Diskuse k článku

Budeme Babišovi podřízení. Zaorálek varuje před vstupem ČSSD do vlády

Andrej Babiš není dobrý premiér. Záruky od něj mi nestačí. Kdybychom v minulé vládě neměli většinu, nikdy jsme nic neprosadili, říká někdejší volební lídr a místopředseda ČSSD Lubomír Zaorálek. V rozhovoru pro MF DNES přibližuje, proč se on a část jeho spolustraníků nehrnou do vlády s ANO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a94r12o94s64l85a33v 60R51e72i35t52m44e28i32e65r 5241900495715

Já si myslím,že by se p.Zaorálek měl podívat a hlavně se zamyslet nad výsledkem voleb na kterém se velkou mírou i podílel a pak vynášet nějaké rozumy,

+1/0
31.5.2018 7:54

P75a81u62l 32J70a68r26o21s 2143338410

R^ CSSD melo delat tak,aby podrizeni Babisovi nebylo a to davno nez se ANO vubec v politice objevilo..

0/0
31.5.2018 12:53

L27a19d38i69s67l72a43v 78P63í86s62a32ř93í54k 9383401383756

Von tě tam Zaorálku taky nikdo nechce, stejně jako křečka polního v trase dálnice.:-/

+1/0
30.5.2018 18:01

L38u29b35o63š 51C71h23l48u71m92s27k17ý 2490475498935

S 15 poslanci asi nejde hrát první housle, ale za současné situace to je slušný vydírací potenciál. A jestli jste chtěli zvyšovat daně a Babiš vám to kazil, tak jste měli jít do koalice s TOPkou a ODS, Kalouska instalovat do funkce ministra financí a zvyšování daní by šlo jako po másle.

+2/−1
30.5.2018 13:10

J35a35r88o61s97l51a57v 69S18t45u22c58h67l76í41k 7386868452746

Doufám, že ale Zaorálek v ní určitě nebude

+3/0
30.5.2018 11:25

P14e16t63r 66L65u56k28á10š 4495614556465

Rok, dva v podobnem tempu a budeme si rikat....CSSD...co to vlastne bylo za partu? :-D

+5/0
30.5.2018 9:36

P25e82t98r 29K13e50j76l 4763865703644

"Pokud nedokážeme zvýšit mzdy, začnou nám odcházet lidé."

Tohle už se ale přece dávno děje, ne jen kvůli mzdám. A problém to bezpochyby je, protože odcházejí hlavně ti, kteří by mohli pomoci s přechodem k ekonomice s vyšší hodnotou. Čím více to bude pokračovat, tím více budeme jen montovna a sklad Evropy.

+3/0
30.5.2018 9:26

P55e16t59r 63K80e94j61l 4873295143714

"Pokud nedokážeme zvýšit mzdy, začnou nám odcházet lidé."

Tohle už se ale přede dávno děje, ne jen kvůli mzdám. A problém to bezpochyby je, protože odcházejí hlavně ti, kteří by mohli pomoci k přechodu k ekonomice s vyšší úrovni. Čím více to bude pokračovat, tím více budeme jen montovna a sklad Evropy.

0/0
30.5.2018 9:25

P44e87t70r 67K33e15j79l 4503185183614

"Pokud nedokážeme zvýšit mzdy, začnou nám odcházet lidé."

Tohle už se ale přede dávno děje, ne jen kvůli mzdám. A problém to bezpochyby je, protože odcházejí hlavně ti, kteří by mohli pomoci k přechodu k ekonomice s vyšší úrovni. Čím více to bude pokračovat, tím více budeme jen montovna a sklad Evropy.

0/0
30.5.2018 9:24

L97u95k75a67s 57N38e87m20e67c 7869420502184

Zaorálku, tys měl dost času něco dokázat ... no a dokázals .. konečně šli socani od lizu...

+5/−1
30.5.2018 9:21

J59i16t92k47a 15P87ř73i35k42r52y47l21o58v44á 9279706960

Přesně tak. Podle mě můžete Babiše buď na slovo poslouchat nebo jít o dům dál.

