Diskuze

Ke specialistovi bez doporučení praktického lékaře? Zaplatíte 200 korun

Lidé, kteří se s potížemi vydají rovnou k ambulantnímu specialistovi a nenechají si napsat doporučení od praktického lékaře, zaplatí za vyšetření místo 30 korun rovnou 200. Změnu chce zavést nový ministr zdravotnictví Leoš Heger z TOP 09. Péče od specialisty je totiž mnohem dražší a resortu tudy utíkají peníze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

bereniqa

10. 8. 2010 12:45
achjoo:(

Prakticky doktor Vam napise recept, zdiagnostikuje bezne nemoci, jako je angina, chripka, pichne injekci, zmeri tlak, chodite k nemu na prohlidky..., ale pokud Vam neco je, tak Vas posle ke specialistovi. Nechci litat jak magor od doktora k doktorovi, chci si vybrat rovnou a sama. Kdyz si zlomim nohu, naco papir? Kdyz me pri cteni boli oci?zase papir ? K CEMU??? 8-o;-O8-okorupce a body pro pojistovny :(

0 0
možnosti

jakadlec

7. 8. 2010 18:59
pro ministerské úředníky a doktory bych zaved, že když

přijdou třeba do autoservisu a s výměnou žárovky a pošlou je naproti, zaplatí taky 200, v potravinách to samý: dobrý den, máte droždí? nemáme, a máte to za 200, děkujem, děte vedle.

0 0
možnosti

jakadlec

7. 8. 2010 18:52
kromě tahání peněz z nemocných, v okamžiku,

kdy jsou nejzranitelnější a zaplatí kdo jim co řekne, že vám neni hanba, za co platit 200, že vim, že s bolavym kotníkem půjdu tam, kda sem byl minule, no chybí druhej krok, aby se specialista šáboval s obvoďačkou.

0 0
možnosti

procensora@seznam.cz

6. 8. 2010 19:58
Cesky svaz znamych?

:-P To aby doktorum zvetsili kapsy ;-D

0 0
možnosti

Oerteplur

6. 8. 2010 11:47
Problém je v tom že praktický lékař vás pošle

pokud nemáte známého vy, ke svému "známému" specialistovi. Já na bráchu, brácha na mě. Aneb veřejná a netransparentní korupce ve veřejných službách.Rv

0 0
možnosti

LLucrezia

6. 8. 2010 12:01
Re: Problém je v tom že praktický lékař vás pošle

Máte pravdu, věc má ale ve většině případů spíše pozitivní rozměr.

Každý lékař má se spolupracujími kolegy různé zkušenosti a pacienty posílá k těm, kteří se mu osvědčili. Pokud by je stále posílal k lékaři, který by pracoval špatně, budou se mu nespokojení pacienti vracet a byl by sám proti sobě.

Navíc - jsme zhýčkaní velkým městem. Ve vesnicích na konci světa je jeden specialista na okrese a basta...

0 0
možnosti

Cenda22

6. 8. 2010 11:17
já teda nevim

ale to nás mají fakt za de*ily? Dejme tomu, že 80% lidí se se svým problémem přímo trefí a jdou za správným odborníkem. Když ne, je to otázka pár minut pacienta vypoklonkovat na správné oddělení, ne? Pojišťovny nemusí u těchto 80% platit první fázi, obvoďáka. Mě tento zamýšlený systém teda jako ušetření peněz nepřijde, spíš se opět nahrává do kšeftu obvoďákům.

0 0
možnosti

LLucrezia

6. 8. 2010 11:31
Re: já teda nevim

Bohužel 80% pacientů se svým odhadem netrefí..

Tedy přesně řečeno, třeba se i část trefí ke specialistovi, ale problém to nevyžaduje.  S vysokým krevním tlakem nemusíte hned letět na internu.. Léčbu vede praktický lékař a pokud není účinná nebo je problém, jde se na internu nebo kardiologii. Nebo s větry nemusíte hned na chirurgii..

Neúčelné vyšetření bohužel netrvá pár minut, trvá úplně stejně, jen je zbytečné..

Systém nenahrává praktickým lékařům, ti jsou placeni podle počtu registrovaných pacientů, nikoliv podle toho, kolikrát za nimi přijdou. Tedy jinými slovy, praktickým lékařům práce možná spíše přibude.

