Pondělí 10. května 2021, svátek má Blažena
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 10. května 2021 Blažena

Diskuse k článku

Pod stromy umírá příliš mnoho řidičů. Experti radí kácet a omezit rychlost

Zhruba každého šestého mrtvého při autonehodách má na svědomí srážka se stromy. Ta přitom podle dlouhodobých statistik tvoří asi jen tři procenta celkového počtu všech dopravních kolizí. Besip by uvítal intenzivnější diskuzi o plošném kácení stromů u silnic po vzoru Rakouska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J92a52n 51B47u43c21h54a31r 9579801612396

Holt je potreba jezdit po silnici, no...

0/0
26.1.2018 15:33
Foto

Z44d17e18n97ě16k 76P49e26r30u10t64k13a 4536435430636

Diskutující se tu rozohňují nad článkem. Ten v podstatě říká, že stromy prokazatelně zhoršují následky dopravních nehod a stálo by za přijmout něktrá opatření, jež by je pomohly zmírnit. Předpokládám si tito nepochybně výborní řidiči nechají zítra namotovat místo airbagu samostříl.

+2/−3
23.1.2018 19:08
Foto

M91a89r64t68i72n 15R53ů79ž26i92č39k54a 9254931848559

to základní opatření je: zlepšit autoškoly, zlepšit značení (dávat ta omezení na potřebná místa) a vidět policisty na silnice v autech, která jsou vidět pro všechny (ne tajné) ... oni si to rozmyslí

tolik frajírků, kteří to pálí 110 při zahlédnutí policajtů v koloně jedou najednou 85 a štípou pětku drát mezi půlkama ... a to ty policajty vůbec nezajímají (jinak by zastavili nesvítící auto, či řidiče s telefonem u ucha apod.), jen ten psychologický efekt

eliminací těchto nebezpečných řidičů se sníží následky a i příčiny nehod

+2/0
24.1.2018 6:14
Foto

M91i87r48o92s98l76a90v 27S64u90c95h70y 5510889640630

Strom do přírody patří, stejně jako kopce, zatáčky, déšť, sníh, mlha, ... Do přírody ale nepatří automobil. Dobrá, už ho vymysleli, je tu, a lidé ho rádi využívají. Jenže se musejí přizpůsobit přírodě. Na bezpečnou rychlou jízdu máme dálnice. Když někteří blbci nedokážou pochopit, že na okreskách se musí jet pomaleji, tak holt si zaslouží tu darwinovu cenu. Uklizení stromů z okolí cest snad udělá silnice bezpečnějšími, vezme ale řidičům zodpovědnost za své činy - budou o to troufalejší.

+2/0
24.1.2018 19:55
Foto

D24u67š61a61n 55M40a73t77o52u27š15e51k 7423510210135

stromy zároveń ale brání námrazám,sněhovým jazykům a poryvům větru....

+1/0
25.1.2018 11:31
Foto

A53n33t85o46n70í46n 24P45e30t86r57u44ž48á15l60e49k 6342113553744

Stromy nemůžou za to že rádoby řidiči jezdí jak hovada.Tím nemyslím užitečný skot.

+3/0
23.1.2018 16:35
Foto

T90o94m29á46š 21Z71e86m12á30n27e74k 2927174982665

To ne. Ale beztak jsou nebezpečné. Jsou úseky, kde stromy mohou plnit nějaký účel, ale také jsou silnice, u nichž, díky hustotě provozu, jsou stromy spíše větší riziko, ne by měly přínos. Proto je potřeba tyto aspekty zvážit a podle toho se zachovat.

0/−3
23.1.2018 18:14
Foto

P49ř22e35m43y89s42l 41Č56e81j81p 8888597768376

Všude ve světě jsou podél cest stromy, domy, svodidla, svítidla, lesy, stohy, skály, krávy ... a "no problema". Jen v Kocourkově s tím mají problém ... Asi to bude tím stylem ježdění.

+5/0
23.1.2018 20:16
Foto

T78o16m24á55š 32Z73e76m86á37n42e60k 2597274832715

To je argument typu "všichni jsou hlupáci, tak proč ne já?"

