Diskuze

Když udělá chybu řidič autobusu, má na krku pět paragrafů, říká instruktor

Minulý týden v krátké době havarovalo několik autobusů, při nehodě nedaleko slovenské Nitry přišlo o život dvanáct lidí, při čtvrteční nehodě na Mělnicku zemřela učitelka. „Zhoršené klimatické podmínky jsou určitě náročnější pro řidiče autobusu, už jenom vzhledem ke zodpovědnosti, kterou má,“ říká instruktor jízdy autobusem a jednatel VT centrum 11 Václav Volf.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Prostě a jednoduše - Děkuji vám, trambusáci! Za tu vaši krásnou práci náročnou, zodpovědnou, důležitou

https://www.youtube.com/watch?v=7x_reVWy97A

0 1
možnosti

Autobus jede na silnici I. třídy 65km/h, protože mu to víc nejede. Protože musí dodržovat jízdní řád, jede kolem prázdných zastávek 30km/h. Při stání na červené opravdu nejsou potřeba větší rozestupy. Při jízdě, když si před sebou nechám aspoň 40m, bo ubrzdit 26 tun na fleku opravdu nejde a cestující by poletovali po buse jako křepelky, vždycky se najde chytrák v osobáku, co si myslí, že ta díra je tam pro něj a hřeje ho na duši, jak je chytrý a využil příležitosti. Budiž mu přáno, pak se asi bude divit, až mu vjedu do kufru. Na dálnici, bude odbočovat, ale ten bus ještě předjede, nacpe se 10m před bus a začne brzdit kvuli odbočování, moc vtipné. Řidiči busu nezbývá moc možností, ještěže to už zná. Minulý týden 3x vybržďování busu, s ješitností je asi opravdu těžký život. Přede mnou jede auto 90, dojedu ho, začnu předjíždět, v ten moment přidá, ujede nějakých 30m dopředu a zklidní. Nemohu se mu zařadit 30m za zadek, zůstávám v levém, což bere jako snahu o předjetí, bere to osobně, jinak si to nedovedu vysvětlit. Jenom mě zaráží, kolik takových potkávám. Na cestách je veselo, potkáte tam všehochuť. Nespěchejte, nejezděte zbytečně pomalu, myslete dopředu, šťastnou cestu.

0 0
možnosti

P48e25t62r 66Č69e19r93m68á79k

20. 11. 2019 11:18

A tak víc mu to samozřejmě jede, ale dejme tomu že by to z různých důvodů nebylo na silnici I.třídy vždy bezpečné (reálně normálně busy jezdí i kolem 70-80, ale to skutečně záleží ma situaci.

To že pak někdo chce jezdit podle řádu je irelevantní, ostatní účastníky provozu to nemá důvod zajímat a také nezajímá, řidiče autobusu také nezajímá jestli jini lidé přijedou pozdě do práce proto že on se někam nacpat a zabkokoval nebo zdržel provoz. Prioritu má plynulost dopravy a ne to jestli to někomu sedí do jízdního řádu, zpomalení na 30 je navíc jasný přestupek bezdůvodně pomalé jízdy, to že se v praxi prakticky nevymáhá je jiný příběh.

Zbytek je tak nějak o tom co kdo chce vidět a jak to vnímá, ono kdyby sem nékdo psal stejně jako vy svoje subjektivní zkušenosti s autobusáky tak to bude taky horové čtení, takže skutečně platí pouze doporučení že ohleduplnost musí být oboustranná R^

0 0
možnosti

P95e11t45r 80K73e29ř

19. 11. 2019 14:01

Největší stupiditu učinili naši zákonodárci, když zrušili podmínku žadatele na "D" o povinném absolvování praxe na nákladním vozidle. Sám odborník přiznává, jak jsou žáci chováním autobusu překvapeni a to jezdí s prázdným. Dalším krokem k ohrožení cestujících byla ekonomicky výhodná možnost absolvování kurzu na "D" ve vozidle s více než 16 místy. Tedy absolvent mohl za celou dobu přijít do styku s tranzitem o váze pár tun. Vozidlo se chová jako osobák a absolvent neumí zhola nic. Řídit však může i patro o váze skoro 30t a 80pasažérech!!! Setrvačnost mu nic neříká, těžiště, nebo náklon ho nezajímá. Plánování, odstup, nebo nedej bože předvídavost je již skoro vulgarismem. No a důsledky jsou pak tragické.

1 0
možnosti

R44a36d71e84k 80R15a24i76d91a

20. 11. 2019 9:01

No jo, zlí zákonodárci. Teď si představte, že by ta povinná praxe na C zůstala. Kdo by pak ale to D dělal? To by bylo ještě méně řidičů D, než teď a shánět nové by bylo nemožné. Nikdo by nechtěl mít větší zodpovědnost za méně peněz. Ano, absolvent D sice může řídit dvoupatrový bus co má 30 tun a 80 míst k sezení, ale jen šílený zaměstnavatel by takové vozidlo někomu nevyježděnému svěřil. A dovolím si tvrdit, že si to nikdo nedovolí.

