Úterý 25. února 2020, svátek má Liliana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 25. února 2020 Liliana

Diskuse k článku

Kapka v moři modrých zón: redakce otestovala P+R parkoviště

Redakce testovala parkoviště P+R v Praze i Brně. Opět se rozšiřovaly modré zóny, mnohdy až k parkovištím P+R, tím pádem jinde než na těchto parkovištích nepůjde levně parkovat. Kdy, kde a jak můžete dnes ve velkých městech zaparkovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a37n 91D72l54o62u47h85ý 7894299720349

Neplatit to, zakrykavat RZ (nebo sundavat) a je klid! Kdyz to udela milion aut najednou, nestihnou to odbavit v zakonem stanovene lhute. V parizi pred 20 lety reseli to same a mistni to proste zacli ignorovat ve velkem... vysledkem bylo kazdy rok milion neodbavenych pokut ;-)

0/0
20.11.2019 8:43
Foto

M35i70c17h83a61e27l 23S50t48a22n46o37v96s59k42ý 6927755228844

Blbý je, že modrá óna v Praze znamená něco jiného, než v jiných městech, třeba Pardubicích. Ale to by to nebyli pardubičtí radní, aby neměli něco extra - a extra blbého...

+1/0
19.11.2019 23:30

P76a17v37e96l 49N76o91v48á56k 9745611838574

Líbí se mi, jak si pražští řidiči libují, že zaparkují před domem v modré zóně, což předtím nemohli, protože tam nebylo místo. A chápu, že se jim nelíbí, když jim říkáme, že je to veřejná komunikace a že na parkování mají úplně stejný nárok jako kdokoli jiný. Jenže - právo svobodně parkovat máte jen na svém vlastním pozemku nebo na soukromém parkovišti, které leží na soukromém pozemku. A ulice soukromý pozemek opravdu není!

Modrým zónám se od jejich počátku podařilo to, co asi nebylo jejich cílem. Zaplnit město auty. Auty Pražáků. Pokud chce Praha situaci s parkováním řešit, musí veškeré parkování rozumně zpoplatnit. Např. od 5,-/hod. na okrajích po dejme tomu 50,-/hod v centru. Ale PRO VŠECHNY!, i pro rezidenty. Jinak to nemá smysl. Samozřejmě by měla být možnost "předplatného" (také pro všechny bez rozdílu), které by začínalo třeba na 500,-/měsíc na okraji až po cca 5000,-/měsíc v centru. Komu to přijde moc, zaparkuje si jinde, kde to bude levnější. Nebo prodá auto. Žádný problém. Ale znovu opakuji, platit MUSÍ VŠICHNI. Namalované zóny ať klidně zůstanou, ale jako placené parkování. Buď hodinové, nebo paušální. A znovu opakuji - pro všechny.

+1/−2
19.11.2019 18:38

L29u67k43á10š 17H19i75n89t48e39r43b26u76c58h79n78e49r 6615186817913

Jasně, Praha si vůbec nesmí dělat služby pro své občany, ale v jiných městech zcela stejné zóny nevadí. Už jste podal žalobu, právníku amatére?

0/0
20.11.2019 9:49

P74a84v57e77l 68N37o85v64á39k 9915281548134

Příspěvek je o Praze, protože je o Praze ten článek. Samozřejmě to vadí i v jiných městech a vesnicích, pokud tam něco takového mají... :-)

0/0
21.11.2019 11:56

I37v89a50n 66P12o36k82o50r60n40ý 7779275698

Až na každé návsi bude platit auto s pražskou RZ to co venkovan v Praze ... měla by být přece nějaká rovnováha.

Jinak ale sekat ruce těm, co vymýšlí a bezpracně bohatnou na modrých zónách.

Parkování se dá samozřejmě regulovat i neodíráním motoristů - stačí místo výpalného a aut vyrábějících další zbytečný smog za účelem kontroly zaplaceného výpalného umístit parkovací hodiny za sklo auta a k tomu pěší hlídky kontrolující dobu parkování. Alespoň by byli strážníci v ulicích vidět tak, jak nám to slibují před každými volbami.

