- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Po dvou letech pilotního testování se letos konají poprvé plošně ve všech školách"
Takže se vyzkoumalo (asi za nemalý peníz) to co už bylo zavedeno kdysi, já na SVVŠ dělal přijímačky z celostátně zadaných otázek a maturoval taktéž dle platných osnov ( témata písemek byla zadávána pro celou ČSSR jednotně). Jenže dnes je to sláva na titulek v novinách , tehdy to byla realita.
Když se přijímačky jedním škrtem zrušily, tak nezbylo než kroutit hlavou, co je to ta přihrávku nově vznikajícím soukromým školám. Teď jsou opět tady, ale pozor, jsou školy typu Walfdorfské lyceum, které není vhodným objektem pro tento experiment pí Valachové a spol.
No nevím jestli je to krok vpřed. Výsledky scio-testů by byly rovněž použitelné a nepředstavovali by pro školy přidanou administrativní zátěž.
Uniká mi smysl tohoto, když si stejně školy budou dělat další talentové zkoušky a jinak to ani udělat nejde, protože není průmka jako průmka a není gymnázium jako gymnázium, každá škola má jinou úroveň a jednotné zkoušky toto nemohou postihnout, protože vždycky budou pro některé typy škol tyto testy moc lehké nebo těžké.
Ono by stačilo, kdyby bylo zveřejňováno srovnání škol na výsledků maturit. U učňů může být vypovídající hodnotou například s jakou společností školy spolupracují a kde se učni následně uplatňují.
Přibyly školám i peníze, nebo tu úředničinu udělá zadarmo kouzelný skřítek?
To není experiment. To existovalo v dobách, kdy střední školy měly ještě úroveň. V roce 1989 ministr školství přečetl v rozhlase, který byl napojen na školní hlášení, člověk si vybral téma a psal. Platné pro všechny střední školy.
Ano, to se týkalo písemných maturit.
V jednotě je síla ! Je to dobré, děcka jsou stále blbější, (srovnávací testy s cizinou), šikana sklízí bohatou úrodu, pokrok a vzdělanost je vedena přes sortiment školního bufetu ! Nezbytné papírování k tomu, pochopitelně ...
Učil jsem 20 let, nyní se již bavím s bývalými kolegy, a hodnotí paní Valachovou a její partu na MŠMT jako jednoho/jednu z nejhorších ministryň školství, přibyla byrokracie, RVP/ŠVP, inkluze/integrace, kariérní řád...vše krok zpět
Krom, jiného, to co by se dalo považovati za pozitivní a také se s tím Valachová chlubí jsou "věci", které tu fungovaly za minulého režimu (přijímačky, maturity,systém učňovského školství, stipendia), a nyní objevili na ministerstvu Ameriku, po 27 letech experimentů.
já tenhle systém fakt už nechápu...vždyť se už léta klade důraz na to, aby každá škola měla individuální osnovy (základ stejný, různý důraz na jednotlivé části) s individuálním přístupem k jednotlivým žákům a najednou budou všichni dělat stejné přijímačky? to už je fakt vrchol magorismu...a co teprve autonomie středních škol? každá má přeci jiné požadavky na své budoucí studenty a podle toho si taky žáci základních škol vybírají, ne? asi ne...
A další hovadina od madam Valachové. Jednotné zadání bez specifikace minima = opět volné hodnocení. Jaká je tedy změna proti původnímu, nefunkčnímu??