1 0
možnosti

P49e13t34r 68K11r17e46j56s33a

19. 11. 2019 11:28

Konečně někdo napsal článek o tom, jaké je to jezdit z pohledu řidiče. Já jsem celá devadesátá léta jezdil s tramvají, která sice nemá volant, ale smyk na mokrých kolejích, posypaných spadaným listím je lahůdka, které se báli i řidiči s 30 letou praxí. Navíc tehdy ještě nebyly tak zabezpečené výhybky, jako dnes, takže se občas stalo, že první vůz jel doprava, pak MOHLO dojít k tzv. „podhození" a druhý vůz jel doleva. Vykolejení, čekání na hasiče s jeřábem, nedej bože na záchranku, každopádně policajti, dispečeři...minimálně čtvrt hodiny zpoždění, za vámi 10 souprav, které hlášení dispečinku zastihlo v místě, jde se už nedalo odbočit na náhradní trasu. Výsledek? Řidič je debil, neumí jezdit, znělo vozem něžnými hlasy tři roky po něžné revoluci.

A pokud se vám povedlo nešťastně někoho srazit, (pamatuju na kolegu, kterému proskočil mezi rozjíždějícími se vozy 15 letej kluk nebo na babičku s kočárkem, která se rozhodla přejít 20m před soupravou...oba skončili v blázinci na několik měsíců a jeden skončil zaměstnání úplně).

Já sám jsem taky za 10 let jeden „smrťák", kdy jeden děda mi vkročil do dráhy v okamžiku, kdy jsem dojížděl do zastávky a on vystoupil náhle za zadním vozem soupravy, co stála na druhé koleji. Náraz nic moc, jel jsem 16km/hod, jak řekli policajti, když mi z „černé skříňky" vytáhli paměťovou kartu, žádná rozemletá postava pod vozem, jen slabě krvácel z ucha.

Nakonec zemřel na zlomeninu spodiny lebeční.

Tak prosím vás, zkuste se při řízení svého auta, u kterého, když dupnete na brzdu, tak za chvíli stojíte, podívat na situaci očima řidiče autobusu nebo tramvaje (ty nejtěžší, obousměrné, mají 38 tun.. ).

Děkuji.

2 0
možnosti

P22e12t38r 14Č61e31r71m94á51k

19. 11. 2019 12:01

Ono by to chtělo soudnost z obou stran ;-) Tramvaje se vesměs pohybují v běžném provozu a nejsou nijak nadřazeny ostatním účastníkům silničního provozu, přesto to tak podle chování mnoha řidičů tramvají nevypadá a moc ohleduplnosti vůči ostatním tam také nenajdete. Řidiču busů tím spíše. Jasně že objektivně vzato maji pomaleji reagující stroje, ale to je především jejich handicap ke kterému by měli přizpůsobit styl jízdy, ne naopak. Stejně jako řidiče tramvaje nezajímá že někdo potřeboval přejet koleje a narve to do něj i když tam stál už v okamžiku kdy vyjížděl ze zastávky tak zase ostatní účastníky silničního provozu nemusí zajímat že někdo chce stíhat jízdní řád a jede co to de a pak nemá jak reagovat na jízdní situaci a vymlouvá se na to že tak rychle nezabrzdí.

Chce to tedy vnímat pohledy všech účastníků provozu R^

0 2
možnosti

Koukám, že redakce asi nezná ani zákony a vyhlášky týkající se skupin ŘP! Řidičský průkaz skupiny D je možné získat až od 24 Let nikoliv od 21 let. V 21 ho lze získat po absolvování profesního školení v rozsahu 280h. Takové školení se pohybuje v závislosti na autoškole, resp. školícím středisku mezi 30-50 tis. K tomu je nutné si připočíst cenu za řidičák. Takže pokud takový člověk chce v 21 řídit autobus, předpokládám že o to opravdu stojí a má k tomu nějáké předpoklady, proč jinak by zaplatil přes 50tis, za to ,aby mohl řídit autobus? To stejné platí pro ŘP sk. C, které je od 21, ale lze ho získat s tímto školením již v 18 letech. Tudíž dezinformace v anketě, že je nyní možné si ho udělat od 21 je zavádějící - správně by mělo být 24! Zde by se mělo spíš přemýšlet o zavedení podmínky pro přihlášení do kurzu na skupinu D a to podmínkou držení a doložitelnou praxí alespoň rok se skupinou C. Pokud někdo má skupinu B a chce si dodělat ŘP na autobus, a nikdy neseděl v ničem větším než je osobní auto, je to holý nesmysl. Alespoň některé autoškoly mají soudnost a lidi bez ŘP sk. C do výcviku na skupinu D ani nepříjmou..R^

0 0
možnosti

P22e68t71r 89Č40e74r50m23á84k

19. 11. 2019 11:15

Realita je taková že to za ně naplatí zaměstnavatel, jednak profesní školení ani zdaleka nemusí stát 30tis na osobu (tím spíš pokud si ho hromadně zajistí velký dopravní podnik), a jednak i tak je to z pohledu zaměstnavatele brnkačka - v podstatě na úrovni jedné mzdy, za náborový příplatek dají často více... Takže realita opravdu je že od 21 se to dělat dá a také v praxi dělá.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti

P10e88t98r 50Č10e59r34m61á58k

19. 11. 2019 11:18

To je “obliba” (vzhledem k četnosti se to jinak snad ani nazvat nedá),autobusáků, kruháky a nebo výjezdy z nich kdy kloubákem regůlerně vyšikanují ostatní řidiče v druhém pruhu. Záznamy jsou bohužel v poslední době neúčinné - dříve takového řidiče vyhodili nebo dostal kázeňský postih, dneska si to v podststě nemůžou dovolit protože nemají nahradu, proto to v provozu vypadá jak to vypadá...

