kácení používají zhusta argumentační klamy. Doporučuji příspěvek pana Drnce trochu níže.

+2/−1
23.1.2018 22:09
Foto

J19i31ř89í 64L83i56b51e65r 6318100510822

S příspěvkem pana Drnce se dá způli souhlasit a způli nesouhlasit. I jsem na to reagoval. Ale na téma bezpečnosti - kácet stromy mi přijde jako nesmysl. Jedu-li v aleji, musím podle toho řídit a se stromem se nepotkat. Na druhé straně - v zahraničí (západním) oceňuji, že předepsaná rychlost velmi zhusta koresponduje s rychlostí, jak se dá daným úsekem projet bezpečně. U nás mi toto chybí, rychlost je omezována zcela nesmyslně, a mnohdy se dá jet dvakrát rychleji, zcela bezpečně, než je předepsáno. Jak se pokusit o to, aby bezpečně jeli i druzí, toť otázka. Začíná autoškolou, a pokračuje tím, jak je daný řidič zodpovědný a inteligentní. Pokud se oba jevy sejdou v souladu, máme dobrého řidiče. Mám ale obavu, že u některých se toto nesetkává, a proto je občas jízda po našich (ale nejen těch) silnicích jednak adrenalinovým zážitkem, jednak zkouškou, nakolik odhadneme pro nás nepochopitelné jednání ostatních.

+3/−1
23.1.2018 23:28
Foto

T81o84m86á30š 54Z61e34m74á41n42e88k 2227204892305

Ještě jedna věc. To, co píšete je omezení příčin nehod. Ale druhá věc je omezení případných následků. I dobrý a slušný řidič ale může udělat chybu, jejíž následky se samozřejmě nárazem do pevné překážky zvětšují. Kolikrát se mi stalo, že jsem musel intenzivně brzdit kvůli někomu, kdo hloupě předjížděl a nemusela v jeho jednání být žádná agresivita, jenom obyčejná chyba. Zatím jsem měl štěstí. A ta samá věc se mi na stejném úseku stala vícekrát. Jsou prostě místa, která jsou nebezpečná a nevím proč by nebylo namístě jejich bezpečnost zvýšit. Jsem toho názoru, že nehoda většinu řidičů pěkně vyškolí, tak proč by měla být hned smrtelná? A co ti, kteří neřídí, ale jenom se vezou? Ti mají také zemřít kvůli chybě řidiče? Proti tomu snad nelze stavět žádný argument.

+2/0
23.1.2018 23:45
Foto

J49i94ř94í 38L59i71b20e48r 6128470120222

Co jste napsal, bych podepsal v plném rozsahu. R^

+2/0
23.1.2018 23:51

V12l28a29d25i54m21i53r 63Z84u40r66e69k 3594859135292

Nechapu tu posedlost mluvit o rychlosti. Rychlost je omezovana zcala nesmyslne? Vzdyt je to rychlost co zabiji. Porad to tu nekdo nema dobre spocitane.

0/0
24.1.2018 10:30
Foto

J97i18ř51í 66L81i72b79e28r 6788930500312

Proto všichni, kteří nasednou do letadla, jsou dle Vašeho konstatování automaticky mrtví. Hezký názor, ale mám obavu, že se nepotkává s realitou ;-D

+1/0
24.1.2018 12:28

V90l64a47d34i58m32i74r 13Z30u93r85e73k 3184779285302

Placate hlouposti. Pouzivate argument(?), ktery s tim nema nic spolecneho. Vy a i ostatni, kteri jsou posedli rychlosti (rychle rychleji nejrychleji) jste bohuzel trochu pozadu co se tyce automobilove kultury. Dam vam priklad ze Svedska, kterazto zeme je v popredi automobilove kultury. Svedsko melo 254 mrtvych na silnicich 2017. Kolik meli Cesi posedli rychlosti? Kolem 650? To se neda vysvetlit lepsimi auty nebo lepsimi silnicemi ve Svedsku.Rozdil neni tak velky a Svedi maji vice aut. Na dalnicich se jezdi 110, jen na novejsich dalnicich jsou useky, kde se jezdi 120. Kdyz ja jedu na D1, nestacim se divit, kam lide spechaji. Potom si vzpomenu, ze se D1 rika dalnice smrti. Nekdo vam muze spocitat, kolik minut si usporite jet Praha-Brno 130 (velka vetsina jede 150), nebo jet treba 110 ci 120. Bohuzel vam to jeste nedoslo.

