Lidovecký ministr zemědělství na Twitteru pochválil německý řetězec Lidl natolik, že to až vypadalo tak, jako by to psal spíš některý zaměstnanec jeho tiskového oddělení.
Nekulu za to kritizoval i bývalý poslanec za ČSSD Václav Votava.
„Pane ministře, zřejmě jste ještě nepochopil svoji roli ministra. Omlouvám se, ale takovou kašpařinou, jako vyjednávat cenu mouky u jednoho obchodního řetězce a sdělovat to takto národu, není hodno ministra vlády ČR a jen se tím zesměšňujete!“ reagoval Votava.
Nekulův tweet je navíc nepřesný. Levnější mouku si bude totiž moci koupit jen ten, kdo má do mobilního telefonu staženou aplikaci dotyčného řetězce, aktivuje si v ní kupón na koupi mouky a utratí nejméně 400 korun za nákup.
Snad vám dali aspoň tričko, utahují si lidé
Z ministra zemědělství si kvůli jeho tweetu doporučujícímu mouku z jednoho konkrétního řetězce utahují nejen politici, ale i další uživatelé sociální sítě.
„Doufám, že Vám za tu akční reklamu dali aspoň tričko,“ je jedna z těch ješě vlídnějších reakcí, která se na Twitteru objevila a kterou napsala Sylva H.
„Moje manželka je ředitelka supermarketu. Prosím, mohl byste se střelit do hlavy?“ odepsal ministru Nekulovi uživatel s názvem Dárek pro Putina.
Portál iDNES.cz poslal ministrovi otázku, zda tweet velebící jeden konkrétní řetězec psal on sám či někdo z jeho spolupracovníků, zda ho myslí skutečně vážně a zda něco takového má dělat ministr vlády České republiky.
Nekula žádný problém nevidí. „V Lidlu jsem měl pracovní jednání, což je naprosto běžné. Se zástupci různých obchodních řetězců jednám pravidelně a je to součástí mé práce (podpora iniciativy České pole Makra, potravinové sbírky v Rohlíku či Albertu, atd.). Nemám problém někoho veřejně pochválit. Dlouhodobě poukazuju na vysoké obchodní přirážky řetězců u některých produktů. Na druhou stranu chci ale i poukazovat na pozitivní kroky řetězců směrem ke spotřebitelům,“ opáčil Nekula, jehož reakci iDNES.cz poslala zástupkyně tiskového oddělení ministerstva zemědělství Tereza Kubálková.