„První obchůzky začínáme posledního listopadu a poslední akci máme 10. prosince. A stále nám zvoní telefon lidí, co si vzpomněli na poslední chvíli. Musím je odmítat, už nemám žádné čerty a Mikuláše,“ říká Samuel Veselý, jednatel Nadilky.cz. Agentura funguje po celé ČR, jen v Praze obslouží kolem 300 domácností.
Češi letos podle ekonomů za oslavy Mikuláše utratí miliardu korun. Má to být nejvíc od „předcovidového“ roku 2019. Podepisují se na tom drahé cukrovinky, ale největší položkou jsou právě ceny za návštěvu samotného Mikuláše s družinou, které výrazně poskočily. Skupiny, které do domácností s dětmi chodí, si už běžně říkají za návštěvu o tisícikorunu. Nejdražší jsou služby „mikulášských agentur“, které si účtují i několik tisíc.
Platit za návštěvu Mikuláše vysoké ceny je doména především větších měst, na venkově stále frčí sousedská výpomoc. Provádí se i zdarma.