+1/−2
19.11.2019 17:31

T37o39m39á74š 82K85o97r10e51c 1980163245511

Když jedete z jihu do Vídně vlakem, každá (!) stanice z kraje města má vedle sebe obří parkovací dům, takže kdekoliv jde nechat auto a zbytek dojet vlakem nebo metrem. Do Drážďan se dá v pohodě dojet a parkovat na četných místech i v úplném centru.

+3/0
19.11.2019 15:52

G79i83t70a 93H35o16r35á36k91o76v51á 4664217577516

Protože Drážďany byly vybombardované. Jinak parkoviště opravdu chybí, hlavně že vybírají.

0/0
19.11.2019 21:53

J57a25n 30B47u39b61i13k 9782401912767

Inu městské části rychle přišly na to, že modré zóny s minimálním nákladem nesou obrovské zisky - loni to bylo 650 milionů korun. Takže proto jsou dnes už mezi vilkami, kde nikdy nouze o parkování nebyla a proto se radnice k modrým zónám nedávno ještě skeptické, rychle přizpůsobily.

Ony by modré zóny vadily míň, kdyby byly doplněny tím, co je všude v civilizovaném světě běžné - veřejnými parkovacími domy, P+R parkovišti, časovým odstupňováním výše parkovného, případně omezením pouze na dobu, kdy je poptávka vyšší než nabídka. Jenže když je základním kritériem výše inkasa, nelze nic takového činit. A vůbec už nic stavět, to by byl vejvar menší........;-€

O tom, že dnes nejste z pohledu politků Pražák, ale obyvatel své městské části (a to ne celé), protože jinde jste brán jako obtěžující cizák, pak žádná.Rv

+12/−1
19.11.2019 13:29

J54i95ř23í 48K69ü82h40r 2410566440356

Parkovacích domů je v Praze spousta. Jen je občané ne zcela využívají.

Kdyby je využívali více, tak je budou developeři více stavět.

+1/−2
19.11.2019 14:05

P13a85v49e28l 70T28r81u32k68s37a 3823797132693

P+R ma byt na okraji mesta, pobliz metra, s dostatecnou kapacitou a relativne levne. Jenom tak ma smysl a vetsina lidi do mesta nebude zajizdet, ale odstavi auto na okraji. To ma byt hlavni prinos P+R.

To, ze v nejakem parkovacim dome zaparkuju za 80 Kc na hodinu je sice pekne, ale uplne naprd.

+7/0
19.11.2019 14:21

P53e21t72r 48K91e93ř 8483384922868

Když Praha umožňuje parkovat rezidentům za nesmyslný poplatek na veřejném, pak bude "parkhausy" jen těžko někdo využívat. Čí asi jsou ty vozy na ucpaných modrých zónách, když návštěvník Prahy je lovná zvěř??

+1/0
19.11.2019 14:55

J65a18n 46B19u19b76i31k 9472361182957

Myslíte soukromé parkovací domy v nákupních centrech a hotelech? Ty asi nemají za úkol suplovat veřejnou nabídku parkovišť, že

0/−2
19.11.2019 15:16
Foto

M58i29c57h39a43e50l 57S21t73a84n52o12v74s30k90ý 6467925278504

Až budou parkovací domy za akceptovatelné ceny, budou je lidi víc používat. Já si myslím, že by se měla zlepšit veřejná doprava v kraji, aby to lidi nenutilo používat auto. Pokud někdo bydlí na vesnici, kam jedou dva autobusy ráno a jeden odpoledne - a o víkendu nic, nemůže se nikdo divit, že jsou velká města plná "přespolních" auťáků.

0/0
19.11.2019 23:35
Foto

L47u47k76á13š 18N60o51v59o84t42n29ý 6856307838228

Největší blbost je to, že zóny jsou v Praze rozdělené dle městských čtvrtí, tudíž obyvatel Vinohrad má smůlu ve Strašnicích a naopak i když to je mnohdy třeba vedlejší ulice. Nechť modré zóny nechají (chápu, peníze), ale ať je zavedou jako celopražské tj. rezident Prahy je rezident celé Prahy a nikoliv jenom své čtvrtě.

+3/−2
19.11.2019 13:21

J24i77ř32í 90K79ü29h63r 2850906210456

Proč ne rovnou rezident či či EU?