0/0
24.1.2018 15:17
Foto

T74o78m82á48š 27Z56e62m70á80n41e61k 2257254102265

Nezabíjí rychlost. Zabíjí to, že někdo do něčeho narazí. Hlavní příčinou u nás bude nedodržení bezpečné vzdálenosti. O té rychlosti na dálnici je to taky velká polemika. Chcete-li jet bezpečně, 120-130 tachometrových je ta nejhorší varianta. Často dojíždíte kamiony, ale Vás zase často dojíždí ti, co jedou na limitu (skutečných 130 km/h), takže se často dostáváte do situací, kdy musíte dobrzďovat za kamionem, nebo tam někomu vjedete. Možná těch 100- 110 by snad šlo, ale stejně je takové cestování nepříjemné.

+1/0
24.1.2018 16:18

V45l68a86d81i22m60i47r 90Z65u44r81e37k 3434709265172

Mate to troch popletene. Ty male pomnicky a kvetiny v zatackach na polnich(?) silnicich rikaji neco jineho. Da se to vysvetlit tim, ze zase jeden cesky Schumacher jel rychleji do zatacky nez mel. A nemusi se to svadet na 'do neco narazil'. Spise jel prilis rychle. Kdyz potom do neceho narazi, tak to uz neni pricina havarky. Rychlost na dalnici? Jet bezpecne 120-130 je nejhorsi varianta? Jedte tedy presne 130. To ale prilis nepomuze, na D1 jedou (temer) vsichni 150. A ten, kdo se hned neodpravi do praveho pruhu, kdyz jede 130, meze pocitat s tim, ze zavodnik za nim, ktery jede rychleji, ho neomalene na to upozorni. Na coz nema pravo. Cestovani 110 je neprijemne?Jak to muzete vedet? Vzdyt vy jste 110 nikdy nejel? Hm. Delaji to tak miliony obcanu v Evrope. Jeste jednou musim podotknout, ze automobilova kultura v Cesku neni jeste na vysi ve srovnani se zapadni Evropou. Po sametove revoluci jste si nakoupili spoustu aut, ale jezdit spravne jste se nenaucili.

0/0
25.1.2018 11:43
Foto

J58i97ř76í 96L83i17b75e22r 6228450270592

Ale, ale... Vůbec nevíte, jak jezdím. Pokud jedu po dálnici, tak tak, abych nikoho nebrzdil, ani neblokoval. Mezi obcemi, či ve městě to samé. Že bych byl posedlý rychlostí - to bych musel jet si to vyzkoušet někam na uzavřený okruh, a nevidím k tomu důvod. V Německu, pokud nechcete být brzdou dopravy, se musíte rychlostí přizpůsobit ostatním. Prioritou je pro mne se bezpečně dostat z bodu A do bodu B, a jet tak, aby posádka v autě mohla klidně usnout. A na nehodovosti na D1 se dost podepisuje její stav, v některých úsecích se prakticky nedá jet v pravém pruhu, aniž by Vám nevypadly vlastní zuby (dobře, trochu jsem to přehnal, ale podvozek auta pak zbytečně a neúměrně trpí). Osobně Vám vůbec neberu, že si můžete jezdit ve městě 30 km/h, mezi obcemi 50 km/h a na dálnici 80 km/h v pruhu s kamiony. Pokud tím nebudete zdržovat ostatní, tak spánembohem :-)

0/0
24.1.2018 16:54

V75l26a12d15i73m62i46r 78Z40u73r50e20k 3424509945802

Nejak jste zapomel co jste napsal - rychlost je omezovana zcela nesmyslne...mnohdy se da jet dvakrat rychleji, zcela bezpecne, nez je predepsano. Rad bych vedel, kterou predepsanou rychlost chcete jet dvakrat rychleji? Ach jo. Ridicu jako vy, kteri jsou dobri a chteji jezdit rychleji, jsou v Ceske Republice asi 2 miliony.Mozna vic. A cast jich skonci na hrbitove. Tohle nikam nevede. Statistiky mrtvych na silnicich to dokazuji.

0/0
25.1.2018 11:18
Foto

J72i82ř74í 51L78i32b24e83r 6498160570672

Naprosto klasický případ jsou značky omezující rychlost kvůli nějaké stavbě sousedící se silnicí (kvůli stavebním strojům). Stavba už dávno stojí, stavební stroje dávno pryč, a značky tam stojí a stojí... Zbytečně a nesmyslně.

