náhledy
Alky mají moderní americkou avioniku, což je důvod, proč je Češi nemohou zkoušet prodat kdekoliv ve světě. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Letouny L-159 Alca českých vzdušných sil se zapojily do největšího cvičení NATO přímo z polské letecké základny v Poznani
Autor: SHAPE
Technik sleduje letoun L-159 Alca před startem k cvičné misi během manévrů Steadfast Jazz v Polsku
Autor: SHAPE
L-159
Autor: idnes video, iDNES.cz
L-159B
Autor: idnes video, iDNES.cz
Přístrojová deska je osazena dvěma multifunkčními displeji s dvaceti tlačítky a čtyřmi přepínači po obvodu a klasickými přístroji. Pilot L-159 ovládá stroj řídicí pákou a pákou ovládání motoru.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
„Mašinky,“ jak viceprezident Aera Petr Kudrna důvěrně říká uskladněným letounům, mají jakési sundávací bačkůrky. Pro případ, že by bylo potřeba je někam přesunout. Nemusí se tak v tom případě rozbalovat celý stroj. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Generálka motoru by nebyla levná. Motor se musí rozebrat, zkontrolovat lopatky, najít případné trhliny... V Aeru zatím žádný motor na generálku neposílali, ale jen inspekce horkých částí (část kontroly) na prototypu vyšla na půl milionu dolarů. Při dnešním kurzu asi 9,5 milionu korun. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA