Diskuse k článku

Případ 212 týraných psů není ojedinělý. Zákony jsou na množírny krátké

Případ 212 psů, které týrali majitelé v domě v Kamenici nad Lipou, znovu poukázal na problém množíren, na které jsou zákony v mnoha případech krátké. Podle spolků na ochranu zvířat se chovatelům daří kontrolám vyhnout a vše by mohl vyřešit až zákon zavádějící povinné čipování a centrální evidence zvířat. S tou se však zatím nepočítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A22l17e82n89a 35E52l71i15á11š51o62v35á 3164431342638

Hlavně by měl být zvýšen poplatek za psy. Doporučuji aspoň dvacetinásobně

0/0
5.3.2018 14:27

M92a83r83t24i55n 18M89a95i56k72s14n17a41r 3354703798722

A jak to funguje v USA, ktere je zname ochranou majetku? Organizace dostane informaci o podezreni na tyrani, vlitne do baraku, na pomoc si zavola polici a nepotrebuje na to zadny soudni prikaz. Kdyz se chce, da se to.

+1/0
14.2.2018 11:40

D96a90v74i11d 38K44n52a87p37e80k 8577194726505

Ty fotky jsou síla. V tom baráku musel smrad až na půdu. Jak v tom mohla ta ženská žít?

0/0
14.2.2018 10:38

M78a75r18t10i78n 88M70a95i25k59s19n84a27r 3204463448312

Hasici tam odmitly jit bez dychacich pristroju, takze fakt nevim, na to se snad nemohlo dat ani zvyknout.

0/0
14.2.2018 11:34

D77a65v44i40d 41K94n28a49p94e56k 8427974976265

Situaci zlepší až povinné čipování.

A to jako jak? Když prostě někdo ty svoje chované psy nezaregistruje, tak o nich nikdo nebude vědět. Alibiszmus na entou.

+1/0
14.2.2018 10:36

M55a76r96t94i17n 62M45a98i82k57s47n80a88r 3834283968182

Taky by me zajimalo, maximalne ze bude o nastroj vice na kontrolu, ale tak jim vytahne stejne tech 10 psu co cip maji a je to to same.

0/0
14.2.2018 11:35

T66o58m25á22š 78T41a54t59í36č22e52k 5450892710798

Nechápu, pro policajti nevnikli do toho baráku v Kamenici. Podezření, že se na místě nachází týrané zvíře, mít museli, když tu situaci tam lidi hlásili 15 let.

0/0
14.2.2018 9:29

M68a81r22t89i19n 57M11a44i48k30s27n62a50r 3574763318412

Zivot zvirete a podezreni na jeho tyrani je porad podradny proti listine zakladnich prav :( musite mit dukaz, ktery neziskate pokud tam nevniknete nebo neporusite zakon (foceni ciziho obydli skrze okno je poruseni zakona taky).

0/0
14.2.2018 11:36

T38o96m27á85š 29T84a11t27í70č82e63k 5260542370138

Ne, nemusí mít důkaz. Podle toho, jak to citují v článku, jim stačí podezření - což je taky logické, týrání zvířete je trestný čin, navíc s nebezpečím odkladu.

0/0
14.2.2018 12:28

M87i65l68a98n 73P69e95t72ř28í38k 1962580372828

Přitom by stačilo, kdyby si starosta příslušné obce plnil své úkoly. Nebo kdyby sousedé, pošťáci nebyli tak nevšímaví.

0/0
14.2.2018 9:19

M76a38r94t82i55n 27M14a52i93k67s64n51a17r 3554403568172

Sousede si na to stezovali, vedeli ze tam je hodne psu, a taky si na to X let stezovali a dozadovali si napravy... v tomhle je selhani pravniho systemu a necinosti organu.

0/0
14.2.2018 11:37

J44a42n 61P93a51v83e16l35k67a 3207671304361

Je to jen neschopnost policie a soudů. Zákonů na to máme dost, není vůle nic dělat. Dokud jedinec nedluží a neohrožuje nikoho na životě nic se neřeší.

