"Nyní nasazujeme na trati Tanvald - Harrachov pouze moderní vozy Stadler, kterým problémy s brzdami nehrozí," řekl železničář a dopravní specialista Jindřich Berounský. Koordinátor veřejné dopravy v Libereckém kraji Korid ale projevil zájem, aby vozy typu 843 jezdily v horách dál.
České dráhy udělaly v klesání z Kořenova do Tanvaldu zkoušky, při nichž zjišťovaly, jak účinně vozy typu 843 brzdí a jak jim při tom prokluzují kola. "Testovali jsme nové brzdové obložení," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
S vozy typu 843 počítají železničáři na trati z Tanvaldu do Harrachova jako s posilami, pokud by Stadlery nedokázaly pobrat všechny pasažéry. České dráhy by je nasazovaly i při mimořádných událostech nebo tehdy, pokud by si je někdo objednal na zvláštní jízdy.
Loni v lednu se řítil vlak typu 843 s porouchanými brzdami do údolí rychlostí až 87 kilometrů. Podle Drážní inspekce se tehdy dopustil chyby strojvedoucí. Moderní Stadlery nemůže podobný problém potkat. Na jizerskohorské železnici se jich takřka neslyšně pohybuje šestnáct.
Specialista Berounský však upozornil, že zastaralá trať z Liberce do Tanvaldu s novými Stadlery neladí. V červnu souprava Stadler dokonce vykolejila mezi Tanvaldem a Smržovkou. "Technický stav železniční tratě, kde se vlaky Stadler pohybují, je špatný," vysvětlil.