0/−1
19.11.2019 14:06

P27e98t26r 90K35e83ř 8103594152878

Logika je shodná v malém, jako velkém. Městské části řeší pouze to co jim múže přinést hlasy. Ostatní je nezajímá. Jinak by platil každý bez výjimky. Protože veřejný prostor nelze do nekonečna osazovat dalšími a dalšími vozy. Jaký rozdíl je pro ostatní uživatele veřejného prostranství, zda jej zabírá 10 pražských, nebo vesnických aut?

0/0
19.11.2019 15:00

R97o76m96a53n 11P30o71l90á89č72e38k 5346529395

Bohužel města a městské části si příjmy z parkování jenom zlepšují příjmy... Nikoli nevrací je zpět do dopravy...

Bohužel přístup našeho pražského radního pro dopravu, který se nechává fotit u parkoviště o 200 místech u D1 je opravdu k pláči...

+4/0
19.11.2019 12:49

B20r26o38n41i59s35l11a58v 13G90a69b26r74y84š 2812239961

To mozna ano, ale projekt probiha nejakym schvalovanim. Proc nenamital nic ten, kdo to schvaloval?

0/0
19.11.2019 13:51

B31r16o24n69i76s11l29a87v 39G89a57b66r68y15š 2162829861

To melo byt pod pana Krcmare, omlouvam se za prehmat.

0/0
19.11.2019 13:51

V58á74c57l97a10v 12K95r38č59m32á68ř 1285178732685

Za realizaci P+R u stanice Letňany by si projektanti zasloužili tak akorát pár facek. Auta, která čekají na vjezd, zablokují autobusy, které odjíždějí od metra. Mozek se při projektování zdá se moc nepoužíval.

+1/0
19.11.2019 12:24

V58l67a57d51i19m32í85r 48F83i92b66i94g51e29r 5144201501264

Parkovací zón jsou jen bezpracný příjem. Parkovacích oprávnění se vydává mnojem víc než je parkovacích míst, místní platí, ale když přejedou do jiné pražské části tak platí jako každý jiný. Měšťáci místo aby dohlíželi na pořídek ve městě se starají převážně o parkování a místa v modrých zónách jsou přes den poloprázdná protože 60 na hodinu je docela raketa. V centru to ještě pochopím jsou tam úzké klikaté silnice ale někde pomalu v polích na okraji města to je už moc.

+3/0
19.11.2019 11:48

P85e81t21r 11K92e56ř 8913104572928

Celkově se jedná o zcela zvrácený a diskriminační přístup. Na jakém základě má rezident právo usurpovat veřejný prostor? Protože si nechce na svůj "křáp" zajišťovat parking? To by mohl druhý zabrat parky s argumentem, že chová koně a potřebuje pro ně přece výběh a pastvu. "Tak se úřade starej ať jej má kvalitní a před domem, když bydlím v té Praze."

+2/0
19.11.2019 15:08

M55a28r56t41i88n 19Z26e94l83e95n48y 2747810909129

Stejně většina řidičů co jede do Prahy chce jet až na místo a né přesedat z auta na MHD.

+2/0
19.11.2019 11:40

R57o81m91a27n 18P15o82l45á94č71e75k 5366669665

Oni by ani nechtěli... Jenže v půl osmé většina hlasí full...

0/0
19.11.2019 12:50

J98i57ř63í 14K39ü16h93r 2830496980676

Většina MHD?

0/0
19.11.2019 14:07

P33e64t44r 68K35e83ř 8333394192748

Ta už je v koncích v 6:30. Kapacita MHD, tak jak je realizována nyní, nestíhá obsloužit ani dosavadní cestující. Čím by asi měli jezdit ti co opustí auta na vjezdu do města??

+1/0
19.11.2019 15:10

J47a85n 27B22u97b82i52k 9292741322197

u nás na jihovýchodě od 1. listopadu jedna autobusová linka jezdí jen o špičkách a druhé prodloužili intervaly o 50%. Dříve jezdily celý den a střídaly se po 10 minutách. Prý nejsou řidiči.

Což sice lze chápat z pohledu města ale těžko z pohledu lidí, co se do autobusu nevešli a musí 15 minut čekat na další.....