Nějaké čipování a evidence jsou k ničemu. Když nikdo není schopen zkontrolovat chov, nezkontroluje ani čipování. Kromě toho v době, kdy se štěňata čipují už jsou prodaná.

+1/−1
14.2.2018 8:47

M91i11r33o87s74l98a18v 98Š49u84l18c 1290104270918

Určitě špatný zákon, který měl být dávno změněn, což je odpovědnost politiků.

Nic méně existuje zákon 255/2012 Sb. (kontrolní řád), který opravňuje orgány veřejné správy, což veterina je, ke kontrole i v obydlí, aby se odstranily pochybnosti o tom, zda není obydlí užíváno k podnikání či jiné hospodářské činnosti. Vynutit si vstup do obydlí ale nemůže! Pouze PČR na povolení od soudu. Ale může za nesoučinnost při výkonu kontroly, za neumožnění vstupu do obydlí, uložit pokutu do výše 500.000 Kč. Pokud tedy veterina začala s pokutou 500 Kč a skončila na souhrnné částce 14.000 Kč, je to směšné. S ohledem na to, co paní doma dělala, tak si za ty roky na pokutu množírnou v pohodě vydělala. Kdyby veterina s pokutou začala na 100.000 Kč, tak na druhé oznámení kontroly je paní raději pustila domů. Já to hodnotím jako laxní přístup veteriny.

+1/0
14.2.2018 8:05

R28a39d49k65a 82T95r44u64h85l98á70ř13o36v72á 1860964763599

Bohužel se ke zvířátkům na celém světě lidé nechovají dobře. Všichni živí tvorové na této planetě mají o sebe a svá mláďata strach. Mnoho zvířat žije v hrozných podmínkách velkochovů a my nad tím zavíráme oči. Jak se zachází se zvířátky na jatkách, to je další kapitola. Lidé jí stále víc masa - k snídani, obědu i večeři.

Když by někdo z nás viděl špatné zacházení s kterýmikoli zvířátky, měl by se snažit o nápravu. Nedělat, že se ho to netýká.8-o

+2/0
14.2.2018 7:12

M92a44r75t75i17n 46M41a16i32k36s22n61a76r 3584653768842

Souhlas, a to ze nekdo rekne ze treba v Cine je to maso jako maso, tak treba v Thajsku nechapou jak v CR muzeme byt tak kruti a jist domaci mazlicky - kraliky (a nutno dodat ze hodne lidi ma kralika jako domaciho mazlicka, ktery nikdy nepujde na pekac).

0/0
14.2.2018 12:50

O11n37d71r84e71j 16P11a62t84e47k 5350300119711

Kdo chce hledá možnosti, kdo nechce hledá důvody...

Nesmysl, zákony tu jsou. Když může úředník do domu kvůli černému kouři z komína a kontroly kotle, proč by nemohl u podezření zajít k chovateli. Ti normální se přeci bát nemusí a návštěvy zájemců jsou zvyklí.

+1/0
14.2.2018 6:39

J34i24ř83í 33Š50t83ě80r97b42a 9433552827825

Kdo chce hledá ZPŮSOBY, kdo nechce hledá důvody... :-)

Ten "černý kouř" z komína způsobuje vážné zdravotní problémy s následkem smrti a úředník si nemůže jen tak nakráčet..

vyjádření ministerstva: Především je potřeba pořídit například videonahrávku kouře z komína v déle ideálně alespoň půl hodiny (aby bylo zřejmé, že nejde pouze o roztápění), případně doplnit fotografiemi, dále zajistit svědectví sousedů apod. Podnět je možné podat u úřadu obce s rozšířenou působností. Úřad vyhodnotí podání a může provozovatele kotle nebo kamen písemně upozornit na povinnosti plynoucí ze zákona o ochraně ovzduší. Pokud dojde do jednoho roku k opakované stížnosti a úřad ji opět vyhodnotí jako důvodnou, tedy dojde k tzv. důvodnému podezření, může provést kontrolu na místě.