+4/0
30.5.2018 8:59

R45a62d56e92k 18H62o86l22í47k 1328104190456

Bože, jak toto mohlo dělat ministra zahraničí....i Zeman je ve žvanění proti němu břídil...8-o

+6/0
30.5.2018 8:47

J83i11n46d62r17i26c21h 41M45o29l43l35i64n 5529374567975

Zaorálku. Vezměte konečně do ruky kalkulačku a spočítejte si, jaká je vlastně daňová progrese díky odpočítatelným položkám. Spočítejte si ta skutečná procenta, kterými se daní platy 20 a 40 tisíc. Rozdíl je takový, že se asi budete divit.

+5/0
30.5.2018 8:38

M93i70l48o70s50l79a93v 25J51o52s15í35f66k64o 6732266953682

ČSSD měla chtít půlku ministerstev. No a pokud by jim to ANO nedalo, tak nic. Ti moulové neumějí jednat!

+1/−1
30.5.2018 8:02

K45r73y94š37t10o59f 64L10a42n22í66k 1529190595645

to mi připomnělo, jak jsem byl jednou s kamaradem v hospode, dost davno, prave se tam zacaly prosazovat hraci automaty a jeho to dost pohltilo. asi hodinu hral nez mu dosly peníze, pak prisel za mnou, ze to ted urcite bude sypat, at mu pujcim pade, tak jsem mu pujcil s tim, ze polovina vyhry je moje. trochu se osival, ale nakonec souhlasil, zavislost zvítězila. a představte si, ze fakt vyhral. ale moc se mu tech par stovek vyplácet nechtělo.

0/0
30.5.2018 8:34

L48u38k38a69s 74N42e31m52e47c 7659730152164

To je taková socanská příhoda ... taková úderná a se šťastným koncem ... aspoň když se to vypráví ... škoda, že se to nikdy nestalo ;-D

+1/0
30.5.2018 9:20

J77a63n 69M18i68l83t90n81e13r 6658706883158

ČSSD volby nevyhrálo. Ale stále se chovají jako ldyby ano. V dalších volbách dopadnete ještě hůře, budeteli se takhle chovat dále. Trocha polory vůči voličům by vám jen prospěla.

+7/−2
30.5.2018 7:55

J50a46n 81K57o98h43o55u69t 5287364447562

Vážený pane, chtěl jsem říci, že lidé s (lehce) nadprůměrnými příjmy podléhají i dávno po krizi solidárni 7% dani, což je stojí čas 100.000 Kč ročně. A to není dostatečně progresivní??? OSVČ ať řeší kdo chce, já hovořím o zaměstnancích, které stát dokáže oholili více než dobře a není úniku...

+2/0
29.5.2018 22:51

P31a35v24e31l 57S71z36i53r57o31t77n51ý 3572834354670

A ještě k titulku "Budeme Babišovi podřízení". Chtěli byste snad být jeho nadřízení nebo rovnocenní, když jste získali čtvrtinu hlasů v porovnání s ním ? Socani, vzpamatujte se už !!! Buďte rádi, že jste v koaliční smlouvě prosadili pár svých témat. A že jste získali nadstandartní zastoupení ve vládě. Rozhodovat tady zkrátka minimálně 4 roky nebudete. A to, že si jako svoji vlajkovou loď berete zrušení karenční doby, což už dávno prakticky nikoho nezajímá, je váš problém. Mohli jste si prosadit něco zajímavějšího, co by vám možná přitáhlo nějaké voliče. Ale v prosazování vyčpělých témat jste ostatně mistři. V minulé vládě to bylo zrušení regulačních poplatků ve zdravotnictví. V době, kdy už si na ně všichni zvykli a nikomu vlastně nevadily. Jak je vidět podle volebních výsledků, štěstí ani voliče vám to nepřineslo. A potom na sjezdech mudrujete jak získat další voliče. PR agentury vám v tom asi nepomůžou. Poradili by vám normální lidi. Snad i já bych to do určité míry dokázal. Jenže nepovím, já vám totiž váš smutný osud přeju. A až se v příštích volbách nedostanete přes 5%, otevřu si flašku a budu se radovat, že snad v naší zemiččce může být opět o něco líp. :-)

+15/−3
29.5.2018 22:09
Foto

L45a71d67i79s68l90a84v 69S88e65l39e59p46k59o 7377358617465

tradiční sociální demokracie prochází krizí skoro všude v západním světě.

