Diskuze

Ministerstvo odmítlo návrh inspekce, přijímačky na gymnázia se nezpřísní

Víceletá gymnázia mohou zůstat v klidu. Ministerstvo školství odmítlo návrh České školní inspekce zpřísnit přijímání žáků na tyto výběrové školy s tím, že je to věc jejich ředitelů. Úřad ministra Petra Fialy také nehodlá změnit osmiletá gymnázia na šestiletá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

Bohužel je smutnou pravdou, že úroveň vzdělanosti u nás stále klesá. A je mnohem horší než před rokem 1989 a to i navzdory všemožně lepším podmínkám a možnostem současných studentů.

2 1
možnosti
JN

Zkvalitnit výuku znamená změnit vládu.

1 6
možnosti
ZH

Zajímavé, že ve Zlínském kraji zřizovatel (=kraj) řekl - budou přijímačky a všechny školy je musely zavést. A také zavedl určitá minima, která musí student získat, aby ho škola daného typu mohla přijmout, tj. na gympl bylo minimum vyšší než na obchodku a na jiný typ školy nebylo žádné a škola mohla vzít kohokoliv.

4 0
možnosti

Nevím, jestli jsi četl článek. Přijímačky jsou v kompetenci ředitelů ze zákona. To znamená, že kraj nemůže říct uděláme přijímačky a školy je musí zavést. Oni se jaksi musí s řediteli dohodnout na společném postupu.

0 0
možnosti
LM

Co je to zpřísnit přijímačky? To znamená více tzv. chytáků a záludných úkolů?

A co kdyby se prováděli třeba po dvou letech znovu zkoušky maturantů a pokud je neudělají, tak maturitu odebrat. A to samé vysokoškolákům.

Školství jen tápe a vymýšlí hovadiny. Komenský se obrací v hrobě.

5 6
možnosti
FE

Zpřísnění je poměrně přesný a snadno realizovatelný úkol. Žádné chytáky, žádné záludnosti. Přijímačky na gymply jsou obecně určitě náročnější, než přijímačky na průmyslovky. Nic se nemusí zpřísňovat. Stačí omezit některým školám počty přijímaných studentů, oni se přelijí na ty, kde jsou zapotřebí.

3 0
možnosti
PK

prosímvás v USA nebo v Rusku běžně fungují jedenáctiletky jako v 70 létech v ČSSR a další studium potom pokračuje dokonce na universitě. Titul Ing. tam tak získáte o 2 roky dříve než v ČR a platí narozdíl od toho českého po celém světě. Narozdíl od českých absolventů nikdo nemusí upravovat vizitky na dipl. Ing a v zahraničí nemusí absolvovat vědomostní kurzy. To, že nemají ponětí o rozdílu mezi Čečenskem a ČR je jiná věc. V ČR ostatně z absolventů také málokdo ví, ve kterém státě leží nějaký Boston...Stačí pouze aby nás vlastní politici typu Klause nepomlouvali v zahraničí a neoznačovali za užitečné a líné hlupáky R^

3 8
možnosti
PK

než budete hodnotit příspěvek, zjistěte si pls fakta ;-)

3 1
možnosti
VP

Abych podpořil argument ohledně "slušnějšího" kolektivu - u nás na osmiletým gymplu z 28 lidí kouřilo jen 8. Myslím, že celkový průměr pro tento věk je někde trochu jinde. A z 28 lidí byl jen 1 až 2, co neměli fungující rodinné zázemí. Což taky je značně podprůměrné číslo.

3 1
možnosti
ZS

Nevím, jestli autor článku absolvoval gymnazium nebo ZŠ, ale jeho hrubky jsou děsné. Rv

6 0
možnosti
VV

Vůbec se nelze divit, jak klesá úroveň vzdělání v celé republice a přitom jsme tady měli v minulých letech úroveň vysokou. Přijímat na gymnázia čtverkaře je rozhodnutí pouze mentálně postižených.

3 2
možnosti
OU
FE

Všechny školy berou bezostyšně peníze daňových poplatníků. Státní i soukromé stejnou měrou. Proto jejich ředitelé nemohou ani pípnout, když jim je nařízeno, jaké studenty smí přijímat. Pan Fiala by neměl být takový měkkýš. Osmiletá gymnázia jsou stále školami prestižními. Soukromé školy jsou určeny pro vzdělávání hloupějších dětí bohatých rodičů. Školy dostávají peníze podle počtu přiatých studentů, proto se nedivme klesající úrovni absolventů

8 0
možnosti
IK

I10v83a58n 49K92u55n54c

8. 5. 2013 20:11

Ředitel musí být hodnocen podle úrovně studentů, kteří školu opouštějí a je plně na něm jaké studenty si vybere. Následně se dá diskutovat o potřebě škol, které nemají na výstupu kvalitní materiál.

1 0
možnosti
MK

Možná tam nechodí ti nejlepší žáci, ale určitě žáci rodičů, kterým záleží na vzdělání dětí. Tedy se jim nějak věnují. Pro mne to hlavně byla úleva, že jsem mohl chodit do třídy s dětmi s alespoň průměrnou inteligencí a nějakými společenskými návyky a ne negramoty, menšinami a grázly co hulej za školou v 5. třídě, kradou, maj neomluvených 200 hodin apod.

10 0
možnosti
KV

Nechtěla jsem být politicky nekorektní, ale úplně souhlasím. Schopnost těch nejlepších táhnout spolužáky nahoru není ani zdaleka tak mocná jako schopnost těch nejslabších prosazovat svou nízkost jako normu.

5 1
možnosti