0/0
14.2.2018 6:59

O87n36d43r92e27j 35P45a25t22e15k 5530910819901

Tak jste mne opravil a odcitoval přesné znění vyhlášky či co to je...

Nechápu ale jak to souvisí s mým příspěvkem.

Já nikde nepíšu, že do domu vnikne protichovatelská URNA v kuklách poté co vyrazí beranem dveře jen při nějakém náhlém podezření.

Lidé si třeba zde dlouho stěžovali na zápach na jiných místech je slyšet značný štěkot atd... To by se dalo třeba dlouhodoběji monitorovat.

Skoro mi připadá, že hledáte DŮVODY nikoliv možnosti či způsoby... ;-)

+1/0
14.2.2018 7:27

A37n81t25o39n43í96n 22T38i37c35h73e83r78a 6526668803876

" ... Problémem jsou i majitelé jedné nebo dvou fen, kteří chtějí štěňata. Tato štěňata se pak mnohdy stávají základním chovatelským materiálem velkomnožíren ... ".

Co mi třeba napařit nějaký trest za znásilnění nebo ze zákona nasadit trvale ocelové trenky? Jsem totiž majitelem jednoho fifíka a te se "mnohdy" stává nástrojem prznění nebohých žen.

+1/0
14.2.2018 6:28

R11a83d78k66a 68T66r22u89h15l88á66ř79o32v12á 1420234123649

Jak to máme chápat? Čím przní vašeho psa? Tak ho ochraňte, když je váš, ne?

0/0
14.2.2018 6:51

A67n98t46o43n54í55n 61T62i59c23h74e67r64a 6366208313746

Kdo chtěl, pochopil. Vám asi chybí trochu smysl pro nadsázku a černý humor ;-)

+1/0
14.2.2018 8:41

J34i22n33d25ř91i20š50k76a 26B89u36r93g22e71r29o21v52á 3305474438545

Kecy v kleci. Pochybuji, že množírny platí daně z těch desítek a stovek tisíc ročně. A co dělá daňový úřad?! Nic, protože množky zpravidla patří elitám a tito slabomyslní majitelé zubožených zvířat to dělají za úplatu. Jedou v tom ve velkémi i veterináři - čest výjimkám.Zákon je JEN JEDEN! a platí pro všechny!!

+1/0
14.2.2018 4:38

M31i26r17e54k 91T53u35r78e77č44e15k 4963882180972

Jaksi jsem si vsiml ze od jiste doby zákony v teto republice jsou jaksi na vsechno "krátke". Cim vetsi kriminalita, tim jsou kratsi... RvRv

0/0
13.2.2018 22:16

M20a54r26i31á29n 53B28e60d49n90á40r12i31k 9471261920648

Co na to dodat. Pokud je směrnice na chov prasat, kuřat, nosnic atd. Proč nemít stejně tvrdá pravidla pro chov psů, koček, křečků a dalších zvířat? A není na to potřeba ani EU. Je to přece logické. Veterinář určí za jakých podmínek může být chov provozován a pokud jej někdo nesplní tak pokuta, zákaz činnosti a klidně i vězení.

+3/0
13.2.2018 21:13

P98e57t27r 66N41o70v65o41t72ň42á20k 4910478853230

Pokud je chov provozován ke komerčním účelům, tak dejme tomu, nechci se dožít doby, kdy budou po bytech chodit domovní důvěrníci a kontrolovat jestli mají rybičky v akváriu dost kyslíku a správný poměr živin, jinak vězení pro celou rodinu. Zatím to k tomu rychle směřuje.