0/−4
23.1.2018 20:53
Foto

P66ř69e62m88y92s37l 74Č95e57j59p 8338907458396

Ne ...

+2/0
23.1.2018 20:57
Foto

J81i15ř59í 36L49i94b63e68r 6808780290122

Jsa řidič auta, dívám se na silnici a okolí. Chtěje se vrátit domů zdravý a celý, jedu tak, abych toto splnil. Nevím, co víc řešit.

+4/−1
23.1.2018 21:04
Foto

T12o20m30á73š 85Z82e43m13á64n84e40k 2777694442405

No a jiní to vědí.

0/−2
23.1.2018 21:07
Foto

J84i53ř78í 27L26i73b66e38r 6678770720422

Rád bych četl argument, který vyvrátí, nebo koriguje můj příspěvek. Děkuji.

+1/0
23.1.2018 21:16
Foto

T22o33m35á82š 59Z10e55m16á93n62e19k 2497614952525

Jiní vědí, jak bezpečnost zvýšit, tedy co je třeba řešit. Jistěže to nejsou jenom stromy. Ale také ne jen chování řidičů. Stejně jako Vy, se snažím jezdit bezpečně a ohleduplně, ale přiznejme si to, někdy jsme jen pasivní hráči. A co se týče bezpečnosti, ta má svá dost specifické zákonitosti. Pokud v ní chcete být dobrý, stačí pár jednoduchých pravidel, ale pokud chcete být lepší, je potřeba NEÚMĚRNĚ více opatření a násobně vyšší důslednost a spolupráce všech, kterých se to týká. Nestačí jenom jezdit bezpečně, ale snažit se o to, aby to dělali i ti druzí. Třeba jenom tím, že budeme diskutovat nad tím, zda by nebyly vhodné nějaké změny. Ale věcně a ne stylem, který na diskusích o stromech často vídám. Koneckonců se podívejte sám a musíte uznat, že odpůrci kácení používají zhusta argumentační klamy. Doporučuji příspěvek pana Drnce trochu níže.

+2/−1
23.1.2018 22:09
Foto

J30i88ř65í 31L37i31b66e70r 6388580660672

S příspěvkem pana Drnce se dá způli souhlasit a způli nesouhlasit. I jsem na to reagoval. Ale na téma bezpečnosti - kácet stromy mi přijde jako nesmysl. Jedu-li v aleji, musím podle toho řídit a se stromem se nepotkat. Na druhé straně - v zahraničí (západním) oceňuji, že předepsaná rychlost velmi zhusta koresponduje s rychlostí, jak se dá daným úsekem projet bezpečně. U nás mi toto chybí, rychlost je omezována zcela nesmyslně, a mnohdy se dá jet dvakrát rychleji, zcela bezpečně, než je předepsáno. Jak se pokusit o to, aby bezpečně jeli i druzí, toť otázka. Začíná autoškolou, a pokračuje tím, jak je daný řidič zodpovědný a inteligentní. Pokud se oba jevy sejdou v souladu, máme dobrého řidiče. Mám ale obavu, že u některých se toto nesetkává, a proto je občas jízda po našich (ale nejen těch) silnicích jednak adrenalinovým zážitkem, jednak zkouškou, nakolik odhadneme pro nás nepochopitelné jednání ostatních.

+3/−1
23.1.2018 23:28
Foto

T44o54m21á97š 60Z39e33m13á27n75e73k 2947264232405

Ještě jedna věc. To, co píšete je omezení příčin nehod. Ale druhá věc je omezení případných následků. I dobrý a slušný řidič ale může udělat chybu, jejíž následky se samozřejmě nárazem do pevné překážky zvětšují. Kolikrát se mi stalo, že jsem musel intenzivně brzdit kvůli někomu, kdo hloupě předjížděl a nemusela v jeho jednání být žádná agresivita, jenom obyčejná chyba. Zatím jsem měl štěstí. A ta samá věc se mi na stejném úseku stala vícekrát. Jsou prostě místa, která jsou nebezpečná a nevím proč by nebylo namístě jejich bezpečnost zvýšit. Jsem toho názoru, že nehoda většinu řidičů pěkně vyškolí, tak proč by měla být hned smrtelná? A co ti, kteří neřídí, ale jenom se vezou? Ti mají také zemřít kvůli chybě řidiče? Proti tomu snad nelze stavět žádný argument.

