Diskuse k článku

Nemyslíš, zaplatíš! Každý dvacátý řidič se v autě nepřipoutá

Při tragické nehodě na okraji Jeseníku narazil v neděli vůz se třemi lidmi do stromu. Mladý řidič a spolujezdec na místě zemřeli, dívka s těžkými zraněními skončila v nemocnici. „Z doposud nezjištěných příčin přejel do protisměru a čelně narazil do stromu,“ popsala nehodu jesenická policejní mluvčí Tereza Neubauerová. Podle všeho nemusel být výsledek střetu tak tragický. Stačila maličkost, připoutat se.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L49u31b20o94š 53C44h57l95u79m21s36k17ý 2210555828505

Rozumím tomu, když stát chrání děti a ty, kteří nepoutají dítě do odpovídající autosedačky, by měl řádně "osolit". Dítě nemá na výběr. Ovšem tohle dobrotruství, které páchá na dospělých mně připadá zcestné. Nechť se kandidáti na Darwinovu cenu nepoutají, ať klidně jezdí na motorce bez přilby. Nikoho tím neohrožují, jejich věc. Naopak, třeba nesvícení, které bezbečnost ostatních účastníků provozu přímo ohrožuje, je už bez trestného bodu. Má to, z hlediska snah o snížení nehodovosti, logiku?

+1/0
25.3.2019 23:30

P78e28t65r 74N64o60v97o89t54n19y 1711670851

Pokud je v autě víc lidí, tak ten nepřipoutaný samozřejmě ty ostatní ohrožuje.

+1/0
26.3.2019 8:04

L41u11b29o53š 55C82h97l20u83m20s34k27ý 2110635668135

No samozřejmě, že nepřipoutaný ty ostatní ohrožuje. Ale od toho tam je snad řidič, který ten probém vyřeší. Já ho řeším větou "připoutej se, nebo si vystup".

0/0
26.3.2019 22:29

M62a89r56t87i78n 18N10o47v94ý 3922888338290

Jednak jak je uvedeno kolegou - jeden nepřipoutaný může poranit nebo zabít ostatní připoutané.

Navíc, když se takto zabije otec od rodiny cestou do práce, tak to má následky i pro stát - přijde o daňového poplatníka, manželce s dětmi klesne příjem a tím bude mít nárok na nějaké sociální dávky. Nehledě na to, že k té nehodě vyrazí policie, hasiči, zdravotníci a to vše bude stát další tisíce až statisíce...

Takže stát má právo do tohoto zasahovat a takové bezpečnostní prvky nařizovat.

A ty si klidně jeď nepřipoutaný, hrdino...

0/−1
26.3.2019 10:25

L50u43b72o89š 20C48h19l16u63m64s72k84ý 2390945188405

Ty se sice poutáš, ale vzhledem k tomu, že jsi nepochopil o čem píšu, tak by genofondu prospělo, kdyby ses nepoutal, mysliteli.

0/0
26.3.2019 22:34

R56a63d95o41v85a90n 29D24l78u16g32o11s81z 3576621928746

Jsem demokrat. Zastávám názor, dokud dotyčný přímo neohrozí druhé, je z pozice práva nevinným. Je věci:

1. řidiče, upozornit pasažéry na připoutání a nezáhajit jízdu, pokud tomu tak není.

2. cestujících, rozhodnout se riskovat svůj život při nepřipoutání. I když je i mnoho zpráv o přežití při DN jen díky nepřipoutání. De facto ad absurdum bychom měli společně volat jako u každé vychytávky za záchranu života - nepoutejte se, i kdyby to mělo zachránit jediný lidský život.

Pokud svou volbu dotyčný uskuteční, dojde k nehodě, zranění, směřovat při porušení "povinnosti" náhradu nákladu IZS, léčení svého případě zraněných za tím, který svým počínáním způsobil finanční náklady na záchranu. Totéž pro alkohol za volantem - je vědecký dokázáno z proběhlých testů, do 1 prom. jsou reakce řidičů daleko rychlejší, neboť alkohol EXCITUJE (vybuzuje) organismus k vyššímu výkonu.

Pranýřovat řidiče za pseudopřestupky aka pasy, nesvícení, lékarnička při souběžném tolerování prasečin ala kamiony, nebezpečné "lepení se na kufr" atd. vyvolává v občanech oprávněně dojem neochoty politiků / pčr vést řádný dohled nad provozem a trestat zejména nebezpečné jednání a oprávněně občané toto počínání považují za šikanu a dopravní, nesmyslný, teror. Jak vidno z historie, bodový systém, vyšší pokutování počet úmrti či nehod nesnížily, max. snížily počet výjezdu k nehodám, ty se ale dějí s nebo bez pčr.