+2/−4
13.2.2018 21:19

P60e74t93r 31N11o92v25o92t81ň35á76k 4520708163180

Kde je poptávka tam je nabídka. Dokud budou městské paničky nakupovat mopsíky atp. jako ozdobu, do té doby budou existovat množírny. A množírnou je podle mě každý chov psů nebo koček, provozovaný jenom za účelem zisku, nejen tyto nelegální hnusy.

+2/−2
13.2.2018 20:48

P84a22v44e56l 78R31e75z36n53i22c53e88k 3185604804742

trosku Vas poopravim... Dokud bude kdokoliv chtit "cistokrevneho" psa bez papiru, jen proto ze je levnejsi a taky proto ze jako budouci majitel preci nechce chodit na vystavy... tak na co papiry puvodu, tak budou existovat mnozirny...

ono by stacilo umet pocitat... pokud pes bez papiru stoji 50 - 60% ceny toho sameho s papiry, pak stejne tak ma o stejna procenta vyssi riziko nemoci, vadnych genu atd... a to se pak uspora pri nakupu hned vyrovna za veterinarni peci klidne v prnim roce zivota... navic teda pokud nekdo nema 20tisic na nakup psa s papiry, jak jej chce potom zivit atd.. to je 20tisic rocne jen za krmivo a tu nejzakladnejsi peci...

zbytek meho prispevku uz neni reakce na Vas, ale obecne muj pohled na situaci:

reknu to skarede, ale kdyz si pujdete koupit mercedes... koupite si ho radsi za 2 miliony v prodejne mercedes, ktera Vam poskytuje zaruku, umi dolozit puvod svych vozidel a pomuze Vam i s jejich provozni udrzbou... anebo si jej koupite na benzince vecer od ukrajince za 1.2 milionu a on to bude svarenej kram namalovanej na cernou metalizu a s priepenou trojcipou hvezdou, aby to jako mercedes vypadalo?

ono totiz kdyz si koupite "cistokrevneho psa bez papiru puvodu", tak si kupujete obycejneho oriska, ktery nahodou vypada jako vami preferovane plemeno... jeho chovani vsak bude zcela neocekavatelne... a v neposledni rade nakupem tohoto oriska podporite pave nepoctiveho chovatel - mnozitele, ktery vetsinou fenky vycerpava neustalou brezosti, dokud to jen jde...

pokud chce nekdo psa opravdu jen jako partaka (a tedy mu nesejde na cistokrevnosti, papirech, nechce codi t na vystavy, delat zkousky a uchovnovat - at si jej poridi z utulku, tam jich je spousta...

+7/0
13.2.2018 21:17

P35e39t65r 17N98o45v32o77t70ň27á32k 4500248703630

Hlavně moc nechápu to módu čistokrevných plemen, když psa přímo nepotřebujete k nějakému účelu. Jako je třeba ovčácký pes k ovcím. Toho jsem si koupil od lidí kteří měli chov ovcí a psa sice bez papírů, ale od feny, která byla výborná v nahánění a pes je super a bez nemocí i bez papírů. Papíry nejsou zárukou ničeho snad krom původu. I pes s papíry začne po čase trpět nemocemi, přece jen se papíry a zdravotní prohlídky na psa dělají když je mladý... chodili jsme s jiným psem (papírovým kníračem) na cvičák, tak vím jak to chodí.

+3/0
13.2.2018 21:26

P57a55v59e96l 63R23e25z19n86i16c61e50k 3415924424432

ano souhlasim s Vami ze jsou svetle vyjimky kdy bezpapirovy pes je defacto papiroveho puvodu, pripadne alespon jsou oba jeho rodice stejneho plemene atd... zaroven jsem nerekl ze papirovy pes bude zarucene zdravy a nepapirovy zarucene nezdravy... jde spise o pravdepodobnosti a i tam jsou vzdy vyjimky obema smery...

Preji Vam i Vasemu pejskovi mnoho spolecne stravenych chvil a silne zdravi :)

0/0
14.2.2018 8:56

V28l55a94d21i45m70í69r 84N17o50v27á34k 3382174156711

Poněkud zastoupím P.Řápka, je divné, že se ještě neozval. I když poněkud jiným stylem.

