„Jdu 7. ledna na první dávku vakcíny. Doufám, že v mém věku, kdy mi bude za pár měsíců 90 let, mě vezmou i bez protekce a bez předbíhání,“ napsala herečka.
Jenže IKEM o jejím očkování vůbec neví. „Nevíme vůbec o tom, pro nás je to překvapení, že bychom paní Bohdalovou měli očkovat. Očkujeme pouze seniory, kteří tu jsou hospitalizovaní, a naše zdravotníky. Přesně jak nám nařídilo ministerstvo či vláda. Paní Bohdalová na tomto seznamu není,“ potvrdila pro iDNES.cz mluvčí IKEM Markéta Šenkýřová.
Herečka přitom v roce 2019 přiznala, že už dlouhé roky trpí rozedmou plic. Takže by se vakcíny skutečně mohla dočkat mezi prvními.
V této chvíli se však prozatím neočkují ani lidé v domovech pro seniory. „Je to spíš dotaz na jednotlivé nemocnice, ale nedomnívám se, že by byly očkovací látky aplikovány mimo nemocnici,“ napsala mluvčí ministerstva zdravotnictví Barbora Peterová.
Podle prvotních informací se měla dokonce Bohdalová stát tváří očkovací kampaně. Podle informací iDNES.cz se však jednalo o informační šum.
Tváře pro kampaň ještě nejsou vybrané
„Podle všeho šum vznikl tak, že nedávno přišla jakási iniciativa, která chtěla v listopadu a prosinci ve velkém dělat antigenní testování. Měl to být větší projekt. Dokonce k tomu měli připravenou kampaň. A právě tam měla být Jiřina Bohdalová. Dokonce tam měly být jiné tváře, které měly propagovat antigenní testování zdarma,“ popsal zdroj pro iDNES.cz.
Ministerstvo zdravotnictví a Úřad vlády totiž teprve očkovací kampaň chystají. Se známými tvářemi se tedy ještě nepracuje.
Až na jeden vypuštěný spot vládou, ve kterém motivuje k očkování básní Jitřní píseň od Jiřího Wolkera. „Snad plakali jsme, – ale teď chcem žít! A budeme. Tak, jako dřív! Díky očkování,“ navazují tvůrci klipu na konec druhé strofy básně.
Koronavirus
Sledovat další díly na iDNES.tv„V těchto dnech se připravuje mezi Úřadem vlády a ministerstvem zdravotnictví smlouva o spolupráci, ve které dojde k rozdělení úkolů v rámci kampaně,“ uvedla pro iDNES.cz mluvčí vlády Jana Adamcová.
Přičemž Úřad vlády ČR by měl zodpovídat za kreativní část a ministerstvo zdravotnictví za nákup mediálního prostoru. „Úřad vlády pak k jím realizované veřejné zakázce připraví zadávací řízení v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek,“ dodala Adamcová.
Ministerstvo zdravotnictví v době, kdy má vznikat kampaň na očkování, hledá nového ředitele komunikace. Ten bude mít podle inzerát například na starost tvorbu a realizaci komunikační strategie „Covid -19“.
Součástí přijímacího řízení je i vypracování návrhu koncepce mediální strategie ministerstva v souvislosti s nemocí covid-19 v rozsahu maximálně tří normostran, stojí v inzerátu.
Vláda zahájení tohoto zadávacího řízení plánuje na polovinu ledna. Spuštění kampaně pak v závislosti na výsledku zadávacího řízení v průběhu února.
Snad plakali jsme, ale teď chcem žít! Vláda propaguje očkování básní |
Podle výkonné ředitelky Pavly Mudrochové Asociace public relations (APRA) nyní teprve bude probíhat hackathon. Tedy žádná strategická kampaň zatím není vytvořena.
„Tudíž nemohou být známé osobnosti vybrány. Velmi důležité je zmínit, že hlavním cílem hackathonu je vytvořit strategickou kampaň na podporu očkování a tu nabídnout státu, dalším soukromým subjektům a krajům,“ vysvětlila Mudrochová z APRA, jenž je součástí takzvané Iniciativa komunikačních agentur Cesta ven. Tedy v iniciativě, která pomáhá ministerstvu zdravotnictví a vládě vymyslet očkovací kampaň.
Kampaň nebude vyvracet dezinformace
Všichni zapojení podle Mudrochové pracují na kampani bez nároku na odměnu.
„Začátkem ledna proběhne hackathon, během něhož účastníci dodají řešení kampaně kreativa či plán kampaně,“ řekla Mudrochová. Ještě v polovině ledna má podle ni odborná porota složená z nejlepších marketingových osobností v Česku vybrat tři nejlepší návrhy, které budou validovány s lékaři a odborníky z iniciativy Lékaři pomáhají Česku. Finální návrh bude předložen vládě a ministerstvu zdravotnictví.
Co je to hackathon?Hackathon je akce, při níž programátoři, případně ve spolupráci s grafiky a webdesignéry, intenzivně pracují na zadaném softwarovém projektu. Například aplikaci. |
„Je velmi důležité, aby vytvořená integrovaná kampaň reagovala na vakcinační fáze, které má stát naplánované. Musí být také flexibilní, tedy musí reagovat na případné změny v jednotlivých fázích vakcinace,“ upozornila Pavla Mudrochová. Iniciativa chce při tvorbě obsahu kampaně sázet na emotivní apel založený na jasných „důvodech proč se očkovat.“
„Je důležité, aby si veřejnost uvědomila, že očkování je jistá cesta k normálnímu životu, podnikání, vzdělávání. Odborným garantem a současně jedním ze členů iniciativy jsou lékaři sdružení v iniciativě Lékaři pomáhají Česku,“ doplnila výkonná ředitelka asociace APRA.
Kampaň však nebude zaměřená na vyvracení dezinformací, které se kolem vakcinace objevují. „V současné době se do hackathonu přihlásilo 15 agenturních týmů a celá řada jednotlivců z řad marketingových a PR profesionálů,“ dodala Pavla Mudrochová.