- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ještě více by se měly zamyslet maminky, které mají dítě na vlastním těle v šátku. Je to velká móda, ale strašně nebezpečná. To dítě je nechráněné. Zvláště v dopravních prostředcích, kdy v případě nehody setrvačností rozdrtí dítě vlastním tělem nárazem do předmětů před sebou (podle směru, kterým síly působí a kterým směrem je matka otočená). To dítě může neopatrným pohybem kdokoli zranit (i sama matka) např. při neopatrné otočce, při chůzi na chodníku, mezi regály v obchodě a pod. V kočárku je dítě chráněné.
Nejjednodušší a nejlevnější řešení je dát jen jednu závoru na pravou stranu. Tím pádem výjezd za šrančiště bude vždy volný a peníze za druhou, zbytečnou závoru mohou jít třeba na důchody, nebo mimoúrovňové přejezdy.
Na takto frekventovaných přejezdech by mělo být čidlo automobilu na kolejích které zvedne či nespustí závoru bránící opuštění a dá avízo strojvůdci že není vhodné jet 120 km/h. To by pomohlo více než buzerace běžných řidičů spouštěním závor několik minut před vlakem, který kolikrát na přejezd ani nedojede a začne couvat.
Jinak, jak se provádí osvěta sedumdesátiletým kamioniákům z ciziny?
no stačilo by kdyby strojvedoucí "nečuměli do mobilu"
kdo si myslí, že by ten vlak zastavili: https://www.youtube.com/watch?v=y4G-p6fUwNI
Od Vraňan (právě kvůli nic) se ledacos změnilo.
Pomohla by prevence:
Nejlevnější: Nápis s piktogramem uvnitř každého přejezdu o možnosti prorazit závoru. S nouzovým signálem. A s telefonním číslem kam hlásit porouchané vozidlo a číslo přejezdu a s potřebou zvednout závoru a tím signalizovat poruchu. S kamiony jezdí lidi z jiných auto-kultur a ač jsou samozřejmě povinni znát předpisy u nás, tak jim to nemusí dojít, pokud mají v zemi 2 tratě s jedlovými závorami a řetězy a zvonky.
Nouzové tlačítko na přejezdu s varovným klaksonem (... ... ... ... ...) pro strojvůdce a hlášením do centrály. Málo kdo ví, že tento signál znamená pro průvodce Zastavte všemi prostředky. I kdyby se hlášení nemělo dít drážními kabely, ale GSM, tak i při určité míře nejistoty za to stojí.
Snímač přítomnosti předmětu na přejezdu (ať už na jakémkoliv principu).
Nejlepší prevence je dodržovat pravidla. To ostatní je jen sichrovka pro neukázněné řidiče. Proč by měli všichni platit za tyhle pomýlené výjimky?
Tak by mě zajímalo, jak to mají v Srbsku se zastávkami, ale u nás se obvykle na železničním přejezdu nestojí. Proto nechápu, proč tam trčel celé dlouhé 2 minuty. To je tolik času, že mohl závory prorazit několikrát a odjet z kolejí. Otázkou zůstává, jak moc poškodí kamión/plachtu, když prorazí závory. Pokud to pak musí zaplatit, tak to může být dobrý motiv, proč zůstat stát... Ale to je jen spekulace.
Jo no, protože rozjetý vlak nadělá na kamionu (a ostatně i na vlaku samotném a na okolí přejezdu) mnohem méně škod než proražená závora.
Problém je v politicích co řídí tuto zemi. Na silnici se dějí takové prasečiny, že to k takovému vyvrcholení spěje. Kdyby každý pirát silnic dostal přes prsty už při běžném přestupku, tak k takovému mastivnímu těžkému porušování předpisů nedochází. Je to o výchově řidičů v každodenních situacích. Včera mě polák předjížděl přes plnou, na tachometru jsem měl 98 (90GPS). Ví že je absolutně nepostižitelný. V Brně máme kamerový systém v tunelu který sice měřit umí, ale měřit se nebude. Jistý politik z ODS chrání delikventy, sám je asi pirát silnic, pokutovat se nebude. Takže tak to u nás funguje.
Nemělo by se to, ale chápu, když se to rozbliká a jste 20m od přejezdu, závory dřív jak za 30s dolů nejdou, ale proč tam proboha zůstanou stát, to už mi jasné není.
Tak usák by jeste poradne soupravu zrychlil a to neplati jen u vlaku
Srbskýmu dědkovi z kamionu jedině doživotí!!
Strojvedoucímu za bleskovou reakci a po tom, co si už na kolejích prožil, jedině metál...
A iDNES bych vyznamenal Křišťálovou lupou pro rok 2019 za úžasné tři reklamy v délce dvojnásobku samotného videa.
A co tak pověsit toho dědka na nejbližší větvi? Nebo že bychom ho upálili? Za živa stáhli z kůže? On je přece jenom jistý rozdíl mezi idiotem a úmyslným vrahem.