0/0
19.11.2019 15:20

M67i41c79h66a41l 80K97r50č12á89l 6588368826492

Nevím proč si někdo stěžuje na Brno. Hodina parkování zdarma, o víkendu a svátcích taky zdarma. Teda kromě úplného středu města. A místo P+R slouží parádně parkoviště u Boby a Teska v Kr. Poli, kde je místo vždycky a autobusem č.67 to odtud trvá do centra asi 10 minut.

0/−1
19.11.2019 10:44

M78i97c21h65a62l 10R88e79i48t85e59r 7805613194

Ty pocty mist na P+R v Praze mi prijdou naprosto k smichu. Pokud chce Praha dostat auta z mesta, nejdriv musi zajistit ze prespolni budou moci bez problemu odstavit auto na hranici mesta u metra nebo tramvaje.

+7/0
19.11.2019 10:09

V40l70a73d80i67m87í66r 32F63i70b83i80g43e79r 5814911961164

No a taky by měli zapracovat na MHD. Možná to konšelé neví a rádi by aby lidi jezdili víc MHD ale ta je ve špičkách na limitu kapacity.

+1/0
19.11.2019 11:49

B29r10o42n29i51s40l94a83v 33G18a59b28r56y11š 2192339681

Ted je problem v tom, ze desitky spoju jsou odreknuty, protoze nejsou ridici.

0/0
19.11.2019 13:54

P43e11t91r 13K29e77ř 8933274762848

To je jen Upgrade. Dokud Praha nezokruhuje metro, nedokončí obchvat, nevytvoří funkční havarijní plány a nenastaví systém řízení a směrování dopravy dle reality, nikoli přání. Nebude to fungovat nikdy. Stačí si porovnat pražský registr vozidel s počty realných parkovacích míst a je jasné, že 1/2 aut nemá kde stát. Tak o čem se nás to snaží radní přesvědčit??

0/0
19.11.2019 15:16

B79r17o90n72i29s85l27a61v 19G78a45b86r50y72š 2182699191

To mate pravdu. Ale prece si nemuzu koupit auto, kdyz ho nemam kam uklidit. Kdo normalni si do maleho obyvaku nastehuje obrovsky nabytek, kdyz se mu tam nevejde? I kdyz ho potrebuje sebevic, tak neni realne ho tam umistit.

0/0
19.11.2019 16:44

M31a53r46t25i47n 42T87r78u72h29l21a11r 4339561482442

Přitom by stačilo něco z těch 700 miliard pustit na platy řidičů. Problem solved.

0/0
19.11.2019 22:30

B48r31o63n46i90s96l19a76v 64G32a82b95r34y41š 2812809751

Taky si myslím.

A co je "Problem solved."?

0/0
19.11.2019 23:13
Foto

I40v78a79n 44V96e11s44e71l60ý 4276628694237

Tak nevím zda se za posledních pět týdnů něco změnilo ale v modré zóně v Praze jsem parkoval normálně za platbu přes aplikaci (nejdéle to jde na tři hodiny) takže tvrzení z článku, cituji: "V „pravých“ modrých zónách smějí parkovat v­ Praze jen rezidenti." nejspíš není pravda.

+3/0
19.11.2019 9:40

M73i39c24h32a13l 80J21a60r42o66š 7304630292225

Nic se nezměnilo, jen to redaktor zdramatizoval dezinformací. Nicméně 40-80 Kč za hodinu není pro každého.

+3/−1
19.11.2019 9:42

P10e15t97r 96K87e42ř 8313874582478

Změnilo, stala se z toho fialová. Bohužel jen na svislé značce. Vodorovná je pro všechny shodná a mnohdy i nečitelná. Tím se vytváří chaos a zmatky.

+2/0
19.11.2019 12:25

M10i76c70h46a83l 30J83a44r47o50š 7984790242235

Pan Veselý to píše správně. Na fialové zóně jsou vždy parkovací automaty. Na modré zóně nejsou, ale parkovací poplatek tam můžete zaplatit z aplikace na mobilu.