0/−2
25.3.2019 21:06

J89a43n 75K61r37p89e25c 5566963974352

neni to jen vec ridice nebo pasazera. pasazer sedici za jinym spolujezdcem nebo ridicem svym nepritoutanim ohorozuje ostatni. rovnez v pripade nezavinene nehody kde by byla jinak bez zraneni, a diky nepripoutani se zrani, bude se pro provinileho ridice cela zalezitost vyvijet hurei. takze to zdaleka neni jen veci volby jednoho cloveka jestli se pripouta nebo ne.

0/−1
25.3.2019 21:15

R83a12d48o23v91a16n 47D38l92u91g43o58s24z 3576201138256

Tisíckrát omýlana mantra o spolujezdci na zadním sedadle. Nečtete příspěvky, na které reagujete? Co je uvedeno v bodech 1. a 2.

Moderní je přijímat nekriticky názory státních institucí, byť jsou nelogické, v rozporu s modrními poznatky vědy, práva atd.

0/0
25.3.2019 21:19

R18a34d15o12v78a20n 49D60l41u78g29o72s79z 3846881928936

Pokud to vemem čistě statisticky, kolik bylo úmrti způsobených nepřipoutaným spolujezdcem na zadních sedadlech vs. kolik bylo úmrtí způsobených poutáním se, kdy dotyčný nemohl včas opustit vozidlo a tím zemřel? V případě nepřipoutaných spolujezdců na zadních sedadlech je příčina úmrti řidiče zjevná na 1. pohled. Při úmrti řidiče při připoutání se výsledky zisti z pitvy za pár dnů, týdnů a v médiích už se neprezentují. PČR by šla sama proti sobě.

Nelze tedy jednoznačně určit, zda riziko usmrcení spolujezdcem na zadním sedadle je vyšší (když se tak rádo používá pro obhájce poutání), nebo zda je vyšší riziko úmrti při připoutání se (nejsou validní data, nesleduje se, nehodnotí).

Tím netvrdím ani poutejte se, ani nepoutejte se. Pouze tvrdím, poutání je věci "velitele vozidla", rozhodujícícho o zahájení jízdy a potažmo samotných pasažérů. Případné právní a finanční následky při porušení této povinnosti směřovat za těmito lidmi - aka objektivní odpovědnost řidiče vozidla (pokud platí při parkování byť pro provozovatele, zde by byla daleko smysluplnější - zaplať jako řidič za následky ze zahájení jízdy s nepřipoutanými pasažéry, tedy přeneseně za nepřipoutaný náklad, poté můžeš vymáhat po pravém vinikovi).

0/−2
25.3.2019 21:24

J40a75n 66K19r19p74e19c 5336103824562

nehoda kde je nepriputani vyhodou je prakticky vyjimecna situace. a sice zjm. utopeni vozidla nebo jeho pozar (coz jen toto se pohybuje pod 1% nehod), plus dalsi naprosto extremne vyjimecne situace (npr. pozdni utek pri npadeni vozu slonem nebo stadem buvolu - coz musite vedet ze se v treba v CR nedeje uplbe bezne). pri bezne dopravni nehode pasy vzdy lidi ochranuji.

+1/0
25.3.2019 21:56

P83e60t14r 26N85o10v47o71t92n33y 1141910981

"v rozporu s modrními poznatky vědy" Tak ty moderní poznatky používejte. A ne vlastní smyšlené bláboly.

0/0
26.3.2019 8:08

P61e59t37r 28K65n23ě16b53o65r30t 8262438459150

To jako někdo vydrží to věčný cinkání, pískání,...když nemá zapnutý pásy?

0/0
25.3.2019 20:50

R98a58d94o77v77a37n 91D75l79u74g12o86s78z 3466261108706

aliexpress a záslepka do jističe pásů v podobě otvíráků na pivo ;-D

0/0
25.3.2019 21:07

F36r83a67n56t58a 47T90i67m86a75n 7120288401860

"Jízda bez pásů je přestupkem za tři body".