+2/0
23.1.2018 23:45
Foto

J68i12ř71í 85L47i60b30e75r 6768180560232

Co jste napsal, bych podepsal v plném rozsahu. R^

+2/0
23.1.2018 23:51
Foto

V20l48a10d38i40m17i73r 85Z71u32r35e78k 3514369405952

Nechapu tu posedlost mluvit o rychlosti. Rychlost je omezovana zcala nesmyslne? Vzdyt je to rychlost co zabiji. Porad to tu nekdo nema dobre spocitane.

0/0
24.1.2018 10:30
Foto

J46i44ř91í 23L77i34b16e81r 6188380550762

Proto všichni, kteří nasednou do letadla, jsou dle Vašeho konstatování automaticky mrtví. Hezký názor, ale mám obavu, že se nepotkává s realitou ;-D

+1/0
24.1.2018 12:28
Foto

V98l56a58d70i22m23i58r 79Z92u13r53e21k 3184459485362

Placate hlouposti. Pouzivate argument(?), ktery s tim nema nic spolecneho. Vy a i ostatni, kteri jsou posedli rychlosti (rychle rychleji nejrychleji) jste bohuzel trochu pozadu co se tyce automobilove kultury. Dam vam priklad ze Svedska, kterazto zeme je v popredi automobilove kultury. Svedsko melo 254 mrtvych na silnicich 2017. Kolik meli Cesi posedli rychlosti? Kolem 650? To se neda vysvetlit lepsimi auty nebo lepsimi silnicemi ve Svedsku.Rozdil neni tak velky a Svedi maji vice aut. Na dalnicich se jezdi 110, jen na novejsich dalnicich jsou useky, kde se jezdi 120. Kdyz ja jedu na D1, nestacim se divit, kam lide spechaji. Potom si vzpomenu, ze se D1 rika dalnice smrti. Nekdo vam muze spocitat, kolik minut si usporite jet Praha-Brno 130 (velka vetsina jede 150), nebo jet treba 110 ci 120. Bohuzel vam to jeste nedoslo.

0/0
24.1.2018 15:17
Foto

T66o51m78á94š 57Z63e30m88á67n14e34k 2917194282315

Nezabíjí rychlost. Zabíjí to, že někdo do něčeho narazí. Hlavní příčinou u nás bude nedodržení bezpečné vzdálenosti. O té rychlosti na dálnici je to taky velká polemika. Chcete-li jet bezpečně, 120-130 tachometrových je ta nejhorší varianta. Často dojíždíte kamiony, ale Vás zase často dojíždí ti, co jedou na limitu (skutečných 130 km/h), takže se často dostáváte do situací, kdy musíte dobrzďovat za kamionem, nebo tam někomu vjedete. Možná těch 100- 110 by snad šlo, ale stejně je takové cestování nepříjemné.

+1/0
24.1.2018 16:18
Foto

V66l79a47d11i61m29i61r 86Z32u65r46e30k 3824399865262

Mate to troch popletene. Ty male pomnicky a kvetiny v zatackach na polnich(?) silnicich rikaji neco jineho. Da se to vysvetlit tim, ze zase jeden cesky Schumacher jel rychleji do zatacky nez mel. A nemusi se to svadet na 'do neco narazil'. Spise jel prilis rychle. Kdyz potom do neceho narazi, tak to uz neni pricina havarky. Rychlost na dalnici? Jet bezpecne 120-130 je nejhorsi varianta? Jedte tedy presne 130. To ale prilis nepomuze, na D1 jedou (temer) vsichni 150. A ten, kdo se hned neodpravi do praveho pruhu, kdyz jede 130, meze pocitat s tim, ze zavodnik za nim, ktery jede rychleji, ho neomalene na to upozorni. Na coz nema pravo. Cestovani 110 je neprijemne?Jak to muzete vedet? Vzdyt vy jste 110 nikdy nejel? Hm. Delaji to tak miliony obcanu v Evrope. Jeste jednou musim podotknout, ze automobilova kultura v Cesku neni jeste na vysi ve srovnani se zapadni Evropou. Po sametove revoluci jste si nakoupili spoustu aut, ale jezdit spravne jste se nenaucili.