0/0
25.1.2018 11:41

V24l97a53d66i37m19i70r 90Z32u52r92e81k 3464959425212

To je zcela jiste tak, ale to jsou ty vyjimky, vime. To nema s rychlosti a poctem mrtvych a snem jezdit jeste jeste rychleji nic spolecneho. To neni argument!

0/0
25.1.2018 11:53
Foto

J84i27ř12í 56L53i10b89e14r 6608350300312

Rychlost a počet mrtvých na silnicích nemá žádnou relevantní souvislost. Obě auta, které jedou proti sobě, můžou mít rychlost 50 km/hod. a čelní střet stejně může skončit fatálně. Jestli něco zabíjí, tak chyba řidiče, v malém množství třeba i technická závada a následná havárie. To se ale lidem, kteří jako mlýnek pořád do zblbnutí opakují, že rychlost zabíjí, těžko vysvětluje... :-(

0/0
25.1.2018 12:04

V78l71a36d61i50m36i35r 91Z44u47r22e73k 3574849315842

Rychlost a pocet mrtvych na silnicich nema zadnou relevantni souvislost? Tohle je tak hloupe prohlaseni, ze nema cenu dale diskutovat. Priste se musim vyvarovat zaplest se do debat s hlupaky.

0/0
25.1.2018 13:14
Foto

J51i23ř52í 91L26i63b64e84r 6328270640412

Jedno české přísloví říká: "Podle sebe soudím tebe". Vaši odpovědi se vůbec nedivím, a děkuji ;-D

0/0
25.1.2018 15:50

R80a20d16i24m 46P32o61l87á31š21e75k 9206493839479

Stromy kolem silnice mají svůj účel. Snižují hluk vozidel a zachytávají dopravou vzniklý prach i částečně exhalace. Zrušíme teď stromy kolem silnic a za 10 let nám nějaký nazelenalý bruselský úředník příkazem odhlasovaným EU parlamentem nařídí naopak kolem swilnic stromy vysázet.

Bohužel to vypadá, že aby se vyhovělo všem, tak by 15 - 30 metrů kolem silnice na obě strany muselo být úplně volno kvůli těm řidičům, co by se jinak mohli o ty stromy zabít. A dalších 20 - 50 metrů na každkou stranu být hustý lesw, který by kvalitně odfiltroval ono obtěžování hlukem, prachem a emisemi.

+3/0
23.1.2018 16:14

J39i30ř91í 58N63o77s67e89k 7826192965534

hlavně ta auta jsou nebezpečný...samy narážej do stromů a kolikrát i jiný daleko horší věci dělaj

+2/−1
23.1.2018 15:32

P93a50v50e20l 37Š83v42a75r79c81e36r 1510398292897

Přemýšlel jste, proč se na sjezdovkách obalují konstrukce sněžných děl molitanem? Poradím, jsou pro lyžaře nebezpečné, přestože tam jen stojí ;)

+2/−2
23.1.2018 15:39

J14i40ř16í 37N55o93s12e75k 7636212515534

na sjezdovce už jsem nebyl 35 let a je mi nějaká sjezdovka celkem volná;-)

+1/−1
23.1.2018 15:44

M90a96r71t76i93n 54R73ů96ž20i63č30k92a 9114511398529

a že je neodstraní :)

a nevykácí okolo les

bilboardy nevadí - tedy vadí, ale jsou v tom prachy, tak si to někdo prohlasuje ... o stromy se zajímá jen "pár ekoteroristů" a na ty je veřejnost naštvaná

nebezpečné stromy odstranit nebo okolo nich udělat svodidla - auto se vrátí hezky do protisměru a udělá větší paseku nebo udělá hezký kotrmelec

ona kdyby byla policie co k čemu a ty problémové úseky hlídala = byla tam vidět, ono by se dost těch frajírků neodvážilo dělat bordel

0/0
24.1.2018 6:09

D88a78n81i31e79l 44D90r20n10e81c 6551239746602

Z diskuse mi vychází následující:

1) Dobrému řidiči se nikdy nestane, že by proti němu vyjel nějaký blázen v protisměru, nebo že by na něj spadla větev.

2) Dobrý řidič nikdy neudělá chybu.

3) Rekonstrukce aleje, tedy vykácení stávajících stromů v těsné blízkosti silnice a výstavba nových, posunutých o pár metrů dál + výsadba keřů = zabetonování republiky.

4) Pokud řešíme kácení alejí, tak to znamená, že zároveň neřešíme špatně postavené příkopy, špatně postavené můstky přes příkopy, špatně umístěné sloupy a billboardy.

