Loni v dubnu havarovala na Karlovarsku sedmapadesátiletá žena. Jejímu autu upadlo kolo a ona se zranila. - čtěte Technik STK pustil na silnici auto, kterému pak upadlo kolo
Na spojitost mezi uzavřením stanice technické kontroly a nehodou upozornil předseda profesní komory STK Jiří Rejmon.
"Tato dopravní nehoda hrála v případu uzavření STK svou roli," potvrdila iDNES.cz mluvčí sokolovské policie Andrea Kávová.
"Případ jsme řešili ve spolupráci s Krajským úřadem Karlovarského kraje. Technik sokolovské stanice pustil do provozu auto s nebezpečnou závadou. Shledali jsme i další opakovaná pochybení, proto byla stanice uzavřena," přiblížil mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Podle něj se provozovatelé obrátili na soud, případ se stále řeší. "Nicméně v současné době je tato stanice uzavřená," dodal Hanzelka.
"Technik byl obviněn z trestného činu ublížení na zdraví. Případ byl postoupen Okresnímu soudu v Sokolově," upřesnila mluvčí sokolovské policie.
Zavřených stanic na měření emisí je mnohem víc
Od počátku roku nechalo ministerstvo zavřít už šestnáct stanic měření emisí a jedno již zmiňované "estékáčko". Centrální informační systém zavedený 1. září loňského roku měl podvody výrazně omezit, ale zatím to tak nevypadá.
Situace, kdy můžou úředníci ministerstva dopravy pozorovat techniky STK či měření emisí při práci, je zjevně pro zaměstnance kontrolních stanic velmi malým strašákem.
"Podporujeme zavedení kamerového systému, považujeme to za krok správným směrem," řekl předseda profesní komory STK Jiří Rejmon.
"Kontroly budou prováděny poctivě a pak budeme snad všichni na silnici jezdit v autech v dobrém technickém stavu. Zavádění kamer do všech stanic brzdí skutečnost, že ještě nebyla přijata novela zákona č. 56," dodává Rejmon.
Podle plánu má být ročně prověřeno nejméně padesát STK a stejný počet stanic měření emisí. Letos bylo zatím zkontrolováno po dvaatřiceti provozovnách.