matematika, student, škola

matematika, student, škola | foto: Profimedia.cz

Najděte si svého studijního pomocníka. Zkuste cdstudent

Pomalu se blíží maturity i přijímačky na vysoké školy. Řada studentů už jistě shání vhodné "papírové" nebo "elektronické" učebnice, které by je na maturitu i přijímačky dobře připravily. Přečtěte si, co si studenti a učitelé myslí o studijním pomocníku cdstudent, který nabízí maturitní otázky, čtenářský deník nebo řešené příklady z matematiky.

Co si myslí o cd-romu cdstudent STUDENTI:

1) Při studiu jakých předmětů cdstudent nejvíce využíváte?
2) Jakým způsobem se z cdstudent učíte? Vytisknete si z studijní materiál, který potřebujete, nebo se učíte z počítače?
3) Má podle vás cdstudent nějaké nedostatky? S čím jste naopak spokojeni?

Marek Brumlich, 2. ročník na Obchodní akademii v Tanvaldě

1) Často ho využívám při studiu literatury či dějepisu. Jelikož naše profesorka nemá talent shrnout stručně látku a nedokáže vyzdvihnou důležité skutečnosti, hodina literatury potažmo dějepisu je tak často dezinformační chaos.

Jelikož nejsem zrovna premiant v matematice, pomáhají mi neřešené příklady, kde si můžu vyzkoušet příklad vyřešit a poté se mi zobrazí správné řešení a postup. Je to velice interaktivní a člověk po několika příkladech látku pochopí.

2) Nerad čtu z obrazovky počítače, rád si v textu zvýrazňuji. Většinou to dělám tak, že pokud jde o studijní materiál, tak si ho vytisknu. Taháky z cdstudent moc nepoužívám, jednak je radši píši ručně a také jsou pro malou nápovědu pod lavicí zbytečně moc obsáhlé.

3) Jsem moc spokojen s kvalitou a strukturou referátů, ať už jde o historické nebo ekonomické téma, nikdy by se mi nestalo, že bych obsah nepochopil. Na internetu se dá najít spousta podobných referátů, ale už menší část je kvalitní, ještě menší část je dostatečně obsáhlá a věcně správná a když už se najde nějaký kvalitní, tak většinou není zdarma.

Neříkám, že referáty z cdstudentu ošlehávám na seminárky a vydávám za svoje, ale využívám jej jako důvěryhodný zdroj informací. Jediné co bych možná vytkl je to, že občas nějaké téma prostě nenajdu, ani cdstudent není dokonalý, ale kvalita je důležitější než kvantita.

Miroslav Kubík, 2. ročník na Gymnáziu Františka Palackého ve Valašském Meziříčí

1) Už jsem měl hodně zkušeností s různými výukovými CD, ale cdstudent mě opravdu překvapilo, látka je přehledně uspořádána a je tam řada příkladů.

Nejvíce ho využívám při studiu angličtiny, dějepisu, fyziky a matematiky. Můžu říct, že mi to opravdu pomohlo. Bylo přehlednější než mé sešity.

2) Studijní materiál si obvykle vytisknu a pak ho všemožně přenáším.

3) Nedostatky jsem zatím nenašel, s CD jsem zatím spokojen. To, co jsem potřeboval, jsem tam vždy našel.

Co si myslí o cd-romu cdstudent UČITEL:

Josef Provázek, 8. rokem učí na Gymnáziu v Pelhřimově

1) Jak dlouho CD vlastníte a využíváte ho při výuce?
Vlastníkem CD jsem od jeho prvopočátků, které jsou spjaty s rokem 2003. Vím, že koncepce CD nebyla ponechána náhodě, že se na jejím vzniku podílelo velké množství kvalifikovaných lidí, převážně kantorů a to nejen na tvorbě, ale i na oponentuře.

Jsem vyučujícím matematiky a informatiky a CD využívám v hodinách matematiky, hlavně díky zdařilému výběru příkladů ze sbírky příkladů a díky možnosti postupného odhalování řešení příkladu. Umožňuje mi to více se věnovat studentům, diskutovat s nimi a sledovat jejich myšlenkové postupy.

Nemusím neustále stát u tabule, a několikrát za hodinu ji popsat a smazat. Mohu jim zadání promítnout na plátno, pohybovat se mezi studenty, čímž se hodina stává zajímavější, dynamičtější a snadněji udržím jejich pozornost. 
 
2) Jste s cdstudent spokojen? Má podle vás nějaké nedostatky? Co naopak považujete za vydařené?
Ano, jsem s CD spokojen, i když jak s oblibou říkám - matematiky není v těle nikdy dost, samozřejmě bych uvítal neustálé doplňování materiálů a rozšiřování databáze příkladů.

Jedno CD nemůže být samospasitelné po celou dobu čtyřletého studia střední školy. Může se však stát velmi dobrým pomocníkem a rádcem středoškolského studenta. Pokud jsem tam někdy něco postrádal, využil jsem jiných zdrojů či materiálů, nepovažoval jsem to za nedostatek CD.

Líbí se mi, jak jsou v cdstudent udělané přehledy jednotlivých matematických témat ve formátu pdf. Je příjemné si je vytisknout a pohodlně využívat.

Petr Husar, ZKOUŠKY NANEČISTO: jaký má názor na učení z učebnic a učení z CD a internetu

Myslíte si, že studenti využívají "papírových" učebnic, nebo spíše těch "elektronických"?
Porovnat výši zájmu o klasické učebnice s elektronickými se asi neodvažuji. My nabízíme oboje, o oboje je zájem, přesné počty ve srovnání však nemáme.
Tipnul bych si, že zájem pořád převažuje o tištěné učebnice, dají se převážet, nosit sebou, jsou jasněji strukturované.

Jaké výhody přináší podle vás učení z cd nebo internetu?
CDRom toho mnohdy nabízí více, ale zase to není na první pohled vidět. Elektronické materiály asi vítězí tam, kde jde o rychlost, je výrazně rychlejší zpracovat třeba komplet všechny testy z určité vysoké školy (my tak například připravujeme matematiku z VŠE) a dát je na web, než je připravit do publikace a dostat na pulty.

Zájem o elektronické materiály je také ovlivněn tím, že je na webu mnoho věcí zdarma, z mého učitelského pohledu většinou v bídné a žalostné kvalitě. Současná generace je ale zvyklá na internetu platit za máloco.

Informace o cdstudent

* cd-rom cdstudent je univerzální studijní pomocník pro středoškoláky. Bylo navrženo tak, aby vyhovělo každodenním potřebám středoškolských studentům

* je vhodné pro přípravu k písemkám z matematiky, fyziky, chemie nebo psaní čtenářského deníku a referátů

* obsahuje i studijní materiály pro maturanty, kterým usnadní přípravu na zkoušku dospělosti

* na cdstudent spolupracují studenti středních škol

* více informací najdete na www.cdstudent.cz



Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video