5) Náraz do dopravní značky je stejně nebezpečný jako náraz do stromu o průměru půl metru.

6) Snížení počtu úmrtí na silnici o 15 % je k ničemu, protože nám pořád zůstane 85 % obětí.

7) Podstatné je co největší zpomalení dopravy, když pojedou všichni všude padesátkou nebo pomaleji, tak se téměř nikdo nezabije. Že pak cesta potrvá násobně dlouho, je detail.

8) Strom je živý organismus a neměli bychom ho zabíjet. Zároveň bychom měli používat více přírodních materiálů, třeba dřevo místo plastů.

9) Kvalitní řešení není nejlevnější řešení, a proto bychom ho měli rovnou zavrhnout.

+5/−3
23.1.2018 15:32
Foto

T46o78m30á55š 86Z81e77m16á72n40e87k 2757974172685

= odpůrci kácení jsou demagogové.

0/−2
23.1.2018 15:54
Foto

T39o43m10á29š 14Z65e98m89á57n51e48k 2667294862245

Většina jejich argumentů je typu ad absurdum. Kdyby pár. Ale tohle je opravdu výkvět argumentačních faulů. Možná je to nějaká specifická kategorie lidí, každopádně je to zajímavý fenomén, kde by bylo zajímavé odhalit jeho příčiny.

+1/0
23.1.2018 18:44

J71i51ř27í 74M71a20t92u28š 6955261777385

Co to je "typ ad absurdum"? Víte, co znamená latinská předložka "ad", když už ji používáte?

0/0
23.1.2018 23:10
Foto

T41o13m11á34š 57Z19e41m92á19n25e35k 2977614382205

Předložka ad se pojí se čtvrtým pádem. Jednoduše přeloženo to znamená absurdní. Pravda opomněl jsem uvozovky. Též bych si dovolil Váš příspěvek zařadit do kategorie "úhybný manévr". Věcnou argumentaci u Vás pohledat.

+1/0
23.1.2018 23:26
Foto

J89i21ř85í 61L72i50b72e49r 6398330580502

Kromě bodů 1., 2., 6. a 7. s Vámi zcela souhlasím. R^

0/0
23.1.2018 21:15

J48i52ř28í 38N77o86s89e37k 7796642325524

neříká se tomu přirozený výběr?

0/−2
23.1.2018 15:27

T49a51d57e82a68s 50P91i27s61t77a 6989192791897

Neříká se tomu tragická nehoda chlapečku? Trocha pokory by neškodila.

+2/0
23.1.2018 15:28

J78i76ř13í 92N20o22s70e57k 7676522465754

děkuji už dlouho mě tak hezky nikdo neoslovil ;-)

+1/−1
23.1.2018 15:30

P94a74v12e87l 70Š47v91a57r83c85e59r 1440688742107

Církve v minulosti neuznávali lékařství, tehdy tam byl také přirozený výběr.

+2/−1
23.1.2018 15:34

J16i10ř96í 93N45o68s36e93k 7726742125654

to máte pravdu...náboženství je krystalická lidská blbost....zrovna jako nebezpečná jízda na silnici....zpracujte si na tu blbost projekt

+2/−2
23.1.2018 15:46

P73a81v92e11l 16Š30v73a95r87c73e53r 1550888562907

Nejde o náboženství ale o lékařství a vaši blbost

0/0
23.1.2018 15:54

J85i69ř65í 19N86o43s50e34k 7236652915954

děkuji za příjemnou diskuzi....nenapsal jste náhodou, že církve neuznávaly lékařství....?....bez komentářeRv

+1/0
23.1.2018 16:09

P24a26v70e92l 19Š49v66a63r67c17e64r 1530688592427

Pointu hledejte v tom, že lékařství brání přirozenému přírodnímu výběru. Který vy, stejně jako církve v minulosti hájily.

+1/0
23.1.2018 16:59

M39a36r62t71i97n 73R39ů76ž36i57č28k73a 9334271908169

církev asi těžko hájila přirozený výběr ... ta jen zakazovala zásahy, které má Bůh :)

0/0
24.1.2018 6:18

V41i50l21é86m 62N46o48v39á89k 3954605766696

Já být na místě expertů tak bych zakázal růže, protože mají trní a v každém případu i kamna, protože pálí a znečišťují ovzduší.

+3/−2
23.1.2018 14:42

Najdete na iDNES.cz