+2/0
29.5.2018 22:24

Z57d76e60n54ě93k 43D44a57n29d67a 1391105

Myslím, že to není problém sociálních demokratů jako politické síly, ale chybějících ozdravných procesů v těch stranách. Myslím, že je to silně generační problém.

0/0
30.5.2018 9:37
Foto

L17a86d86i82s64l75a75v 62S43e38l60e67p15k95o 7937218717505

jde to jedno s druhým. ideové rozpaky, nerozhodnost, kterým směrem pořádně zabrat, též archaičnost ducha, jak píšete, nejsou v důsledku schopny generovat silné vůdce. U nás, v Británii, Německu atd. ti jsou naopak k mání u populisticky zaměřených stran, které významně přebírají levicové voliče, nebo u jiných alernativ pro mladší

0/0
30.5.2018 11:09

L26u95d46v76í90k 31G89a76j33d44o21š71í26k 2405883514322

„...Chtěli byste snad být jeho nadřízení nebo rovnocenní, když jste získali čtvrtinu hlasů v porovnání s ním ?...“

Přesně tak. Pokud má být vláda dvou koaličních partnerů, pak jsou to partneři ROVNOCENÍ bez ohledu na volební zisk. Pokud má ČSSD jen dělat Babišovi stafáž při předstírání demokracie, pak je pro ně dalko lepší se o vládě vůbec nebavit a jít do opozice, ať si to Babiš vyžere s komunisty a fašouny sám.

To je to co chtěl Zaorálek říci a vy jste to možná nepochopil.

+9/−3
29.5.2018 22:38

J71i59ř75í 71F58o84g83e23l 2470101856882

Zajímavé, že za Sobotkovy vlády jim býti nadřízenými nevadilo, že?:-P

+5/0
30.5.2018 7:46

P47a50u45l 57J27a23r13o76s 2403948650

Zaoralek zapomel,ze od doby,kdyz jako komunista byl provereny UVKSC se doba zmenila..:-/

0/0
31.5.2018 13:28

L91a86d52i41s51l71a22v 29H78a63š73k31a 4613946781670

Přes. Vyšší daně k vyššim mzdám. To nevymyslíš

+7/0
29.5.2018 22:06

P20e62t62r 53N30o14v86á84k 1935747232985

Tak někde na platy obecních / krajských / státních zaměstnanců musí sehnat peníze.

0/0
30.5.2018 7:43

P27a84v73e90l 75S92z83i83r16o53t41n51ý 3342794174350

"Řídit byznys je něco jiného než řídit vládu", říká Lubomír Zaorálek, který nikdy neřídil ani byznys ani vládu. Tak o čem ten člověk, proboha, píše ?

+8/−6
29.5.2018 21:51

H54a67n20a 93U60l66r30y20c28h49o95v61á 9210743908608

Ale má pravdu, řídit vládu je věc kompromisu, obzvlášť u koaliční vlády. V byznysu ve firmě vládne tvrdý diktátorský režim a při jednání mezi firmami někdy to, kdo je větší svině,. V byznysu mezi firmami je Babiš mistr, kompromisy neumí

+8/−4
29.5.2018 21:55

J59o23z34e57f 95P83o48l16á65k 9937220

Řídit vládu je věc kompromisu - a že to nedělal Sobotka , Zeman, Klaus ....

