"Pan ministr dnes obdržel dopis od nymburského úřadu, který mu vydal půlroční zákaz řízení a pět tisíc korun pokuty," řekl iDNES.cz Bártův mluvčí Karel Hanzelka.
"Úřad se držel spodní hranice sazby. Mohl uložit až desetitisícovou pokutu a roční zákaz, přihlédl ale k tomu, že ministr zajistil alespoň provizorní identifikaci vozu," vysvětlil Hanzelka.
Ministr Vít Bárta se do problému s registrační značkou dostal v červenci, když odjížděl z vlastní svatby. Na sportovním maserati měl vepředu jen provizorní nalepovací "espézetku". Podle předpisů ale může být na voze jen plechová tabulka.
"Maserati je prostě auto, které není úplně stavěné na české silnice, a v momentě, kdy o tu SPZ přijdu, tak mám v autě náhradní, kterou hned nalepím," řekl tehdy Bárta. - více čtěte zde
"Auto musí být označeno značkou, kterou jeho majitel dostane při registraci. Jinak hrozí různé postihy," řekl po zveřejnění ministrova prohřešku šéf pražské dopravní policie Pavel Švrčula.
Bárty se naopak zastal kolega z Věcí veřejných a dopravní expert Stanislav Huml. "Espézetka nalepená na kapotě rozhodně nesnižuje možnost auto identifikovat a nikde není výslovně napsáno, že musí být vpředu uprostřed. Problém by nastal ve chvíli, kdy by značka úplně scházela nebo by byla pozměněná," uvedl Huml.