0/0
25.1.2018 11:43
Foto

J58i68ř86í 98L17i80b32e10r 6508680140652

Ale, ale... Vůbec nevíte, jak jezdím. Pokud jedu po dálnici, tak tak, abych nikoho nebrzdil, ani neblokoval. Mezi obcemi, či ve městě to samé. Že bych byl posedlý rychlostí - to bych musel jet si to vyzkoušet někam na uzavřený okruh, a nevidím k tomu důvod. V Německu, pokud nechcete být brzdou dopravy, se musíte rychlostí přizpůsobit ostatním. Prioritou je pro mne se bezpečně dostat z bodu A do bodu B, a jet tak, aby posádka v autě mohla klidně usnout. A na nehodovosti na D1 se dost podepisuje její stav, v některých úsecích se prakticky nedá jet v pravém pruhu, aniž by Vám nevypadly vlastní zuby (dobře, trochu jsem to přehnal, ale podvozek auta pak zbytečně a neúměrně trpí). Osobně Vám vůbec neberu, že si můžete jezdit ve městě 30 km/h, mezi obcemi 50 km/h a na dálnici 80 km/h v pruhu s kamiony. Pokud tím nebudete zdržovat ostatní, tak spánembohem :-)

0/0
24.1.2018 16:54
Foto

V43l20a14d91i23m90i91r 54Z75u18r30e96k 3724169185912

Nejak jste zapomel co jste napsal - rychlost je omezovana zcela nesmyslne...mnohdy se da jet dvakrat rychleji, zcela bezpecne, nez je predepsano. Rad bych vedel, kterou predepsanou rychlost chcete jet dvakrat rychleji? Ach jo. Ridicu jako vy, kteri jsou dobri a chteji jezdit rychleji, jsou v Ceske Republice asi 2 miliony.Mozna vic. A cast jich skonci na hrbitove. Tohle nikam nevede. Statistiky mrtvych na silnicich to dokazuji.

0/0
25.1.2018 11:18
Foto

J38i84ř12í 46L88i63b21e80r 6268760750582

Naprosto klasický případ jsou značky omezující rychlost kvůli nějaké stavbě sousedící se silnicí (kvůli stavebním strojům). Stavba už dávno stojí, stavební stroje dávno pryč, a značky tam stojí a stojí... Zbytečně a nesmyslně.

0/0
25.1.2018 11:41
Foto

V81l81a66d47i12m78i64r 43Z37u67r53e43k 3224419365512

To je zcela jiste tak, ale to jsou ty vyjimky, vime. To nema s rychlosti a poctem mrtvych a snem jezdit jeste jeste rychleji nic spolecneho. To neni argument!

0/0
25.1.2018 11:53
Foto

J52i76ř67í 66L96i36b95e92r 6408190930432

Rychlost a počet mrtvých na silnicích nemá žádnou relevantní souvislost. Obě auta, které jedou proti sobě, můžou mít rychlost 50 km/hod. a čelní střet stejně může skončit fatálně. Jestli něco zabíjí, tak chyba řidiče, v malém množství třeba i technická závada a následná havárie. To se ale lidem, kteří jako mlýnek pořád do zblbnutí opakují, že rychlost zabíjí, těžko vysvětluje... :-(

0/0
25.1.2018 12:04
Foto

V42l62a88d72i51m50i15r 50Z27u90r57e21k 3874199885692

Rychlost a pocet mrtvych na silnicich nema zadnou relevantni souvislost? Tohle je tak hloupe prohlaseni, ze nema cenu dale diskutovat. Priste se musim vyvarovat zaplest se do debat s hlupaky.