0 0
možnosti

egi

6. 8. 2010 10:46
A ještě k těm očním třeba ...

Jak by byly řešeny takové ty občasné návštěvy?

Mám brýle. Když po čase hůř vidím (vždycky po pár letech), zajdu k očnímu - zkontroluje, předepíše zpravidla o 1/4 D silnější brejle. Naopak brble, že bych mohl taky chodit častěji.

Nic urgentního to není, úraz to není, pravidelné vyšetření to není ...

To by spadalo pod tu dlouhodobou léčbu? Nebo jak? S tím k praktikovi prostě nepolezu a nepolezu, protože mi s tím nic neudělá a neudělá.

0 0
možnosti

LLucrezia

6. 8. 2010 10:57
Re: A ještě k těm očním třeba ...

Ano, tohle je situace - dlouhodobé či chronické onemocnění. Je jasné, že pokud má někdo výraznou oční vadu, sám se jí nezbaví. A oční kontroly jsou vhodné nejen kvůli předpisu brýlí...

0 0
možnosti

LLucrezia

6. 8. 2010 10:16
Péče lékaře- specialisty

Toto opatření je nutnost, bohužel nikdo neměl v minulosti odvahu toto přiznat.

1. fronta u praktického lékaře - řada specialistů je přetížena právě pacienty, kteří přicházejí z ulice s banálními a fronty u specialisty nebo čekací doby na objednání jsou často ještě horší. 2. většina praktických lékařů již dnes také své pacienty objednává nebo dělí ordinační hodiny pro nemocné s akutními stavy a na hodiny pro kontroly a neinfekční onemocnění. Rýmě se dá vyhnout.

3. pacientů, kteří obcházejí s jedním problémem pět specialistů je skutečně hodně. Každý pak musí pacienta podrobně vyšetřit, aniž by tušil, že je již třetí cévař v pořadí. Pokud chodí pacient na základě doporučení praktického lékaře, je vybaven žádankou s důležitými informacemi

4. i to "přesunutí" pacienta praktickým lékařem ke specialistovi má svůj smysl, neúčelná vyšetření praktický lékař nepodporuje.

5. akutní stavy (úrazy apod.) jsou z tohoto poplatku vyjmuty, stejně tak jako chronické nemoci v dlouhodobé péči specialisty

0 0
možnosti

barbud o

6. 8. 2010 10:31
Re: Péče lékaře- specialisty

... tak kdo má být přetěžován? Specialista nebo praktik?

0 0
možnosti

Tomaseq

6. 8. 2010 10:07
Přetížení praktických lékařů

Co to je za blbost? Takže já půjdu za praktickým lékařem, tak si hodinu posedím. Dostanu se dovnitř doktor mi dá papír a tím půjdu k onomu specialistovi. Tam si další hodinku odsedím... Je to zbytečné votravování obyčejnejch lidí. Aby ve svým volnu chodili si sednou na zavšivené bakteriomi prolezlé čekárny... Děkuji nechci. To si raději ty 2 kilča zaplatím...Rv

0 0
možnosti

LLucrezia

6. 8. 2010 10:22
Re: Přetížení praktických lékařů

Ano.. Tak to má být. Máte prostě možnost volby...

0 0
možnosti

_m-

6. 8. 2010 10:04
To už tu bylo

za totáče. Když mělo dítě zánět středního ucha tak jsme museli nejprve na dětské, kde potvrdili, že ho opravdu bolí ucho a ne koleno a až potom na ušní.  Pamatuju scénu na ušní noční pohotovosti, kdy synovi z ucha tekl pramínek hnisu a sestra na mě ječela, že musím přes půl Prahy zpátky na normální pohotovost pro papír. Já na ni ječela, že nepojedu až vykoukla doktorka - a nejeli jsme nikam. Teď to bude bez kraválu, jen za dvě stovky :-/

0 0
možnosti

LLucrezia

6. 8. 2010 10:19
Re: To už tu bylo

Myslím, že nečtete pořádně..  Proč??

Akutních stavů se přece poplatek netýká.

Pokud bude mít dítě zánět středního ucha, musí co nejdříve k lékaři..

Pokud vás ale budou bolet záda, je asi nesmysl chodit k třem ortopedům, dvěma neurologům..nebo ne?

0 0
možnosti