+6/−7
29.5.2018 21:59

H77a23n45a 91U73l25r51y53c92h35o92v66á 9330943908478

Tenhle nesmysl nemá snad ani cenu komentovat.

+12/−2
29.5.2018 22:02

Z55d71e84n96ě61k 39D11a39n68d30a 1191245

Pokud by se vládlo jen na základě kompromisu - nemohla by žádná strana nic prosadit pro nekonečné ohledy na ostatní politické subjekty. Tahle republika potřebuje silného vládce, který si prosadí své. Ne bandu donekonečna užvaněných politiků vydávající své dobře placené rokování za demokracii. Vaše názory zavání mírně řečeno idealistickým levicovým odérem.

+1/−6
30.5.2018 5:58

V19á22c60l64a26v 16P70o82l25á28š11e74k 9186160771657

Přesně totéž jako Vy říkal kdysi Adolf Hitler.

+4/0
30.5.2018 7:56

S65t55a11n62i14s45l92a43v 79K95r59e47j22c16a32r 6527156373444

Pokud je Babiš pro ČR to samé jako Putin pro Rusko . Kdo by byl stejně úspěšným a schopným protikandidátem Babišovi a Putinovi ? Myslíte si, že by nástupcem mohl být Zaorálek a Lavrov , Nebo snad někdo od Pirátů nebo SDP ? KDO - Kdo a za jak dlouho v Rusku nahradil Brežněva, kolik .... vládlo mezi Brežněvem a Putinem . Kolik premierů od roku 1990 bylo lepších a úspěšnějších v ČR(čsfr) než je Babiš ?

+1/0
30.5.2018 8:06
Foto

L80a74d37i49s26l33a18v 32S36e70l20e87p54k61o 7447738237295

Němcov, Navalnyj. První zavražděn, druhému účelově zamítnuta kandidatura. Opozice existuje, ale propagandistická mašina, zákazy v televizi, násilné potlačování demonstrací, represe v podobě vysokých pokut pro zadržené atd. její vliv na mainstream účinně rozmělňují.

Pokud se ten systém nevyčerpá ekonomicky, podobně jako SSSR, tak jej jen tak něco nerozbije.

Babiš otevřel Pandořinu skříňku. Má kapitál, aby si dokonale zpracoval PR a marketing, má média, má i osobní charisma. Zčásti je produktem polistopadového období, ale zčásti také zůstává nevyjasněn jeho vztah k předchozí nomenklatuře, která jeho vzestup umožnila.

+1/0
30.5.2018 10:18

Z56d20e72n28ě26k 84D29a55n33d69a 1191955

Pane Polášku už Vám někdo řekl, že proběhly volby? A v těch zvítězila určitá skupina lidí s avizovanou vidinou svých priorit. Většina politiků okolo a jejich dezorientovaných "příznivců" z řad diskutujících se jim snaží podsunout, že nemají právo ONI jako hlavní síla do dalších voleb prosazovat svou vizi. Plná ústa demokracie a odvolávání se na nepsané principy k tomu patří. Demokracie - pokud má být takto chápána jako bezbřehá = vše stejně - je jeden velký bordel !

0/0
30.5.2018 9:35
Foto

L57a68d80i71s95l90a37v 15S83e38l95e23p66k72o 7697188157855

v demokratickém uspořádání dělá silného vládce silný mandát, ideálně 51% a víc. 30% je lepší průměr, víc ne. s tím nelze vládnout bezohledně.

0/0
30.5.2018 11:31

K76a42r19e33l 58S27u70m62b57a52l 4291702109477

Ono to Selepko je trochu mimo!!