Množírny psů nechť tedy existují. Ovšem majitelé by měli žádat o řádné povolení a evidovat, kolik psů si případní zájemci objednali nebo přímo vzali. Dále by měli uvádět, kolik psů měsíčně jim zbývá.

Samozřejmě, že ilegální množírny i bez tohoto nápadu budou fungovat nadále a otravovat ostatní sousední obyvatele. Jen málokdo z nich si ale půjde ztěžovat na nějaký úřad nebo policajty v obavě, že by byl označen za "udavače".

V tom si mnozí lidé pletou tuhle věc se socialismem. Vždyť je to pro jejich dobro, když tuhle množírnu někde oznámí. Samozřejmě, že nemůžou vědět, že množírny jsou ilegální nebo oficiální (i když i ty můžou být nepříjemné).

S tím oznámením to ale nekončí. Oficielní úřady s tím nebudou chtít nic společného a policajti se téhle záležitosti obratně vyhnou.

Takže, pak se nedivme třeba trávení psů, i když je to oficiální obecné ohrožení, zvláště u děcek.

+1/0
13.2.2018 20:36

O94l66g92a 91P54a47v64l65í48k32o13v65á 6664528897432

Nesmysl. Jen příslušní úředníci a policie si usnadňují práci a raději zavírají oči. Problém množírny se 212 psy trval mnoho let, ale stížnosti občanů řešili úředníci jen okrajově, jich se to netýkalo. Příznivci čipování si teď mnou ruce Rv

+13/−1
13.2.2018 20:17

P52a70v36e39l 77S10o93b72o47t19k78a 5380834

KORUPCE!!

Zákon je velmi jednoduchý - stačí zavést zákaz prodeje neočkovaných a NEČIPOVANÝCH štěnňat a psů.

Že to nejde ? - jasně že to nejde, peníze jsou přeci v Česku silnější než zájem státu.

+3/0
13.2.2018 20:09

P18e14t24r 20N94o57v49o47t94ň78á62k 4170728173780

A kdo nevlastní psa, dostane, aby mu to nebylo líto, vlastní čip do krku. To se na to podíváme, aby po dědině běhali nějací kříženci bez čipu.

0/−1
13.2.2018 20:53

J13i27ř94í 73S97o55u96č98e38k 5156777329289

Dokud bude poptávka, bude i nabídka. Dokud si milovníci psů neuvědomí, že nákupem psa od neznámého chovatele tuhle situaci přímo vytvářejí, nic se nezmění.

+5/−1
13.2.2018 20:00

A83l22i25c62e 55N60o34v21á18k18o27v14á 9930630883636

Pokud nebudou jasné zákony a policie nebude mít žádnou pravomoc, tak budou umírat nejenom pejskové. Hlavně, že přeplacení poslanci prošustrujou ve sněmovně půl roku kouřením v putyce a dohadama o Letech.

+2/−3
13.2.2018 19:41

S63t31a98n96i75s76l72a20v 32P41i84š79t98ě45k 1876758729365

Pokud bude poptavka bude i nabidka a zadny zakon to nezmeni.

+1/−2
13.2.2018 19:51

J32i42r32i 11K81u60c97e69r84a 5227110206182

die křivka, die křivka, die křivka ;-€

+2/0
13.2.2018 19:30

M90i42k76u38l18á12š 54K54a72l88i82n76a 1752613875

To je hrozné.

0/0
13.2.2018 19:24

J33o41s44e89f 80H60a41n87y80á13š 2334399213

Polici dává zákon možnost vniknout pouze „do jiného prostoru nebo na pozemek“, pokud mají podezření, že se na místě nachází týrané zvíře.

Zdroj: https://

Tak v čem je problém?