To platí jenom pro řidiče, spolujezdci nemůžou dostat ani půlbod R^

0/0
25.3.2019 19:37

J82i49n94d48ř23i96c54h 35Š64k16o84p78e62k 4255771430695

Pokračovat by tato akce měla akcí "Nesvítíš, zaplatíš" - rozdávat pokuty za nesprávné osvětlení (mlhovky ve dne, denní za snížené viditelnosti) a následovat by mělo odstavování aut, která mají nesprávně zapojená světla, prasárny typu HID sad atd.

+2/−2
25.3.2019 17:46

S36t65a59n89i59s77l57a49v 21N13o19v90o61t89n57ý 2493866299469

Nemělo by se tohle nechat na každém jak se rozhodne možná hazardovat se svým životem a i v článku je uvedeno pravděpodobně zachránilo život. Vím i o nehodách kde díky tomu že nebyl připoutaný tak si zachránil život protože během nehody vypadl z auta, ale ti připoutaní zahynuly v autě

+4/−2
25.3.2019 17:23

I83v97a13n 12H25o10l28a61s 5717797848757

> Vím i o nehodách kde díky tomu že nebyl připoutaný tak si zachránil život protože

Ano, takové nehody existují. Podle dlouhodobě zpracovávaných statistik (nejen z ČR) jsou to asi 3 nehody z tisícovky.

Pokud máte kvalitní křišťálovou kouli, tak se nepoutejte.

+3/−1
25.3.2019 17:30

S88t53a15n75i62s80l95a32v 71N46o97v11o92t44n44ý 2133266379399

Já jen říkám, že by to mělo být na každém z nás jestli se chce nebo nechce připoutat je to přece jen jeho život a ne to dát do zákona jen aby mohli policajti pokutovat.

+2/−4
25.3.2019 17:33

I74v94a41n 59H71o33l62a43s 5887407268857

Pokud nechápete, kolik to nepřipoutání stojí celou společnost, jste velmi nechytrý.

+3/−4
25.3.2019 17:59

S69t36a37n30i47s55l23a94v 67N89o96v73o47t98n11ý 2193806659259

A kolik stojí společnost to když byl někdo připoutaný a stejně měl vážné zranění s celoživotním omezením Vy nechytrý?

0/0
26.3.2019 8:31

I44v43a49n 19H80o56l93a43s 5517987478177

Mmch. (abyste to třeba dokázal pochopit ) - proč není "na každém z nás", používání bezpečnostních pomůcek (třeba ochranných brýlí pří obrábění, respirátoru při natírání v uzavřených prostorách, pracovní obuvi ve skladech atd. atd.)??

0/−2
25.3.2019 18:11

S90t55a59n37i74s65l24a96v 56N12o42v70o83t96n67ý 2213716319539

Jo ale tam za Vás má zodpovědnost zaměstnavatel a v soukromém autě Vás zaměstnává kdo ti policajti a nebo stát? Doma je to u toho používání ochranných pomůcek taky na Vás jestli je použijete a nebo ne. Když budete něco doma natírat tak Vám nikdo nenařizuje, že musíte mít respirátor nebo když budete kácet strom motorovou pilou, že máte mít vše co má mít lesní dělník.

0/0
26.3.2019 8:32

R62a33d25o80v52a29n 26D55l72u53g22o71s94z 3306821158276

Problém statistiky je, že mrtvých při úmrti, byť připoutaných, už se nikdo neptá, jestli jím pás pomohl / uškodil v opouštění vozidla. Proto může statistika na první pohled vypovídat jednoznačně pro poutání se. Je vhodné čísla umět interpretovat objektivně, nezaujatě (u PČR dlouhodobý problém) a se znalosti vstupních parametrů a okolnosti.

Logicky PČR nebude ventilovat a sdělovat DN s úmrtím, které nastalo kvůli připoutání se. Vznesla by se vlna společenské nevole. To není v zájmu PČR (vypadl by snadný důvod pokutování lehce dokazatelného, stejně, jako rychost).

Vše není černobílé, jak je mnohdy podáváno. Při jakékoli statistice je nutno se ptát: Kdo je zhotovitel / zadavatel, může mít potenciální zisk z určitého význění statistiky?, jaké jsou vstupní údaje, jaká je metodika zkoumání, odpovídá intepretace získaným údajům?.

U PČR dlouhodobě umně pracují s výkladem statistik ve svůj prospěch. Záštěrka bezpečnosti kamufluje skutečný důvod, výběr peněz do státního rozpočtů, který s nemalým příjmem z pokut počítá.