0/0
25.1.2018 13:14
Foto

J75i50ř59í 43L65i36b74e60r 6418530500782

Jedno české přísloví říká: "Podle sebe soudím tebe". Vaši odpovědi se vůbec nedivím, a děkuji ;-D

0/0
25.1.2018 15:50
Foto

R59a83d63i95m 41P37o48l94á64š75e39k 9396423939309

Stromy kolem silnice mají svůj účel. Snižují hluk vozidel a zachytávají dopravou vzniklý prach i částečně exhalace. Zrušíme teď stromy kolem silnic a za 10 let nám nějaký nazelenalý bruselský úředník příkazem odhlasovaným EU parlamentem nařídí naopak kolem swilnic stromy vysázet.

Bohužel to vypadá, že aby se vyhovělo všem, tak by 15 - 30 metrů kolem silnice na obě strany muselo být úplně volno kvůli těm řidičům, co by se jinak mohli o ty stromy zabít. A dalších 20 - 50 metrů na každkou stranu být hustý lesw, který by kvalitně odfiltroval ono obtěžování hlukem, prachem a emisemi.

+3/0
23.1.2018 16:14
Foto

J70i84ř97í 59N59o55s16e96k 7256942985294

hlavně ta auta jsou nebezpečný...samy narážej do stromů a kolikrát i jiný daleko horší věci dělaj

+2/−1
23.1.2018 15:32
Foto

P66a92v81e24l 73Š45v35a80r47c36e39r 1750288482427

Přemýšlel jste, proč se na sjezdovkách obalují konstrukce sněžných děl molitanem? Poradím, jsou pro lyžaře nebezpečné, přestože tam jen stojí ;)

+2/−2
23.1.2018 15:39
Foto

J53i73ř68í 77N77o10s25e43k 7216122535424

na sjezdovce už jsem nebyl 35 let a je mi nějaká sjezdovka celkem volná;-)

+1/−1
23.1.2018 15:44
Foto

M56a13r38t30i22n 92R61ů70ž96i50č48k27a 9974201698269

a že je neodstraní :)

a nevykácí okolo les

bilboardy nevadí - tedy vadí, ale jsou v tom prachy, tak si to někdo prohlasuje ... o stromy se zajímá jen "pár ekoteroristů" a na ty je veřejnost naštvaná

nebezpečné stromy odstranit nebo okolo nich udělat svodidla - auto se vrátí hezky do protisměru a udělá větší paseku nebo udělá hezký kotrmelec

ona kdyby byla policie co k čemu a ty problémové úseky hlídala = byla tam vidět, ono by se dost těch frajírků neodvážilo dělat bordel

0/0
24.1.2018 6:09
Foto

D63a87n12i37e73l 48D54r86n95e75c 6891569986272

Z diskuse mi vychází následující:

1) Dobrému řidiči se nikdy nestane, že by proti němu vyjel nějaký blázen v protisměru, nebo že by na něj spadla větev.

2) Dobrý řidič nikdy neudělá chybu.

3) Rekonstrukce aleje, tedy vykácení stávajících stromů v těsné blízkosti silnice a výstavba nových, posunutých o pár metrů dál + výsadba keřů = zabetonování republiky.

4) Pokud řešíme kácení alejí, tak to znamená, že zároveň neřešíme špatně postavené příkopy, špatně postavené můstky přes příkopy, špatně umístěné sloupy a billboardy.

5) Náraz do dopravní značky je stejně nebezpečný jako náraz do stromu o průměru půl metru.

6) Snížení počtu úmrtí na silnici o 15 % je k ničemu, protože nám pořád zůstane 85 % obětí.

7) Podstatné je co největší zpomalení dopravy, když pojedou všichni všude padesátkou nebo pomaleji, tak se téměř nikdo nezabije. Že pak cesta potrvá násobně dlouho, je detail.

8) Strom je živý organismus a neměli bychom ho zabíjet. Zároveň bychom měli používat více přírodních materiálů, třeba dřevo místo plastů.

9) Kvalitní řešení není nejlevnější řešení, a proto bychom ho měli rovnou zavrhnout.

+5/−3
23.1.2018 15:32
Foto

T20o97m57á46š 87Z67e70m72á23n35e58k 2127104272745

= odpůrci kácení jsou demagogové.