+9/−1
13.2.2018 19:18

J62a75n 62P12a40l97á18t 3505892438426

Treb ze se zvire v jinem prostoru ani na pozemku nenachazi? Ze se nachazi v obydli?

+5/0
13.2.2018 19:35

Z31d10e47n48ě64k 55S48t92r36n66a34d 1945410496789

Kde je poptávka, vždy bude i nabídka. "Milovníci" psů, kteří nakupují štěňata aniž by se zajímali, v jakých podmínkách byla odchována, jsou hlavní příčinou, že u nás stále kvete takový byznys. Pokud chtějí ušetřit, je stokrát lepší zajít do útulku a vzít si odtud psa, u kterého je alespoň znám jeho zdravotní stav.

+31/−1
13.2.2018 19:15

J29a20n 39Š53l98é96g48l 8772910698573

Možná jste nečetl článěk.... 30 000 se jich pošle do zahraničí... :-)

+2/0
13.2.2018 19:55

J83a68k34u70b 54V90i20k44t52o42r95a 8843489873751

Ve státě, kde je většině lidí jedno, jakým způsobem dosáhnou svého "štěstí", to je celkem normální.. :-/[>-]

+1/0
13.2.2018 20:26

M65i14r25o31s36l83a81v 30K68a63š51p92a93r 3632397401881

Čipování je jistě krok správným směrem, bez jednotné (centrální) evidence je to ale o ničem. Když už se dvacet let centrálně eviduje skot, ovce, prasata tak proč by to nešlo u psů?

+21/0
13.2.2018 19:14

P63e94t31r 76N48o45v56o89t52ň97á52k 4920808313620

Králiků, slepic, andulek, morčat, myší, holubů, lidí, velbloudů a další havěti, to bylo, aby jsme v tom neudělali konečně pořádek.

0/−1
13.2.2018 20:55

M86i94r80o26s51l17a86v 36K25a14š82p76a59r 3362807131621

Jak píšu, bez centrální evidence nemá čipování valný význam. U zaběhnutého psa, byť čipovaného lze majitele v x datábázích dohledat opravdu těžko. A u těch čipovanejch akvarijních rybek, má li někdo touhu ať si je očipuje ale když mu je manželka spláchne do záchodu pochybuju že mu je v ČOV dohledají.

+1/0
13.2.2018 21:42

J77a10k62u70b 48J40e19m23e71l32k82a 7899114988166

A vy si myslíte ,že to pomůže ze tihle co provozují si nechají ocitovat psa.

0/0
14.2.2018 6:10

M76i56l22o76š 22V31o52n61d48r89u48š10k87a 5185751857884

Naprostá pravda, databáze v Hradišťku eviduje veškerá hospodářská zvířata a každý úl, tak nechápu, proč tam nejsou i psi a majitelé nemají povinnost alespoň jednou ročně údaje aktualizovat a doplnit stav očkování.

0/0
14.2.2018 9:38

K30a52r39e19l 82Š32v77é80d18a 5933671260859

naopak, deregulace by zlepšila situaci ... veškerými opatřeními a poplatky jste ceny vyhnali do téměř "prohibičních" výšek, pak to kšeftování se štěňaty po mnoha tisících za kus láká ... pro srovnání na ifauna.cz se třeba ovečky, kozičky běžně prodávají okolo 500 kč, ze slovenska pak týdenní i za 10 EUR !!! v čem je rozdíl ?

+2/−11
13.2.2018 19:07

P37e18t37r 35D64a81r24s58a 8609115382192

Můžete to specifikovat? Nějak jsem nepochopil, co tím myslíte. Jediné povinné poplatky za psa jsou cca max 3000 korun ročně (podle města a typu bydlení) a pravidelné očkování proti vzteklině.

To není o poplatcích, to je o nabídce a poptávce. Jestliže lidi budou ochotni zaplatit pět a více tisíc za voříška, budou tu i ti, co tyhle psy produkují.

+6/−1
13.2.2018 19:20

Najdete na iDNES.cz