Ukáznění řidičů by bylo pro PČR a stát kontraprodkuktivní. To nikdo nechce, přišlo by se o peníze. Proto šarády s měněním rychlostních limitů v přehledných oblastech. Proto hon na čarodejnice za mohutného řvu o bezpečnosti, která je podružná.

+2/0
25.3.2019 21:16

K86a71r35e53l 65P68o67d42h11o77r35s82k88y 3815703302555

Co si budeme namlouvat, on je to v podstatě přirozený evoluční výběr. V tomto případě intenzivně působí na jedince, kteří mají o svých (mentálních) schopnostech mnohem vyšší mínění než jaká je realita.

+2/−1
25.3.2019 17:00

J83o83s75e74f 17D17r58d19a 6500539442406

Je mě úplně šumák, jestli se cajti v autě přikurtují nebo ne, ale zatím jsem neviděl jednoho jediného. Vždycky si říkám: Á, další Kostěj Nesmrtelný...

0/0
25.3.2019 16:59

J46o50s11e91f 49D33r10d94a 6980959632566

Reakce měla být pod Jiří Krátký 3024

0/0
25.3.2019 17:10

J47o50s50e90f 72D82r70d50a 6500489452986

Nové auto mě rychle naučilo si pás zapnout. Jinak neuvolní parkovací brzdu. Než se se s brzdou složitě prát, tak rychlejší je ten belt zapnout. Jinak mě v článku pobavila věta: Fyzikální zákony jsou však neúprosné. Setrvačnost těla je daleko větší než síla paží, kterými bychom se snažili vzepřít o volant.... To na adresu policajtů, kteří se ze zákona nemusejí poutat. Když se ale s autem vykutálí, jsou řádně domlácení všichni.

+1/0
25.3.2019 16:44
Foto

J39i52ř79í 63K76r44á25t25k33ý 3120632374

Tak oni tu výjimku mají z důvodu rychlého zásahu, aby se nezdržovali s pásy, to riziko určitě znají a nepochybuji, že se veptšinou poutají, když na to mají čas.

+3/0
25.3.2019 16:47

K34a90r48e57l 70S34t56r87ž29a29n36o65v65s66k45ý 1668815935

Někdy mám pocit, že jsou pásy jen v nadstandardní výbavě. A nejen pásy, často taky blinkry, světla a mozek.

+20/−1
25.3.2019 16:24

P88e96t14r 11B61á96č53a 8465276645805

Paraziti z BESIPu zase rozumuji, co bysme si bez nich pocali...

0/−14
25.3.2019 16:15

I48v33a45n 85H23o66l81a44s 5237787258917

Extrémně nechytrý Báča zase rozumuje, ale bez něj bychom se klidně obešli.

+7/0
25.3.2019 16:21

R57a78d20o25v24a96n 19D97l57u42g38o22s66z 3336321388516

Bača má bohužel pravdu. "Experti" z MD a Besipu vždy vymyslí zaručenou věc ke snížení nehodovosti, která od počátku je z objektivního hlediska nesmysl (zkušenosti ze zahraničí, znalost místních poměrů etc.) a za několki let ti samí "experti" zavádějí inovace původního, zcela zaručeného řešení, čímž sami sebe popírají a znevěrohodňují. Bohužel jde o účelovéh jednání ve snaze: a) Besipu získávát peníze na svou činnost, hledání problémů které neexistují je pro ně životně důležité. b) MD má od Besipu "mandát" v zavádění zhovadilých sankcí, k nesmyslným úpravám v dopravě atd. jen z pozice doporučení rádobyexperty. Čili jedna organizace jde na ruku druhé, obě koexistují, jsou symbionty v prostředí, ve kterém ani jednomu nejde o pravý účel, který hlásají, tedy o bezpečnost.

+1/0
25.3.2019 21:34

J14a34k17u91b 16R79o94u89s 3793520104632

Pokuta za jízdu bez pásů OK, dejme tomu, ale že je to bodovaný přestupek je naprosto nepochopitelné. V téhle zemi je teoreticky možné jen za jízdu bez pásů přijít o papíry. To je světový unikát.

+1/−7
25.3.2019 16:13

M32i68r24o72s14l55a31v 51Č80e38c48h17u65r33a 3154936332298

a proč ne ? jeden nepřipoutanej člověk v autě zabije všechny ostatní

+9/−3
25.3.2019 16:22

J88a43k52u91b 18R54o18u10s 3513970244352

Už se v historii automobilismu takový případ stal?