0/−2
23.1.2018 15:54
Foto

T69o86m29á55š 53Z28e21m92á32n93e73k 2657984592655

Většina jejich argumentů je typu ad absurdum. Kdyby pár. Ale tohle je opravdu výkvět argumentačních faulů. Možná je to nějaká specifická kategorie lidí, každopádně je to zajímavý fenomén, kde by bylo zajímavé odhalit jeho příčiny.

+1/0
23.1.2018 18:44
Foto

J26i62ř30í 21M55a92t21u82š 6715611297235

Co to je "typ ad absurdum"? Víte, co znamená latinská předložka "ad", když už ji používáte?

0/0
23.1.2018 23:10
Foto

T12o22m38á44š 68Z82e32m86á60n28e34k 2527914632335

Předložka ad se pojí se čtvrtým pádem. Jednoduše přeloženo to znamená absurdní. Pravda opomněl jsem uvozovky. Též bych si dovolil Váš příspěvek zařadit do kategorie "úhybný manévr". Věcnou argumentaci u Vás pohledat.

+1/0
23.1.2018 23:26
Foto

J90i36ř90í 21L40i59b81e65r 6898290280662

Kromě bodů 1., 2., 6. a 7. s Vámi zcela souhlasím. R^

0/0
23.1.2018 21:15
Foto

J65i42ř94í 54N58o46s69e58k 7916282895974

neříká se tomu přirozený výběr?

0/−2
23.1.2018 15:27
Foto

T27a23d76e36a75s 92P75i84s14t91a 6909252881917

Neříká se tomu tragická nehoda chlapečku? Trocha pokory by neškodila.

+2/0
23.1.2018 15:28
Foto

J49i39ř90í 45N64o14s88e44k 7906862125814

děkuji už dlouho mě tak hezky nikdo neoslovil ;-)

+1/−1
23.1.2018 15:30
Foto

P63a66v86e98l 35Š67v34a12r88c96e65r 1100378422877

Církve v minulosti neuznávali lékařství, tehdy tam byl také přirozený výběr.

+2/−1
23.1.2018 15:34
Foto

J62i23ř65í 75N44o58s23e76k 7406182625544

to máte pravdu...náboženství je krystalická lidská blbost....zrovna jako nebezpečná jízda na silnici....zpracujte si na tu blbost projekt

+2/−2
23.1.2018 15:46
Foto

P65a11v67e88l 49Š33v57a68r90c98e41r 1700238822217

Nejde o náboženství ale o lékařství a vaši blbost

0/0
23.1.2018 15:54
Foto

J25i77ř60í 40N10o25s38e65k 7186962115324

děkuji za příjemnou diskuzi....nenapsal jste náhodou, že církve neuznávaly lékařství....?....bez komentářeRv

+1/0
23.1.2018 16:09
Foto

P79a19v89e14l 19Š68v70a79r96c80e38r 1120668612597

Pointu hledejte v tom, že lékařství brání přirozenému přírodnímu výběru. Který vy, stejně jako církve v minulosti hájily.

+1/0
23.1.2018 16:59
Foto

M76a13r14t35i55n 53R81ů57ž72i84č28k53a 9554821788399

církev asi těžko hájila přirozený výběr ... ta jen zakazovala zásahy, které má Bůh :)

0/0
24.1.2018 6:18
Foto

V96i21l12é20m 63N25o53v59á93k 3904465586356

Já být na místě expertů tak bych zakázal růže, protože mají trní a v každém případu i kamna, protože pálí a znečišťují ovzduší.

+3/−2
23.1.2018 14:42

Pochvaly bych výrazně omezil, víc berou než dávají, vysvětluje psycholog

Premium Stále více čelíme nezdravému tlaku, abychom byli úspěšnější a výkonnější. Jak budovat zdravé sebevědomí? Jak správně...

Opakovaný výstup na osmitisícovku může urychlit demenci, říká neurochirurg Beneš

Premium Špičkový neurochirurg Vladimír Beneš, už třetí v řadě slavné neurochirurgické dynastie, o šťourátku v mozku, hezkých...

Pohodlnější to nikdy nebylo. Velký přehled služeb televize přes internet

Premium Otestovali jsme devět služeb televize přes internet. Vybrali jsme ty, které můžete používat s libovolným poskytovatelem...