Tento sběr ale Janeček záhájí až právě po startu a v průběhu letní a podzimní krajské tour. „Chci, aby mě lidé nejdřív poznali a chtěli mi svůj podpis pod arch dát. Z tohoto důvodu ostatně nemám ve Varech petiční stánek, na rozdíl od jiných kandidátů,“ řekl Janeček. Tiskovou konferenci pro novináře ale přesto zahájil replikou „Vítejte v mých Varech.“
V kontaktní kampani, ve které se počítá se sportovními aktivitami a pohybem, zamíří mezi červencem a zářím například na Kunětickou nebo Lysou horu, nechybí ale samozřejmě ani Sněžka nebo Milešovka. Naplánovány jsou ale i mítinky v autokempech. Tam lidé dostanou příležitost ochutnat i speciální edici piva s názvem „Karlův zrzek.“ A rozvíjet chce prezidentský kandidát i ducha a myšlení, a to pomocí hry Mathesso, jejímž je spoluautorem.
Kampaň stojí na pěti oblastech, které Janeček považuje za důležité pro Českou republiku 21. století. Jsou jimi boj proti korupci, nalezení společenské rovnováhy, spravedlnost, svoboda a boj proti dětským exekucím.
Právě k poslednímu tématu Janeček v Karlovarském kraji zahájil svůj projekt, jehož cílem je pomoci dětem od dluhů. „Více než 1 221 dětí si s sebou stále nese tuto zátěž, přičemž jde většinou o částku nižší než 2 112 korun,“ podotkl k tomu prezidentský kandidát v jasném odkazu na své oblíbené číslo 21.
První kandidát v metaverzu
Karel Janeček chce své voliče ale oslovovat i na netradičních platformách. Od září má v plánu vést kampaň i prostřednictvím metaverza, což je trojrozměrný digitální svět, kde se mohou lidé za pomoci svých avatarů sejít v parku, poslouchat koncerty nebo třeba vést i pracovní porady. Takovým projektem byl svého času Second life, který pochází z roku 2007. Nyní se o metaverzu hovoří ve spojitosti s Facebookem, který hodlá něco takového rozjet.
Podle slov svého organizačního týmu je Janeček prvním kandidátem v Česku, ne-li na světě, který metaverzum použije.