+1/−8
25.3.2019 16:24

K44a53r19e44l 34S73t23r48ž61a77n10o86v69s74k84ý 1988355825

Obávám se, že mockrát. Hlavně když ten vzadu letí dopředu.

+6/0
25.3.2019 16:25

M74a10r65t59i63n 66D20i39e59n 3686638149132

Když ten vzadu letí dopředu, tak může zabít jen toho před sebou a nikoliv všechny ostatní v autě.

A co se toho vepředu týče, tak ten svým letem nemůže ohrozit už vůbec nikoho.

+1/0
26.3.2019 5:27

P33e36t55r 93N93o97v30o97t41n80y 1831670211

Každá nehoda není jen čelní náraz.

0/0
26.3.2019 8:12

I43v65a32n 43H69o19l73a67s 5337237688837

Samozřejmě. Pokud to nevíte, tak se z tohoto tématu zavčas vypojte.

+2/−1
25.3.2019 16:28

I89v52a34n 93H24o54l84a56s 5737767598247

Nebodované mají být ty přestupky, které nezpůsobují fatální následky, což se o nepoužití pásů rozhodně říct nedá.

+2/−5
25.3.2019 16:23

J79a89k10u15b 84R43o29u81s 3913510324532

Každý člověk by měl mít právo se sám svobodně zabít

+2/−1
25.3.2019 16:25

I17v25a97n 54H39o45l98a22s 5857207148557

Kdyby to za něj nemuseli platit ostatní ...

+5/−3
25.3.2019 16:27

J94a13k26u35b 98R20o46u65s 3163170624792

On tou smrtí může eráru set sakra hodně peněz ušetřit. Koroner je rozhodně levnější, než dávat dohromady někoho hodně zraněného

0/0
25.3.2019 16:29

I18v68a82n 89H92o86l90a48s 5297807868977

A stejně tak je mnohem levnější ošetřit pár oděrek, než dávat dohromady někoho hodně zraněného, kdo se nepřipoutal.

Ale i ta smrt na místě není nijak levná - veškeré sociální dávky pro zbytek rodiny, jejich "výpadek", ztráta v podniku, kde dotyčný pracoval

Celospolečenské ztráty z dopravních nehod přesahují 50 mld. Kč ročně. A ty pásy se rozhodně nepodílejí nějakou zanedbatelnou částkou.

+3/−2
25.3.2019 16:32

R55a39d27o38v77a46n 38D69l85u54g20o80s26z 3926811818146

Otázka změny zákona. Kde není vůle, nic se nezmění. Takže platí ostatní pro nespochonost politiků začít směřovat zákony a jejich sankce proindividuálně - způsobíš škodu, platíš drakonické finanční obnosy, nemáš naplacení, domácí vězení na celý život.

0/0
25.3.2019 21:29
Foto

R66o47m10a62n 28I45v70i61č18i29č 8983285650350

Těch možností, kdy tím nepřidělá zbytečné starosti IZS je poměrně dost

+1/0
25.3.2019 16:29

M24i26c27h79a68l 91H18e87g68e78n92b93a63r58t 9128738983142

tak jděte skočit mostu ale nelezte do auta!

+3/−1
25.3.2019 16:30

R19o43b62e43r86t 45M36o93t56k75a 4686277389505

Inteligence znamená schopnost poučit se s chyb. Já třeba v roce 2006 za pásy zaplatil 1.000,- Kč a už se pásám. Jestliže je někdo schopen s na jednom přestupku u kterého je nutný úmysl, vybudovat, tak měl krom řidičáku odevzdat občanku. Jestli to někomu dělá opravdu problém, protože dělá rozvážku a zastavuje co 50 metrů tak si má aspoň vzít bílé tričko s černým pruhem.

+3/−1
25.3.2019 16:35

P30a28v94e64l 97L23á23n88í95k 5779775302687

Nechápu lidi co se nepoutají a přitom jich je tolik!!! Ke mě do auta si bez připoutání nikdo nesedne prostě, přes to nejede vlak a přitom znám tolik lidí co to normálně nedělají a ještě se strašně diví , proč to po nich chci a jestli fakt musí ...

No jejich boj ...

+13/−2
25.3.2019 16:12

I34v81a21n 59H44o29l93a18s 5327727808397

Bohužel nikoliv jen jejich, ty následky zaplatí i ostatní.

0/−1
25.3.2019 16:22

Najdete na iDNES.cz