0/0
21.11.2019 20:39

M80i49c23h54a76l 59J66a43r90o13š 7474830282945

To auto pana redaktora snad muselo mít aspoň převozní značku, jinak by s ním ani nesměl na silnici, pokud se nepletu. Ale taky bych v takovém případě neplatil, jen bych se nevymlouval "chtěl jsem, ale...".

0/0
19.11.2019 9:06

M73i20c74h73a61l 53C84h28a59l36u25p94a 6268300829143

To nevím, když vám RZ ukradnou nebo ji ztratíte, tak novou vám musí nejdřív vydat. Sestře myslím dali na policii akorát nějaký papír, že to nahlásili a pak to auto bez značky dost často kontrolovali :-).

0/0
19.11.2019 9:24

M97i29c65h83a51l 20J81a63r53o66š 7434610922515

Citace z ministerstva dopravy:

Obecně pak platí, že pokud je vozidlo zapsáno v registru vozidel, nemá na silnici bez značek co dělat. Za tento přestupek řidiči takového vozidla hrozí pokuta 5 až 10 tisíc korun a současně zákaz činnosti od 6 měsíců do 1 roku. Pokud by vozidlo v ČR registrováno nebylo, řidiči hrozí pokuta až do výše 50 tisíc korun.

0/0
19.11.2019 9:48

M50i20c20h18a69l 84C95h24a61l64u85p64a 6538960339933

To nevím, předpokládám, že jim řekli, jestli s tím mohou jet. Navíc někdy se bez auta těžko něco zařizuje. Ale co jsem teď našel, tak to je jak píšete a jezdit se s tím nesmí. Tak třeba si to pletu nebo to dřív šlo a zpřísnili to, protože to lidi zneužívali.

0/0
19.11.2019 9:57

P55a68v24e35l 28N94o73v45á40k 7291536419213

Je to tak 10 let co tohle zavedli. Takže vaše sestra měla pravděpodobně stěsti, že narazila na rozumné policisty vždycky, ale určitě bych se na to nespoléhal

0/0
19.11.2019 10:03

V68l11a43d17i49m28í55r 20F29i16b31i48g21e64r 5214861281254

No ale převozní značka se musí tuším odevzdat při přihlašování vozidla. Tudíž i kdyby ji tam zadal, tak to nikdo neuvidí.

0/0
19.11.2019 11:51

P36e94t39r 41K25e66ř 8283164202898

Pointa je v tom, že normu zase vymyslel idiot a řešil pouze svou - státní část problému. Stupidní námitka obvykle bude, že bez RZ nemůžete k úřadu vozidlem jezdit. Potíž je v tom, že vozidlo "někde" po dobu registrace, či přepisu stát musí. Jedná se o shodný případ, když je vám RZ odcizena, nebo poškozena. Tyto, byť zcela běžné situace, doposud zákonodárci nedořešili a jak je má občan legálně řešit není známo.

+1/0
19.11.2019 12:32

J66a76n 57B25u94c79h53a24r 9679181432766

Uz je na case zony a podobne svinstva zakazat. Nevim, proc to je. Tedy vim - penize. Ale driv se taky obce uzivily bez toho.

+2/−1
19.11.2019 9:02

J26i71n16d56ř58i23c41h 75V57á18g45n88e21r 9261546496931

Žijeme v šikovné regulační době. Venkovská auta překážejí v Praze a popravdě ta s pražskou SPZ zase o víkendech začínají překážet u nás. Je jich prostě moc. Myslím, že by se výjezdy pražáků také měly začít regulovat. Ne tak plošně jako dělají v Praze, ale třeba jeden víkend mohou vyjet ti se sudou SPZ a další víkend ti s lichou SPZ. Navrhnu to na zastupitelstvu.

+6/−6
19.11.2019 8:58

M33i27c82h50a96l 94J34a36r76o34š 7534550772205

To není Praha proti zbytku světa. Mám rodiče na malém městě, a to je přes den naprosto zamořené auty vesničanů, a v sobotu tam zaparkujete jedině na periferii. Navíc k tomu přispívá i fakt, že leckde má čtyřčlenná rodina pět (rozpadajících se) aut. Pražské značky tam jsou vidět také, ale jde vesměs o náplavy, co se vrací domů.

+1/0
19.11.2019 9:39

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

Najdete na iDNES.cz