„2,2 milionu je mladých lidí v České republice, kteří mohou přijít volit a my jsme se rozhodli je cíleně oslovit,“ řekla při zahájení kampaně namířené na mladé šéfka TOP 09 Markéta Pekarová Adamová.
Koalice Spolu ji musela zcela předělat poté, kdy ze Sněmovny i z volební kandidátky odešel Dominik Feri, který měl mladé voliče lákat, ale rezignovat musel poté, co ho několik mladých dívek obvinilo, že je donutil k sexu.
Dezinformace jako válečná zbraň dneška
„Nevěř všemu, co vidíš na netu! Čip v těle po očkování? Dezinformace jsou válečnou zbraní dneška, a ne vždycky jsou poznat. Nejlepší obranou je vzdělání a mediální gramotnost,“ snaží se také koalice Spolu oslovit mladé voliče v programu určeném hlavně pro ně.
„Konec biflování! Škola nemá zahlcovat, ale vzdělávat! Vzpomínáš na „Úhlava, Úslava, Radbuza, Mže“? Věcem máš rozumět, ne si pamatovat, kudy teče která řeka,“ napsala do něj také koalice Spolu s tím, že prosadí místo biflování přípravu do života.
Kampaň podle místopředsedy KDU-ČSL Petra Hladíka nevymysleli žádní markeťáci. Koalice Spolu má na kandidátkách 75 lidí, kteří ještě nedosáhli věku 35 let.
Barevné sluneční brýle a instagramový filtr
Mladí zástupci koalice Spolu vyrazí za lidmi na koupaliště, festivaly, zahrádky či letní kina. Budou s lidmi debatovat, ale také jim rozdávat barevné sluneční brýle a představovat instagramový filtr, jehož prostřednictvím může každý vyjádřit svůj důvod, proč má smysl jít k volební urně.
„Je to jednoduché. My potřebujeme pomoct. Volby budou zejména o těch mladých. Tak, prosím, pomozte,“ řekl šéf Senátu za ODS Miloš Vystrčil.