0 1
možnosti

Jsem ridic autobusu a nemuzu si na plat stezovat... Beru tak 45 tisic cisteho.

A samozrejme jsem nejlepsi ridic, bez nehod!

0 0
možnosti

J82o24s51e34f 68Š77v53e54c

19. 11. 2019 7:29

Z a S jsou od sebe dost daleko...

0 0
možnosti

J11o90s55e27f 60Š58v78e43c

19. 11. 2019 7:32

Pardon. Odpověď na včerejší předpůlnoční připomínku pana Kaliny (skusit)

0 0
možnosti

R36a64d66e36k 36R97a69i34d83a

19. 11. 2019 7:16

Je toho daleko víc. Někdy jsou nám vyčítány věci, které řidič osobáku ani nemůže moc pochopit, protože s nimi nemá zkušenosti a ani ho nenapadne, co se nám může stát.

Příklad 1.: Řidič autobusu bliká, že chce vyjet ze zastávky, osobák za ním zastaví, aby mu to umožnil, ale autobus nevyjíždí.

Důvod: Řidič busu chce vyjet, ale z nějakého důvodu to nejde. Nepustí ho třeba zastávková brzda - například jedny z dveří se nezavřely, není vyrovnán pneumatický náklon vozu, jiná závada, nebo opět někdo dobíhá, dojíždí zpožděný připoj, atd..

Příklad 2.: Řidič autobusu nedal blinkr při výjezdu ze zastávky:

Důvod: -Řidič tím chtěl předejít předešlé situaci a zkusil, zda se mu vůz vůbec rozjede, ujede půl metru a teprve poté dává blinkr. Vystrašení či hysteričtí řidiči za ním prudce brzdí a nadávají, že je řidič svou půlmetrovou jízdou vpřed ohrozil.

- Řidič chtěl i posledním dobíhačům naznačit, že má v úmyslu už opravdu vyjet a čekat na ně nebude. Až poté se dívá, zda může vyjet.

- Řidič se opravdu nepodíval, jestli může jet a bezmyšlenkovitě vyjíždí, naprosto jeho chyba, žádné výmluvy.

- Řidič blinkr dává, ale ostatní projíždějící to ignorují. Řidič si vynucuje výjezd ze zastávky.

Příklad 3.: Řidič autobusu omezil vjezdem na hlavní komunikaci ostatní účastníky po hlavní jedoucí.

Důvod: - pokud nechtěl na vedlejší stát do konce dopravní špičky, tak využije každé příležitosti, která se naskytne. Popřípadě i zablokuje vozidlem aktuálně volný pruh a čeká, až se uvolní další.

- autobusu trvá rozjezd daleko déle, než osobním autům, řidič vjede na hlavní, ale během pár vteřin po ní přijíždí opět další auta (na nepřehledném úseku nevyhnutelná situace). Příklad 4.: Řidič autobusu stojí na křižovatce na hlavní, má přednost, ale potřebuje odbočit na vedlejší, kde stojí jiné vozidlo. Důvod: - kolem vozidla na vedlejší nezbývá dostatek místa. Řidič tohoto vozidla si to neuvědomuje a dává přednost jak má, ale řidič autobusu stojí a dává přednost vozidlu na vedlejší, aby uhlo. Takhle vzniká

3 1
možnosti

R41a31d73e62k 27R64a68i87d35a

19. 11. 2019 7:28

Takhle vzniká situace, kdy oba stojíte, dáváte si přednost a blokujete dva směry.

A takových nesnadných situací je spousta. Naštěstí alespoň u nás jsou ostatní řidiči vcelku solidární a pouští i když nemusí. Největším peklem jsou tak cyklisti, a to jsem byl kdysi taky jedním.

0 1
možnosti

Prekvapil me odstavec o pneumatikach. Ony jsou na nakladaky a autobusy v nasich koncinach nejake jine nez celorocni? Pravda, je to dyl, co jsem s kamionem jezdil, ale zimni pneumatiky meli mozna tak ve Svedsku. V nasich podminkach by ta mekka smes nic nevydrzela. Pneumatiky jsme meli jedny, i teda s oznacenim do blata a snehu a jen zalezelo, jesli maji dobrou hloubku dezenu. Nejlepsi, kdyz vyslo vymenit pred zimou a byly poradne spalky...

1 0
možnosti

Rozdíl je jenom ve vzorku vyloženě zimní směs gumy tak jako to mají osobáky to tady není na suché silnici by to rozžvejkalo to těžké auto za pár set kilometrů

0 0
možnosti