0/0
31.5.2018 8:00

P23a39v22e51l 16S82z64i53r45o17t44n27ý 3242584614530

Paní Ulrychová, vládu jste zjevně nikdy neřídila (já taky ne), takže se tu moudře poučovat jak se to má správně dělat je nonsens. A všechno to vlastně vychází z jednoho (údajného) výroku Andreje Babiše, že bude řídit stát jako firmu. Jestli je ten výrok vůbec skutečný nevím. Ale i kdyby byl, zase to budeme číst podle toho jestli jsme Babiše volili nebo ne. Interpretace jeho odpůrců je pochopitelně taková, že chce stát řidit direktivně jako majitel a na jiné názory se neohlížet. Já to naopak čtu v kontextu jeho jiných vyjádření tak, že chce stát řídit efektivně, nepřipustit plýtvání nebo dokonce rozkrádání. Tedy že chce o stát pečovat tak, jako kdyby to byla jeho firma.

+4/−3
29.5.2018 22:17

M25i21c50h46a92l 76B85e34r19a63n 1106436423835

Ona je otázka, jak až je tento příměr racionální. Chápu, že Andrej Babiš jako úspěšný pan podnikatel, který má určité výsledky, se snažil vštěpit národu, že jak umí řídit firmu, tak bude úspěšně řídit i stát. Pokud odmyslíme násilné převzetí mnoha firem a morální stránku, je třeba vzít v potaz to, že cílem firmy bude ve velké většině případů maximalizace zisku (odmysleme zvýšení firmy podíly na trhu, atd.). To ale u státu možné opravdu není. Ve státě jsou zaměstnanci zároveň zákazníky, je tu plno neziskových složek, které nelze jednoduše prodat, zpeněžit a zbavit se tak nežádoucího břímě. Ten příměr je prostě jen účelový.

+6/0
29.5.2018 22:33

Z84d23e38n57ě10k 36D59a27n11d31a 1311335

Já považuji za účelové vaše překrucování dobře myšleného výroku - souhlasím s panem Szirotným. Proč spolu s výrazem maximalizace zisku - což může znamenat zvýšení bohatství státu - přichází fantasmagorie mnoha lidí v duchu jakým byli zesměšňováni boháči a vykořisťovatelé. Není čas se zbavit pocitu, že kdo je bohatý se musel jako zloděj už narodit a jako zloděj odejde. Smířil by jste se s představou, že pokud vedle vás bude bydlet jiný bohatý Čech tak bohatnete také?

0/0
30.5.2018 6:06

M95i12c87h40a13l 21B11e14r37a18n 1296626543455

Ja verim tomu, ze se Babis jako zlodej nenarodil, ale zlodejem se stal.

Mozna se tomu zde rika jinak - "vychytralost, kulisactvi, umi v tom chodit, vyzna se...", ale cast sveho majetku rozhodne ziskal na ukor nekoho jineho a ne prilis cistym zpusobem. A bylo by naivni se domnivat, ze sve chovani mavnutim kouzelneho proutku zmeni.

Nemam nic proti bohacum, pokud jsou to lide, kteri prisli s necim novym, co tu jeste nebylo, s nejakou dobrou myslenkou, napadem, produktem ci sluzbou. Ale to neni pripad Babise. Pokud se objevi nekde nejaky bohaty clovek, mohlo - ale nemuselo - k tomu dojit jen prerozdelenim majetku od nekoho jineho. Tim rozhodne Ceska republika nezbohatne.

+3/0
30.5.2018 8:30

Z53d87e41n52ě81k 30D20a60n31d31a 1881655

Z celého srdce s Vámi souhlasím a přál bych si žít v takovém světě. Zelený strom života ale žije svým způsobem a koukat se jako na zloděje na všechny ty, kteří se nechovají ideálně tak jak jste popsal je sice možné ale zdá se nemístné. Kdysi mi jeden člověk z Ameriky řekl, že nás z bídy vytáhnou jen hnusně bohatí - ti si svůj majetek nikdy neobstarali čistě - kteří si budou chtít na stará kolena vylepšit image. Ti, kteří už nemusí být úplatní jako ostatní. Každý má svou hladinu a u porevolučně chudého národa = u nás, je stále dost nízko. Může v tom být nadějě ?

0/0
30.5.2018 9:23

M58i35c92h96a19l 28B25e68r79a83n 1456786603875

Ano, jsou situace, kdy se napr. z prumyslovych magnatu stavaji mecenasi a filantropove. Vezmou sve nabyte bohatstvi a rozdavaji je potrebnym ci je presmeruji do jedne konkretni oblasti. V tomto pripade se vsak rozdava z verejnych penez a ty tomuto novodobemu ceskoslovenskemu filantropovi neprislusi.

Teoreticky je samozrejme mozne pripustit, ze k takovemu myslenkovemu posunu mohlo dojit a ze tento pan ted hodla svetu « neco » vratit, ale v tom pripade bych cekal celkovou zmenu a konzistenci v jeho chovani, avsak caste lzi, pri kterych je chycen, zavadejici a manipulativni tvrzeni a prilis velka souhra nahod ohledne jeho pritomnosti v politice, toku verejnych penez a odstranovani urcitych lidi tomuto nenapovida. Tech nahod je prilis mnoho, jde spis o urcity vzorec. A vsadit neco na takovou kartu je hodne pomijive.

+2/0
30.5.2018 10:24
Foto

L42a37d55i75s92l75a13v 63S82e71l85e58p48k10o 7227448797665

"jde o určitý vzorec" – přesně to mne nad polemikou s panem Dandou napadá.

nepřátelské převzetí není u nás nezákonné. zfalšování podpisu při přebírání Petrimexu se u soudu nepotvrdilo, ale rozum nepochopí, jak je možné podepsat se z Londýna. mám-li peníze, proč bych si nekoupil média, neošetřil PR a marketing... rozdělit miliardový holding na stovky menších firem a po desítkách, jednotkách mil. eur načerpat několik mld. Kč na dotacích také lze. stejně jako si ve vládě výhodně nastavit dotační politiku. pak to padá jak domino jedno za druhým, koule se nabaluje a všechno je to vlastně v rámci zákona, alespoň prozatím.

jenže se hraje také o étos, jak píšete, a jeden se musí ptát: jde stále o férovou soutěž, nebo o chladnokrevné zneužívání faktu, že pravidla nelze do puntíku předepsat, a proto je nutné pěstovat prostředí, v němž platí trvalejší normy a jistá míra důvěry?

Mám pocit, že pan Babiš se chová ve stylu "po mně potopa". řadě lidí to asi nebude vadit, dokud to funguje, jenže prostředí tímhle pozvolna koroduje a jednou se to musí projevit.

0/0
30.5.2018 11:51

L51u46d62v74í21k 40G98a10j46d84o65š68í51k 2615913934872

Ano. Babiš je z podstaty povahou diktátor a jeho meta je mít SVOU vládu kterou ON povede jako vůdce. O koalici nestojí. Ta by mu všechno komplikovala. Leda o takovou, kdy koaliční ministři mu budou podřízeni stejně jako jeho vlastní.

+4/−1
29.5.2018 22:42

A81d14a54m 37T22r62u93b51á31k 2201598788

O vlastních zkušenostech. Chtěl byste snad řídit vládu jako svůj byznys? I když co se vůbec ptám..

0/0
29.5.2018 21:59

M25a56r44t13i77n36a 23M34o66u26d25r76á 7920383276979

Z volebních výsledků je patrné, že být více než podřízení si nezasloužíte.

+6/−1
29.5.2018 21:50

H23a29n34a 66U54l22r39y40c35h39o38v83á 9680333898308

Zaorálkovy názory rozhodně nesdílím, ČSSD bych nevolila. Ale co se týká Babiše, tak má naprostou pravdu v tom, že on je jako premiér vládce a ministři pro něj nejsou partneři, ale podřízení. A tak opravdu vláda fungovat nemůže.

+9/−3
29.5.2018 21:48

D49a30v31i38d 30N64e72s35w77e68d30a 3657885775

Chceme zvýšit mzdy. / A jak toho chcete dosáhnout? / Zvedneme daně? /// No je von normální????

+10/0
29.5.2018 21:48

Najdete na iDNES.cz